eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaPrzewaga technologiczna kamer nad aparatami cyfrowymi w rejestracji zdjęćRe: Przewaga technologiczna kamer nad aparatami cyfrowymi w rejestracji zdjęć
    From: "Slawek Drogosz" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Przewaga technologiczna kamer nad aparatami cyfrowymi w rejestracji
    zdjęć
    Date: Thu, 7 May 2009 12:16:09 +0200

    > Bzdura. Na tych trzech matrycach (w kamerze) rowniez umieszczone sa
    > filtry. Poza tym, zeby podzielic swiatlo na trzy matryce trzeba uzyc dwoch
    > pryzmatow swiatlodzielacych. Po przejsciu swiatla przez pierwszy pryzmat
    > masz 50% energii na jednej matrycy (+rozpraszanie szkla, +odbicia,
    > +tlumienie samego filtru (ostatnie jest i w bayerze)), do kolejnych matryc
    > dochodzi po 25% energii. Czyli czulosc na jeden kolor jest dwa razy
    > mniejsza niz w bayerze, a na pozostale 2, cztery razy mniejsza. Chyba nie
    > wyobrazales sobie tego jako pryzmatu rozsczepiajacego swiatlo biale na
> [...]

    Najpierw zorientuj sie w temacie - a pózniej pisz Swoje opinie :-).
    Zalózmy, ze masz racje - po co takie rozwiaznie ujrzaloby swiatlo dzienne w
    kamerach (twierdzisz, ze wypada gorzej od klasycznego rozwiazania).
    A teraz moje zdobyte informacje :
    W kamerach panasonic 3MOS uzyty zostal pryzmat dichroiczny. Taki pryzmat
    zawiera filtry dichroiczne, które sa filtrami interferencyjnymi
    pozwalajacymi uzyskac swiatlo okreslonej barwy. Przepuszczaja lub odbijaja
    poszczególne pasma barwne swiatla widzialnego. Cechuje je wysoka efektywnosc
    energetyczna, odpornosc mechaniczna, termiczna i chemiczna oraz stabilnosc
    charakterystyki spektralnej.
    Poziom przepuszczalnosci pasma barwnego swiatla widzialnego takich filtrów -
    jest na poziomie 90% !!!!
    Uwazam wiec - ze, oslabienie przepuszczanego swiatla jest tutaj na znikomym
    Co do budowy samych matryc (3 matryce dla skladowych R,G,B) - nie mam tuataj
    informacji - wiec sie nie wypowiadam.