    From: "Rafał Muszczynko" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Przewidujemy - co jeszcze marketingowcy wymysla ?
    Date: Tue, 21 Jul 2009 00:56:40 +0000 (UTC)

    Adameck <a...@o...pl> napisał(a):

    > No wlasnie ! Megapiksele i zuuumy juz dawno odeszly do lamusa. To juz na nikim
    > nie robi wrazenia. Ekraniki LCD sa juz tak duze, ze nie ma gdzie przyciskow
    > umieszczac (a i tak dopiero na duzym LCD mozna sie skupic i ocenic czy zdjecie
    > wyszlo). A wiec wymyslono rozpoznawanie usmiechow, mrugniec, glowek,
    > upiekszanie, wygladzanie twarzy w locie itp. Filtry pop-art, symulator Warhola
    > albo fotografi otworkowej - no to juz tez mamy ! Co dalej ?

    Myślę, że lada chwila zobaczymy w małpkach ekraniki dotykowe (będą większe i
    zastąpią część przycisków. Nie to by to komuś potrzebne było, czy bardziej
    ergonomiczne, ale będzie jak w komórkach pewnie.

    Spodziewałbym się tez wysypu metalowych obudów, aparatów wodoszczelnych albo
    bardziej odpornych na wstrząsy. To akurat nie zaszkodzi.

    Martyce będą dalej goniły jak głupie za możliwie największą ilością mpix.
    Zoomy też będą coraz większe, choć już teraz są tak duże, że na tele zdjęcia
    rzadko wychodzą nieporuszone. Za tym będzie goniła stabilizacja, bo inaczej
    się nie da. Podwójna, potrójna, optyczna i elektroniczna, aż do bólu.

    Do tego coraz bardziej aparat będzie poprawiał zdjęcie bez naszej wiedzy i
    zgody - aż do granicy absurdu, o ile jeszcze jej nie osiągnęliśmy. Po prostu z
    tą optyką i mega-hiper-gigant-zoomem inaczej się już nie da.

    Będzie też pewnie coraz więcej programów tematycznych i dupereli w sofcie, bo
    to się ładnie sprzedaje. Buśki, uśmiechy, oczka, duperele... Niestety kosztem
    możliwości ustawiania faktycznie potrzebnych opcji ręcznie - już teraz problem
    jest z kupnem aparatu kompaktowego z pełnym manualem, a i superzoomy powoli
    tracą manuale.

    Niestety w górę będą szły ceny - te wszystkie opcje kosztują. Tym więcej im
    bardziej będzie musiał marketingowiec myśleć co tu jeszcze dowalić do aparatu,
    byśmy go kupili. A żeby te ceny nie szły za dużo w górę, w dół będzie szła
    jakość optyki i mechanizmów - niestety skończyła się era długowiecznych
    aparatów robiących ładne zdjęcia. Mechanika i migawy będą (w zasadzie to
    wydaje mi się, że już czasem są) wyliczone na 10-20tys fot, a potem wymiana.
    Optyka będzie taka, że jak się wyłączy jakimś cudem sotfowe tuszowanie
    niedoróbek, to ze zdjęcia zrobią się jakieś dziwne mazy.

    Gdzieś na końcu osiągniemy już taki poziom absurdu, że na rynku pojawią się
    znowu normalne aparaty nadające się do robienia zdjęć. Niestety w wysokiej
    cenie - bo to będą super nowości i innowacje, a w dodatku ktoś chcący mieć
    aparat a nie karykaturę nie będzie miał wyboru.

    A na koniec: OBYM SIĘ MYLIŁ, bo wtedy pozostanie tylko wyciągnąć kurzącego się
    w szafie FED-a 5, bo na coś nowego to szkoda będzie pieniędzy wydawać.