  • 71. Data: 2014-01-22 19:10:29
    Temat: Re: Przetarg na samochody egzaminacyjne :)
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 22 Jan 2014 18:53:17 +0100, dddddddd wrote:

    > Pokaż mi sklep który ma piwo tyskie po 6zł za butelkę, albo chleb za 6zł

    Mylisz produkt z usługą.

    Tomek

  • 72. Data: 2014-01-22 19:35:18
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-01-22 19:10, Tomasz Stiller pisze:

    > Mylisz produkt z usługą.
    >
    > Tomek

    to napisz mi czy twoja usługa jest łatwo porównywalna z konkurencją, czy
    może jest wyceniana pod klienta? mogę się założyć że to drugie (bo tak
    ma większość usług, w tym przypadku kurs na PJ to bardziej produkt niż
    usługa)

    Łukasz

  • 73. Data: 2014-01-22 21:08:35
    Od: Martin Fox <f...@f...com.pl>

    Dnia Wed, 22 Jan 2014 00:08:05 +0100, Wiwo napisał(a):

    > Odrębną sprawą jest chęć zarabiania WORD-ów i tego nie da się ukryć. Jednak
    > to się też powinno uregulować, kiedy zbyt pazerny WORD straci klientów.
    > Czytałem o Łodzi, gdzie właśnie tak się stało. W pewnym momencie mieli
    > zdawalność na poziomie 20% i ludzie przestali zapisywać się u nich na
    > egzaminy.
    > Dopiero jak nieco odpuścili i utemperowali egzaminatorów, zdawalność wzrosła
    > do ponad 30%, to klienci zaczęli wracać.

    Bo pensja egzaminatora powinna być stała, niezależnie czy bedzie
    egzaminował jedną osobę cz tysiąc w miesiącu oraz jak im pójdzie. Inaczej,
    jeśi będzie ona zależała od wyników lub ilości - to zawsze będzie
    egzaminatorowi zależało żeby przeginać w jedną ub drugą stronę.

    --
    Martin Fox

  • 74. Data: 2014-01-22 21:43:57
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-22 13:58, Tomasz Stiller pisze:

    > Faktycznie nie wiem.

    To widać :>

    > Odbyłem normalny kurs, w szkole, którą miałem pod
    > domem. Potem zdałem egzamin, na pierwszym terminie, teoretyczny i
    > praktyczny, na obu zero błędów. Nie przeszkadzały mi ani kamery ani to
    > pierdolenie na około jak to egzaminatorzy ulewają kursantów dla kasy.

    He, he, a mnóstwo osób jest stresowanych sytuacją i oblewa egzaminy
    praktyczne, choć jeździć umieją. Opowieści o oblewaniu dla kasy
    i łapówkach niestety też nie są bez znaczenia i co gorsza - nie są
    fantazjami autorów.

    > Tylko ja byłem na każdych zajęciach kursu teoretycznego, a instruktorowi
    > od praktyki powiedziałem, że ma mnie nie oszczędzać bo chce się nauczyć
    > jeździć - dlatego chciałbym odwiedzić wszystkie szykany w mieście. Być
    > może trafiłem na dobrą szkołę i dobrego instruktora.

    A inni nie mają tyle szczęścia, nie są tak doskonali i testów się
    uczyli na pamięć, ponieważ w wielu są błędy itd.

    > Pytanie co w tym jest nienormalnego?

    System szkolenia i jego konsekwencje.

    > Moim zdaniem tylko to, że każdemu wmawia się, że może prowadzić samochód.

    Nikomu się nie wmawia, natomiast w zasadzie każdy może amatorsko
    prowadzić samochód. Nie ma w tym wielkiej filozofii.

    > W mojej grupie egzaminacyjnej
    > miałem Paniusię która podchodziła do egzaminu praktycznego 13-ty raz.

