  • 81. Data: 2014-01-23 12:36:52
    Temat: Re: Przetarg na samochody egzaminacyjne :)
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości
    news:lbog51$s0q$3@dont-email.me...

    > A skąd Ty wiesz czego oczekują klienci OSK?

    Do tego nie potrzeba mieć profesury, wystarczy rozmawiać z ludźmi, a i
    znajomość kilku osób ze środowiska OSK pomaga.

    Ja na etapie bycia klientem
    > OSK oczekiwałem zupełnie czegoś innego. Nawet nie przyszło mi do głowy,
    > że nauka na samochodzie jaki będzie na egzaminie może mieć jakikolwiek
    > czynnik decydujący.

    Tak, tak, już wiemy jaki jesteś zajebisty. Niestety fakty mówią, że reszta
    społeczeństwa jest inna. Nie każdy ma benzynę we krwi, większość ludzi nie
    zdaje za pierwszym razem. Oni wykorzystają każdy element, kóry w ich
    mniemaniu im pomoże. Jeśli nie są na tyle sprawni w prowadzeniu samochodu,
    żeby zdać za pierwszym razem, to nie będą sobie utrudniać tego zadania ucząc
    się na innym samochodzie niż będą zdawać egzamin. Tak było zawsze.

    Znam wiele osób, które mając wieloletnią praktykę w prowadzeniu, bardzo
    niechętnie wsiadają za kierownicę innego samochodu niż ten co znają, to co
    dopiero mówić o ludziach, którzy praktyki nie mają wcale?

    Wiwo

  • 82. Data: 2014-01-23 13:00:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Artur Maśląg n...@w...pl ...

    > To teraz się zastanów czemu to tak nie działa w zakresie kursów na
    > prawo jazdy, a jeżeli by działało, to możesz koledze pomóc podać
    > sposoby "konkurowania o klientów innymi sposobami", które by pozwoliły
    > na znaczne zróżnicowanie cen - tak jak podał, np. w jednej szkole
    > 1200zł, a w drugiej x2 (2400zł) za taki sam *obowiązkowy* kurs na
    > kategorię B.
    >
    >:)

    Bo nie słyszałem jeszcze reklamy w stylu: my uczymy dobrze.
    Wszyscy reklamują się hahaha hihihihi + cena.
    Oczywiście bardzo cięzko bedzie sprzedać taką ofertę 2 x drożej.

    Jak ja robiłem PJ to gdyby były takie warunki techniczne jak dziś i
    poczytałbym o instruktorze z ktorym jezdziłem, to nigdy bym do nich nie
    poszedł.
    Wybrałem, bo było blisko.

  • 83. Data: 2014-01-23 14:00:06
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 12:36:52 +0100, Wiwo wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości

    > Do tego nie potrzeba mieć profesury, wystarczy rozmawiać z ludźmi, a i
    > znajomość kilku osób ze środowiska OSK pomaga.

    Widać obracasz się w kręgu innych ludzi niż ja. Rozpytując znajomych bez
    prawa jazdy, co wg. nich było by ważne na kursie żaden z nich nie
    powiedział/a że nauka na samochodzie na jakim się zdaje. Zapytani wprost
    często pytają, czy to ma znaczenie? Więc zdaje się, że sprawa nie jest
    tak oczywista jak to się grupowym specjalistą wydaje.

> [...]
    > reszta społeczeństwa jest inna. Nie każdy ma benzynę we krwi, większość
    > ludzi nie zdaje za pierwszym razem. Oni wykorzystają każdy element, kóry

    W pierwszej kolejności pomorze im rzetelnie przeprowadzony kurs, na
    którym faktycznie pracują z instruktorem a nie rodzaj samochodu. Przecież
    dwa egzemplarze tego samego modelu mogą dawać zupełnie inne odczucia. Tam
    gdzie ja byłem na kursie były dwie clio przedliftowe i w każdym sprzęgło
    brało zupełnie inaczej. Jedno bardzo nisko, drugie bardzo wysoko. Z kolei
    na egzaminie miałem clio po lifcie, które miało tak rozjebane sprzęgło,
    że sam się dziwiłem że tak można jeździć. W praktyce były to trzy
    zupełnie inaczej zachowujące się samochody.

