  • Data: 2016-12-29 16:44:43
    Temat: Re: Przyciski dotykowe
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Ale bez pomiarow to nie wiesz, czy trudno bylo, bo w srodku 0.05 atm
    > bezwzglednej pary wodnej, czy 0.6 atm powietrza.

    Bez pomiaru wiem, że jedne po lekkim pociągnięciu robią psssyk
    i pokrywka odskakuje. Nawet widać, że wcześniej gumka lekko się
    ugina pod naciskiem ręki. A inne trzymają mocno jak diabli.
    Znaczy się, ta próżnia tam różna bywa. Ale żaden słoik jeszcze
    nie implodował. A o to chodziło.

    > Oj zmienia. Juz np nie chce zamarzac w 0C.

    To bardziej złożona sprawa (lotniczy eksperyment z piwem marki
    "Sarmackie" wciąż czeka na realizację po nastaniu mrozów).

    > Akurat nauka dopowiada, ze to woda zmienia wlasciwosci alkoholu,
    > ktory nie chce wrzec, mimo przekroczenia temperatury wrzenia.
    > A potem alkohol zmienia wode, ktora wrze w nizszej temperaturze
    > niz powinno.
    >
    > Tylko nie mam watpliwosci, ze w destylatorze powietrze bedzie
    > stopniowo wypierane przez pare wodna i alkoholowa.
    >
    > Mam watpliwosci, czy po przykryciu butelki wodki krazkiem gumy,
    > bez podgrzewania, czy parujacy alkohol bedzie podnosil krazek
    > i wylatywal razem z powietrzem.

    Jest dyfuzja na tym świecie. Gazy się wymieszają i wylecą razem.
    Tyle że tlen i azot szybko się skończy, a pary wody czy alkoholu
    wciąż jest pod dostatkiem.

    > Ale tu znow nie wiadomo ile z tego zassania to na skutek spadku
    > temperatury, a wiec cisnienia powietrza.

    Mozna policzyć parcjalne ciśnienie pary wodnej w danej temperaturze.

    > A nie, Sahara, sucho na zewnatrz ... i nadal sie wekuje

    No właśnie, nawet łatwiej. Na Saharze w dzień słoik nagrzeje się
    od słońca, a w chłodzie nocy zamknie.

    Na Allegro sprzedają.

    --
    Jarek