  • 61. Data: 2023-11-23 21:48:56
    Temat: Re: Przetwornica DC12 na AC9-12
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.11.2023 o 13:51, heby pisze:
    > Porzebny zatem zasilacz
    > emulujący faktycze założenia oryginału.

    Cokolwiek będziesz kombinował to nie będziesz miał bez trafa,
    galwanicznej izolacji. Zawsze będzie coś "wspólnego" a to już się kłóci
    z założeniem z oryginału w podstawie. Nie mam C64, żeby się pobawić i
    sprawdzić organoleptycznie co się dzieje w takiej konfiguracji ale jeśli
    producent izoluje choćby "wspólną masę" to musi mieć jakiś powód. Nie
    oglądałem schematu C64 ale sobie kuknę.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 62. Data: 2023-11-23 21:54:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprawdzić organoleptycznie co się dzieje w takiej konfiguracji ale jeśli
    > producent izoluje choćby "wspólną masę" to musi mieć jakiś powód. Nie

    No dobra, jest wspólna "masa".
    https://myoldcomputer.nl/wp-content/uploads/2020/03/
    250469-rev.B.png
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 63. Data: 2023-11-23 23:00:17
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > No dobra, jest wspólna "masa".
    > https://myoldcomputer.nl/wp-content/uploads/2020/03/
    250469-rev.B.png

    ...ale "sinus" czy nawet kwadrat (bez znaczenia, jak dla mnie*) jest
    "wyciągany" przed prostownikiem dla zegarów...czyli musi być AC dla
    wejścia zegarów https://i.imgur.com/XFUlPI5.png...

    *bez znaczenia, bo sinus jak dla mnie, nie stanowi tutaj o problemie.
    Można to oczywiście sprawdzić.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 64. Data: 2023-11-24 07:46:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/11/2023 21:27, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Ke? Możesz wyjaśnić?

    Producent ładowarki zrobi lepszej jakości izloację 230->dc niż kiepski
    hobbysta.

    > A możesz to rozjaśnić, dlaczego uważasz, że hobbysta ma ochotę otwierać
    > zabudowany zasilacz

    Zasilacze, które miałem w rękach, robione przez hobbystów, do C64, nie
    musiała być otwierane, aby były niebezpieczne.

  • 65. Data: 2023-11-24 07:49:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/11/2023 21:48, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Cokolwiek będziesz kombinował to nie będziesz miał bez trafa,

    Nigdzie nie napisalem nic o braku trafa. Napisałem o przetwornicy, więc
    można się domyśleć, że chodzi o trafo w przetwornicy, jako źródło
    izolacji. I podałem dwa sposoby: albo izolacja na DC->DC i generacja AC
    albo *wprost* generacja izolowanego AC. Na chwile obecją pierwsze
    rozwiżaanie, na gotowych podzespołach jest bardzo drogie, a drugie nie
    istnieje w postaci gotoców.

    > galwanicznej izolacji. Zawsze będzie coś "wspólnego" a to już się kłóci
    > z założeniem z oryginału w podstawie.

    Nikt nie chce oryginału, w sensie zasilacza, za to chce parametry
    możliwia bliskie oryginalnemu, w bezpiecznej formie, czyli bez 230V w
    środku.

    > sprawdzić organoleptycznie co się dzieje w takiej konfiguracji ale jeśli
    > producent izoluje choćby "wspólną masę" to musi mieć jakiś powód. Nie
    > oglądałem schematu C64 ale sobie kuknę.

    Tak, miał. "Tak wyszło".

  • 66. Data: 2023-11-24 07:50:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/11/2023 23:00, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    > ...ale "sinus" czy nawet kwadrat (bez znaczenia, jak dla mnie*) jest
    > "wyciągany" przed prostownikiem dla zegarów...czyli musi być AC dla

    Tak, to wszystko już było omówione w tym wątku.

  • 67. Data: 2023-11-24 10:32:20
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.11.2023 o 07:49, heby pisze:

    > Nigdzie nie napisalem nic o braku trafa.

    Post 2023 11.23 godz 11:11

    "Trafo out"

    ...a wcześniej jeszcze była moja sugestia, zmiany trafa z przetwornicy z
    Allegro, żeby zamiast 230V podawał 12V.

> [...]
    > albo *wprost* generacja izolowanego AC. Na chwile obecją pierwsze
    > rozwiżaanie, na gotowych podzespołach jest bardzo drogie, a drugie nie

    "Prawie" gotowca Ci podałem, trzeba jedynie zmienić trafo na inne.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 68. Data: 2023-11-24 11:13:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/11/2023 10:32, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Post 2023 11.23 godz 11:11
    > "Trafo out"

    To dotyczy trafa 50Hz a nie trafa z przetwornicy.

    Trafa 50Hz ma nie być. Jest za duże. W wersji 230V->whatever jest
    niebezpieczne. W wersji 12->12 jest za duże i bezsensowne, lata 80 już
    mineły.

    Trafo w.cz. tak. Trafo 50Hz nie.

    > "Prawie" gotowca Ci podałem, trzeba jedynie zmienić trafo na inne.

    Cały czas pomijasz bazowy koncept: to nie jest projekt dla mnie. Im
    bardziej gotowe podzespoły użyję, tym lepiej dla ludzi którzy może to
    zbudują. No i fajnie by było jak by nie wyglądał jak 15 rozbebeszonych
    rzeczy posklejanych kawałkiem trytytki. Takie rzeczy nei wzbudzają zaufania.

    To się powinno dać zrobic na małej płytce, gdzie jedynym elementem lekko
    upierdliwym będzie trafo, a reszta to lutowalne smd. I wielkość paczki
    papierosów.

  • 69. Data: 2023-11-24 14:27:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Nov 2023 11:13:49 +0100, heby wrote:

> [...]
    >
    > To się powinno dać zrobic na małej płytce, gdzie jedynym elementem lekko
    > upierdliwym będzie trafo, a reszta to lutowalne smd. I wielkość paczki

    Problemu ogolnie nie widzę, tylko to trafo w.cz. to nie jest jakis
    standard, ktĂłry moĹźna kupic w sklepie :-(

    J.

  • 70. Data: 2023-11-24 15:19:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/11/2023 14:27, J.F wrote:
    > Problemu ogolnie nie widzę, tylko to trafo w.cz. to nie jest jakis
    > standard, który można kupic w sklepie :-(

    To może być jakiś pato standard, np. częśc zamienna do TV czy coś w ten
    deseń.