    A co, nie wolno jej? Skoro system tak szkoli i dopuszcza do zdawania
    tyle razy ile się chce (pewne granice są) to jaki masz problem?
    A może to jednak system nie jest dobry?

    > Miałem też gościa, który na teorię przyszedł po raz trzeci.

    Wolno mu jego pieniądze, jego wybór.

    > Żadne z nich
    > nie zdało. To jest patologia i takich ludzi należy eliminować.

    LOL - niedługi to będziesz chciał eliminować połowę społeczeństwa.

    > Ty widzisz wszędzie patologie, nawet tam gdzie jej nie ma.

    Wręcz przeciwnie - widzę ja tam gdzie jest.

    > A kto powiedział, że kurs musi kosztować tysiąc złotych?! Znowu wydaje Ci
    > się, że to tyle powinno kosztować? Niech sobie kosztuje 1500 zł albo
    > jeszcze więcej, czemu nie. Ludzie pójdą tam gdzie jest taniej? No to
    > znaczy, że Ci z droższymi kursami po prostu nie umieją się sprzedać. Taka
    > prawda.

    Ty mi może nie próbuj wmawiać pewnych rzeczy i swoich imaginacji
    zamieniać w moje domniemane tezy. Kursy na prawo jazdy są w zasadzie
    wszędzie takie same i kosztują dla każdego z ulicy tyle samo.
    To nie rynek jakiś specyficznych usług, tylko dość powszechne
    i porównywalne wprost. Fluktuacja cen niewielka - nikt nie pójdzie
    do szkoły, gdzie za kurs zapłaci 2x tyle co w zasadzie w każdym
    innym miejscu i za ten sam efekt. W najlepszym wypadku szkoły
    z tzw. renomą (potwierdzoną przez wiele osób) mogą sobie pozwolić
    na ceny wyższe może z 10% od konkurencji.

    Nadal czekam na przykłady "konkurowania o klientów innymi sposobami".

    > Sam prowadzę firmę na dość ciężkim rynku. Moje usługi są średnio 2x
    > droższe niż niektórych konkurentów, a jednak mam klientów i jakoś żyję.

    Tak się składa, że ta sama usługa czy ten sam towar to na rynku
    kosztuje dokładnie podobnie.

    > Na każdym runku jest miejsce dla usług droższych o lepszej jakości oraz
    > tańszych o gorszej jakości - niby dlaczego tutaj miało by to funkcjonować
    > inaczej.

    Wynika to z charakteru usług, ich homogeniczności i rynku.

    > Zapominasz o jednym fakcie.

    Nie, nie zapominam - to znowu twoje imaginacje.

    > Na samochody dla oddziałów *ORD składamy sięwszyscy w podatkach.

    Dlaczego mamy się na nie składać? Gdzieś wyżej próbowałeś udowadniać,
    że na rynku jest miejsce na usługi o różnych cenach i różnej jakości.
    Widać, że lekcji dobrze nie odrobiłeś - skoro usługa jest określona
    przez ustawodawcę (taj jak to mamy obecnie) to rynek najwyżej się
    do tego dostosowuje i tyle, co zresztą widać.

    > Cieszę się, że można je w taki sposób kupić taniej.

    Że słucham? Jak taniej? Egzamin państwowy ma określoną cenę niezależnie
    od przetargu na samochody egzaminacyjne.

    > Natomiast na samochody szkół jazdy składają się ich klienci.

    Mogliby płacić mniej za samochody, a więcej za naukę, a tak mamy
    jak mamy.

    > Ja już swoją daninę zapłaciłem.

    Naiwny i nielogiczny jesteś. Przed chwila pisałeś, że na "samochody
    dla oddziałów *ORD składamy się wszyscy w podatkach.". No to się
    jeszcze poskładasz długo, nie tylko na to. Szczególnie jak to
    akceptujesz bez zrozumienia pewnych mechanizmów, no chyba że te
    mechanizmy akceptujesz.

