  • Data: 2016-12-29 16:12:33
    Temat: Re: Przyciski dotykowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F. napisał:

    >Doświadczenie nabyte w czasie próby wyciągania zassanej gumki
    >podpowiada, że tak.

    Ale bez pomiarow to nie wiesz, czy trudno bylo, bo w srodku 0.05 atm
    bezwzglednej pary wodnej, czy 0.6 atm powietrza.

    >Dodanie cukru nie zmienia własności samej wody.

    Oj zmienia. Juz np nie chce zamarzac w 0C.

    >Ona też mocno
    >paruje, mimo że bąblowania nie widać. Poniekąd na tym zasadza
    >się proces destylacji. Nie będziemy przecież godzić w podstawy
    >bimbrownictwa.

    Akurat nauka dopowiada, ze to woda zmienia wlasciwosci alkoholu, ktory
    nie chce wrzec, mimo przekroczenia temperatury wrzenia.
    A potem alkohol zmienia wode, ktora wrze w nizszej temperaturze niz
    powinno.

    Tylko nie mam watpliwosci, ze w destylatorze powietrze bedzie
    stopniowo wypierane przez pare wodna i alkoholowa.

    Mam watpliwosci, czy po przykryciu butelki wodki krazkiem gumy, bez
    podgrzewania, czy parujacy alkohol bedzie podnosil krazek i wylatywal
    razem z powietrzem.

    >Działa. Da się zamknąć słoik bez grzania na łaźni wodnej. Nawet
    >jeśli wlejemy gorącą herbatę do twista i zakręcimy, to słoik się
    >zassie.

    Ale tu znow nie wiadomo ile z tego zassania to na skutek spadku
    temperatury, a wiec cisnienia powietrza.

    >Bo jak tyle samo, to obiekt jest zrównowżony. Na zewnątrz też
    >coś paruje, może nawet bardziej, choćby gorąca zupa.

    A nie, Sahara, sucho na zewnatrz ... i nadal sie wekuje

    >Intuicja mi podpowiada, że w tych moich słoikach magdeburskich
    >różnica ciśnień sięgała wyższych wartości.

    Jak znajde gumki, to sie postaram zawekowac wode i pusty sloik.

    No ale jakis pomysl na proznie to jest - wlac wode do sloika, podgrzac
    w mikrofalowce czy palnikie, poczekac az sporo wyparuje przez gumke, a
    po ostudzeniu plazme robic.

    P.S. o ile kojarze to byly takie male reczne radzieckie palniki
    plazmowe, na parze wodnej wlasnie.
    Pod normalnym cisnieniem, wiec pare kV tam musialo hulac.

    J.