eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaPrzewaga technologiczna kamer nad aparatami cyfrowymi w rejestracji zdjęć › Re: Przewaga technologiczna kamer nad aparatami cyfrowymi w rejestracji zdjęć
  • Data: 2009-05-12 06:09:19
    Temat: Re: Przewaga technologiczna kamer nad aparatami cyfrowymi w rejestracji zdjęć
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

    Sławek Drogosz pisze:

    > 3.) moja kontrowersyjna teza dotyczy jedynie ciekawych rozwiązań
    > technologicznych matryc rejestrujących obraz - gdzie kamery cyfrowe są
    > obecnie technologicznie wyżej od aparatów; dotyczy to rozwiąznia stosowanego
    > np. w kamerach Panasonic'a pod nazwą 3MOS - gdzie pryzmat rozdziela składowe
    > RGB na niezależne R,G i B rzutując na 3 niezależne matryce CMOS; daje to
    > wysoką czułość takiego rozwiązania i dobrę rejestrację obrazu w słabym
    > świetle bez udziału szumów; w aparatch cyfrowych nie ma tak zaawansowanego
    > rozwiązania - nie ma miejsca na trzy matryce i jeszcze pryzmat :-(;

    Moim zdaniem spowodowane jest to względami historycznymi. Producenci
    kamer musieli zastosować takie rozwiązanie ze względu na przetworniki
    lampowe. I teraz mają gotowe rozwiązanie. Producenci aparatów to samo -
    podmienili matrycę żelatynową na krzemową i mieli mniej roboty.
    Być może jakby wszystko od nowa każdy musiał robić to było by zupełnie
    inaczej.

    --

    Cezary Grądys <c...@c...com>