    > O następną niech się martwi właściciel szkoły.

    Typowy tumiwisizm.

  • 75. Data: 2014-01-22 23:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik dddddddd f...@e...com ...

> [...]
    > może jest wyceniana pod klienta? mogę się założyć że to drugie (bo tak
    > ma większość usług, w tym przypadku kurs na PJ to bardziej produkt niż

    Podam inny przykład.
    Robiłem ostatnio instalacje LPG.
    Bardzo łatwo porównać ceny, wiele opinii w necie.
    Wybrałem praktycznie najdrozszy zakład, wiedziony dobrymi opiniami o ich
    działaniu.
    Róznica 2000zł w wiekszosci zakładów vs 2500 tam gdzie robiłem.
    Da się?

  • 76. Data: 2014-01-23 02:14:02
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 22 Jan 2014 21:43:57 +0100, Artur Maśląg wrote:
    > He, he, a mnóstwo osób jest stresowanych sytuacją i oblewa egzaminy
    > praktyczne, choć jeździć umieją.

    Ojej, jacy oni wszyscy biedni. Pewnie potrzymać za rączkę trzeba.
    Zaproponujesz rozwiązanie tego problemu?

    > A inni nie mają tyle szczęścia, nie są tak doskonali i testów się uczyli
    > na pamięć, ponieważ w wielu są błędy itd.

    Skoro te kursy są jak piszesz wszędzie identyczne - niektórzy są w stanie
    się na nich nauczyć a inni nie - to zdaje się jest problem z tymi
    uczącymi. Ale nie, równamy w dół dla każdego prawo jazdy.

    Idąc do lekarza też chciałbyś być leczony przez takiego co egzaminy
    zdawał po pięć razy i jakoś go tam przepchnięto? No przecież w sumie
    każdy może leczyć.

    > System szkolenia i jego konsekwencje.

    Dla mnie konsekwencją tego systemu szkolenia był bezbłędnie zdany
    egzamin. Rozumiem, że to jest dla Ciebie problem? No tak, przecież jakaś
    oferta nie zdała. Oh jak mi przykro.

    > A co, nie wolno jej? Skoro system tak szkoli i dopuszcza do zdawania
    > tyle razy ile się chce (pewne granice są) to jaki masz problem?
    > A może to jednak system nie jest dobry?

    Ależ wolno. Szkoda, że ostatnio panuje obiegowa opinia, że jak wyniki w
    nauce są złe, to jest wina nauczyciela. Jak ja byłem w szkole, mówiło
    się, że uczeń musi pracować nas sobą - także na kursie na prawo jazdy.
    Skoro nie pracuje i nie potrafi zdać egzaminu za 13-tym razem widocznie
    nie zasługuje na PJ.

    > Ty mi może nie próbuj wmawiać pewnych rzeczy i swoich imaginacji
    > zamieniać w moje domniemane tezy.

    Ja Ci nic nie wmawiam. To Ty zafiksowałeś się na tym, że kurs musi
    kosztować 1000zł. Otóż nie musi.

    > Kursy na prawo jazdy są w zasadzie
    > wszędzie takie same i kosztują dla każdego z ulicy tyle samo.

    Zrozum wreszcie, że nie są. Dlatego nie muszą kosztować tak samo. Mam
    niestety w "rodzinie" jednego właściciela OSK. Mam porównanie do jego
    sposobu szkolenia i kursu w jakim ja uczestniczyłem. Dość powiedzieć, że
    cieszę się, że trafiłem do szkoły w której mnie uczono.

> [...]
    > porównywalne wprost. Fluktuacja cen niewielka - nikt nie pójdzie do
    > szkoły, gdzie za kurs zapłaci 2x tyle co w zasadzie w każdym innym

    Ciekawe, że ludzie jakoś za kursy języka angielskiego potrafią płacić raz
    więcej, raz mniej. Usługa tak samo powszechna, a fluktuacja cen na rynku
    jakby znacznie większa. Ciekawe nie?

