  • 1. Data: 2013-09-19 18:52:38
    Temat: Przetwornica Uwy=12V/1.5A Uwej=11-14V jaką topologię wybrać?
    Od: Maks <b...@b...ble>

    Witam wszystkich,
    Potrzebuję uzyskać stabilizowane 1...@...5A z akumulatora żelowego. Z tego
    co znalazłem w internecie to w grę wchodzi:
    1) step up -> powiedzmy 18V -> step down 12V, (potrzebna dosyć duża
    ilość elementów),
    2) step up -> 14V -> stabiliztor liniowy 12V, (tutaj będą dosyć duże
    straty >3W, co przy zasilaniu bateryjnym jest dosyć istotne),
    3) flyback - przetwornica wyjdzie dosyć duża, i będę musiał nawijać
    transformator,
    4) SEPIC - wygląda bardzo sensownie, ale nigdy nie miałem do czynienia,
    i podobno jest ciężka w stabilizacji. Mam obawy co do tego ile wytrzyma
    kondensator przez który przekazywana jest energia,

    Prosił bym o doradzenie/odradzenie któregoś z wariantów, bądź
    zaproponowanie czegoś innego.

    Maks

  • 2. Data: 2013-09-19 20:11:30
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 19.09.2013 18:52, Maks pisze:
> [...]
    > kondensator przez który przekazywana jest energia,
    >
    > Prosił bym o doradzenie/odradzenie któregoś z wariantów, bądź

    Maja ulubiona toplogia (gotowiec):

    http://www.ebay.com/itm/Universal-DC-10-30V-To-DC-12
    V-5A-Car-Voltage-Stabilizer-For-Car-Monitor-GPS-/200
    946377643

    Rzuć okiem jeszcze na back boost (jeśli nie musisz mieć masy urządzenia
    na masie akumulatora):

    http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/ivw_smps_e.
    html

    ewentualnie nieodwracający back boost.

  • 3. Data: 2013-09-19 20:28:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maks,

    Thursday, September 19, 2013, 6:52:38 PM, you wrote:

> [...]
    > kondensator przez który przekazywana jest energia,
    > Prosił bym o doradzenie/odradzenie któregoś z wariantów, bądź

    SEPIC.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2013-09-19 20:30:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Zbych,

    Thursday, September 19, 2013, 8:11:30 PM, you wrote:

    > Maja ulubiona toplogia (gotowiec):
    > http://www.ebay.com/itm/Universal-DC-10-30V-To-DC-12
    V-5A-Car-Voltage-Stabilizer-For-Car-Monitor-GPS-/200
    946377643

    Za drogo i za żółto.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2013-09-20 03:01:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> wrote in message

    V-5A-Car-Voltage-Stabilizer-For-Car-Monitor-GPS-/200
    946377643

    > Za drogo i za żółto.

    No chyba żartujesz że zrobisz i przetestujesz jednostkowe
    urządzenie w pudełku hermetycznie zalanym za mniej niż
    te $20/60 złotych...

  • 6. Data: 2013-09-20 09:27:40
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-09-19 18:52, Maks pisze:
    > Witam wszystkich,
    > Potrzebuję uzyskać stabilizowane 1...@...5A z akumulatora żelowego. Z tego
    > co znalazłem w internecie to w grę wchodzi:
    (...)
    > Prosił bym o doradzenie/odradzenie któregoś z wariantów, bądź
    > zaproponowanie czegoś innego.
    Zaproponuje zastanowienie się, czy potrzebujesz realnie 12.00v, do czego
    to ma być?
    Już tak się raz nakombinowałem, bo klient koniecznie chce 12V w
    samochodzie. Musi być 12v, bo pisze że 12v, a w aucie 13.8v. A później
    się okazało, że urządzenie (router 3G) zasilane 12v miało wewnątrz
    przetworniczkę na 5v/3.3v, której było obojętnie co dostanie 8-20v...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2013-09-20 09:48:11
    Od: s...@g...com

    A co to niby ma znaczyć "za żółto"?

  • 8. Data: 2013-09-20 18:31:17
    Od: Maks <b...@b...ble>

    W dniu 2013-09-20 09:27, BartekK pisze:
    > (...)
    > Zaproponuje zastanowienie się, czy potrzebujesz realnie 12.00v, do czego
    > to ma być?

    Zasilanie 3.5" dysku twardego... Można by dać 2.5", i pozbyć się +12V,
    ale nie bardzo mi to pasuje...

    Maks

  • 9. Data: 2013-09-20 18:57:23
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-09-20 18:31, Maks pisze:

    > Zasilanie 3.5" dysku twardego... Można by dać 2.5", i pozbyć się +12V,
    > ale nie bardzo mi to pasuje...

    Ale dlaczemu? Przecież to jest najprostsze rozwiązanie, w dodatku
    lżejsze i mniej energochłonne (a skoro z akumulatora...)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2013-09-20 19:40:42
    Od: Maks <b...@b...ble>

    W dniu 2013-09-20 18:57, BartekK pisze:

    > Ale dlaczemu? Przecież to jest najprostsze rozwiązanie, w dodatku
    > lżejsze i mniej energochłonne (a skoro z akumulatora...)

    Sprawa do przemyślenia... Z tym że pod ręką mam dyski 3.5"...

    Maks