    From: Piotr Wyderski <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przetwornica na kilkanaście transformatorów
    Date: Fri, 19 Nov 2021 17:43:57 +0100
    <l4m0qzm1grvh$.7rnnk2lzef50.dlg@40tude.net>

    J.F wrote:

    > A ten drugi schemat, ktory wynalazles - push-pull z dwoma dodatkowymi
    > cewkami? Moze jeszcze lepszy ?

    Trzeba dać dwie cewki, a driver jest driver, scalak sztuk jedna.
    Wszystko jedno, czy wlutowujesz 2xlow side w SO8, czy high+low side, też
    w SO8. Tranzystor też jest "jeden", bo są dostępne bardzo przyjemne pary
    w LFPAK56. Ja użyłem SQJB42, bo akurat miałem. Ale to sobie przesymuluję
    co najmniej. Zaleta obecnej wersji to dostępność podwojonego napięcia
    zasilania na górnym drenie i duża wydajność prądowa tej gałęzi. 18-20V
    mi się przyda. :-)

    > A on sie wtedy grzeje, czy raczej traci wlasciwosci magnetyczne?

    Grzeje.

    > 95mA@9V, to ciagle niecaly 1W

    Ale szkoda tego wata, który nic nie wnosi.

    > A wstaw krzem, moze GaN nic nie daje :-)

    Wstawiłem, działa zgodnie z oczekiwaniami. Tylko widać mułowatość kluczy
    krzemowych, deadtime rzędu 90ns trzeba dać, bo się pojawiają duże straty
    na przewodzeniu obu kluczy jednocześnie. Zbocza też są jakieś biedne w
    porównaniu z GaN -- widać, jak się klucz otwiera i zamyka. ;-)
    Maksymalny współczynnik wypełnienia na krzemie przy 200kHz to 48.1%,
    na GaN 49.9% nie było problemem. LMG5200 rysuje zbocza jak z
    podręcznika. Za to krzem jest w detalu 5x tańszy.

    Ale raportuję pełny sukces, może się komuś przyda ta dość nietypowa
    topologia.

    Pozdrawiam, Piotr