    > Tak się składa, że ta sama usługa czy ten sam towar to na rynku kosztuje
    > dokładnie podobnie.

    Jasne, teraz będziesz mi wmawiał ile kosztuje usługa w mojej branży? Dla
    Twojej wiadomości raz jeszcze: nie kosztuje tyle samo. Kropka.

    > Dlaczego mamy się na nie składać?

    Skąd *ORD bierze gotówkę na samochody szerloku?

    > Gdzieś wyżej próbowałeś udowadniać,
    > że na rynku jest miejsce na usługi o różnych cenach i różnej jakości.

    Ja tego nie muszę udowadniać, to jest fakt. Jeśli tego nie zauważasz, to
    zadzwoń do pięciu hydraulików i zapytaj ile biorą za wymianę kranu.

    > Że słucham? Jak taniej? Egzamin państwowy ma określoną cenę niezależnie
    > od przetargu na samochody egzaminacyjne.

    Ale co ma piernik do wiatraka? Zdaje się, że dyskutujemy o tym jak bardzo
    jesteś niezadowolony z faktu, ze jakiś tam *ORD w przetargu wynajął
    samochody za 10 zł. Ciekawe co by się stało, gdyby zamiast Hyundaia
    wygrał Peugeot z ofertą za trzy bańki. Też byś marudził jak to źle, że
    szkoły jazdy muszą zmieniać samochody?

    > Mogliby płacić mniej za samochody, a więcej za naukę, a tak mamy jak
    > mamy.

    LOL, próbowałeś chociaż policzyć w ile zwraca się zakup takiego
    samochodu? Spróbujmy.

    Szkoła raz na 6 tygodni organizowała kurs do dwóch grup po max 30 osób.
    Minimalne zapełnienie grup to 20 osób. Kurs kosztował 1200pln. Daje to
    przychód na poziomie 40x 1200 = 48000 zł/6 tygodni i ~430000pln rocznie.
    Powiedzmy, że średnio - moja grupa była akurat pełna.

    W szkole było dwóch instruktorów teorii, oraz czterech instruktorów
    praktyki. Mieli do dyspozycji 2 samochody. Instruktorzy mieli płacone za
    godzinę pracy, niestety nie za wiele. Załóżmy sobie 10zł/h. Przy czym
    teorię oczywiście odwalało się grupowo, a praktykę indywidualnie.

    Jeden kurs to min. 30h na samochodzie/kursant. Przy odrobinie
    samozaparcia można to wyjeździć w miesiąc. W szkole, której byłem średnio
    trwało to około 1,5 miesiąca.

    Zatem wyszkolenie jednego kursanta kosztowało 300zł w instruktorach
    praktyki i tyle samo _za grupę_ w instruktorach teorii. Przy 20 osobowej
    grupie wychodzi po 15pln/głowę. Do tego trzeba doliczyć zużycie paliwa.
    Ile można spalić w 30h kursu? Bak? Nie będzie że to kolejne 300pln -
    chociaż to wydaje mi się mocno naciągane.

    To daje koszty podstawowe na poziomie 615zł/kursanta. Oczywiście trzeba
    doliczyć jeszcze koszty najmu pomieszczeń, ubezpieczeń samochodów itp.
    Myślę jednak, że spokojnie można założyć ze 400zł/kursant to zysk firmy.
    Ten mój rodzinny zarabia trochę mniej, bo okolice 300zł/łebka.

    Zakładając tą kalkulację, to zysk na jednej transzy wynosi 16000pln, a w
    skali roku ~144k. Oczywiście prezes też chce zarabiać, więc kasuje połowę
    do kieszeni. Zostaje 70k na samochód. Mało realne? Myślę, że całkiem
    całkiem. Tylko kto normalny kupuje taki samochód za gotówkę....

> [...]
    > poskładasz długo, nie tylko na to. Szczególnie jak to akceptujesz bez
    > zrozumienia pewnych mechanizmów, no chyba że te mechanizmy akceptujesz.

    Zgadza się, poskładamy się jeszcze bardzo długo. Dlatego jestem bardzo
    zadowolony, że w tym jednym przypadku złożymy się na 10zł, a nie trzy
    bańki.

    > Typowy tumiwisizm.

    Ktoś martwi się o mój biznes? Nie? To dlaczego ja mam się martwić o czyiś?

    Tomek

  • 77. Data: 2014-01-23 08:28:21
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-01-23 02:14, Tomasz Stiller pisze:

    > Ojej, jacy oni wszyscy biedni. Pewnie potrzymać za rączkę trzeba.
    (...)

    Wiemy już że jesteś doskonały, idealny, zdałeś za pierwszym
    razem PJ, połowę społeczeństwa chcesz eliminować, system ci się podoba,
    elaborat napisałeś (z którego nic nie wynika poza twoim własnym
    przekonaniem o własnej doskonałości), ale nie potrafisz odpowiedzieć
    na proste pytanie w zakresie "konkurowania o klientów innymi sposobami".
    Widzę, że na odpowiedź się raczej nie doczekam.

    BTW - nie próbuj mi wmawiać w kółko własnych imaginacji.

  • 78. Data: 2014-01-23 08:32:28
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-01-22 23:00, Budzik pisze:
> [...]
    > działaniu.
    > Róznica 2000zł w wiekszosci zakładów vs 2500 tam gdzie robiłem.

    To teraz się zastanów czemu to tak nie działa w zakresie kursów na
    prawo jazdy, a jeżeli by działało, to możesz koledze pomóc podać
    sposoby "konkurowania o klientów innymi sposobami", które by pozwoliły
    na znaczne zróżnicowanie cen - tak jak podał, np. w jednej szkole
    1200zł, a w drugiej x2 (2400zł) za taki sam *obowiązkowy* kurs na
    kategorię B.

    :)

  • 79. Data: 2014-01-23 09:33:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Ale co 10 lat, a nie co 2.
    > Widzisz różnicę?

    WORD co _dwa_ lata kupuje auta na wolnym rynku -> szkoły co dwa lata kupują
    auta
    WORD co _dwa_ lata ogłasza przetarg na wynajem -> szkoły co dwa lata kupują
    auta

    Nie, nie widzę różnicy jeśli chodzi o szkoły.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 80. Data: 2014-01-23 12:21:37
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 08:28:21 +0100, Artur Maśląg wrote:
> [...]
    > połowę społeczeństwa chcesz eliminować, system ci się podoba,
    > elaborat napisałeś (z którego nic nie wynika poza twoim własnym

    No cóż, tak z Tobą kończą się dyskusje. Jak argumentów brakuje, to należy
    zacząć wycieczki osobiste względem adwersarza - wstyd i poziom podwórka :)

    > ale nie potrafisz odpowiedzieć na
    > proste pytanie w zakresie "konkurowania o klientów innymi sposobami".
    > Widzę, że na odpowiedź się raczej nie doczekam.
    >
    > BTW - nie próbuj mi wmawiać w kółko własnych imaginacji.

    Adamie nie rozmawiamy w temacie "Pomysł na marketing szkoły jazdy" tylko
    w temacie "Przetarg na samochody egzaminacyjne". Wydajesz się o tym
    zapominać.

    Zamiast się powtarzać, skomentował być moje teoretyczne zestawie
    przychodów jednej ze szkół jazdy. Ale wiem, że to będzie stanowiło
    problem bo wynika z niego, że samochód w przeciętnej OSK zwraca się w
    mniej niż rok - a Ty podniosłeś wrzask jaki to będzie problem z tą
    wymianą. Otóż wychodzi na to, że nie będzie.

    Tomek