> [...]
    > samochodu, żeby zdać za pierwszym razem, to nie będą sobie utrudniać
    > tego zadania ucząc się na innym samochodzie niż będą zdawać egzamin. Tak

    Tyle, że większość oblewa nie dlatego, że nie panuje nad samochodem (na
    placu), tylko dlatego że nie znają albo nie rozumieją PoRD. Przy czym jak
    ktoś przez 30h nie nauczył się obsługiwać sprzęgła, to nie powinien iść
    na egzamin, tylko jeszcze poćwiczyć - a od tego są wewnętrzne egzaminy w
    szkołach.

    Miałem na kursie w grupie dziewuszkę, która po 20h(!) jazdy nadal myliła
    znak ustąp pierwszeństwa ze znakiem droga z pierwszeństwem. Uważasz, że
    dla takich rodzaj samochodu ma znacznie?

    > Znam wiele osób, które mając wieloletnią praktykę w prowadzeniu, bardzo
    > niechętnie wsiadają za kierownicę innego samochodu niż ten co znają, to
    > co dopiero mówić o ludziach, którzy praktyki nie mają wcale?

    To dotyczy większości kierowców, którzy dłuższy czas jeżdżą jednym
    samochodem i bardzo się do niego przyzwyczaili. Przy czym dłuższy czas,
    to nie 30 godzin, tylko lata. Ci ludzie zazwyczaj nie mają problemów z
    PoRD, tylko po prostu odruchowo kontrolują stary samochód. To, że
    niechętnie przesiadają się do innego auta wcale nie znaczy, że nie będą
    potrafili nim jeździć. Po małej adaptacji spokojnie poprowadzą taki
    samochód.

    Ja ze względu na pracę jaką wykonuję jeżdżę na co dzień sześcioma różnymi
    samochodami. Busem RWD z manualem, osobówkami FWD z automatem i manualem.
    Osobówką z RWD i zautomatyzowaną skrzynią. Jest w czym wybierać. Przy
    takiej różnorodności nie jestem w stanie się przyzwyczaić do
    jakiegokolwiek samochodu i przez to mogę wsiąść w dowolny jeden i jechać
    nim bez stresu.

    Tomek

  • 84. Data: 2014-01-23 14:13:07
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-01-23 12:21, Tomasz Stiller pisze:

    > No cóż, tak z Tobą kończą się dyskusje. Jak argumentów brakuje, to należy
    > zacząć wycieczki osobiste względem adwersarza - wstyd i poziom podwórka :)

    Misiu pluszowy - to nie są wycieczki osobiste, tylko stwierdzenie
    faktów. Wypowiadasz się dość lekceważąco o innych ludziach,
    argumentując jedynie tym, że zdałeś za pierwszym razem, system jest
    świetny, a reszta to może się schować, ponieważ samochód nie jest
    dla każdego (tak, to wstyd i poziom podwórka). Podobnie jak bardzo
    ci pasuje wykorzystywanie sytuacji w WORD-ach itd. do reklamy
    samochodów prywatnych podmiotów, za co niestety płacą inni.

    Co do braku argumentów - pokazujesz to po raz kolejny,
    a odpowiedzi na Twój własny pomysł:
    "proste pytanie w zakresie "konkurowania o klientów innymi sposobami"."
    nadal nie ma.

    Dyskusję możesz zakończyć i tak jak napisałem, odpowiedzi się raczej
    nie doczekam. Znaczy łatwo coś tak rzucić, ale stosownie uzasadnić to
    już nie bardzo.

  • 85. Data: 2014-01-23 14:22:07
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-01-23 13:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Artur Maśląg n...@w...pl ...

    > Bo nie słyszałem jeszcze reklamy w stylu: my uczymy dobrze.

    Kiepsko z uszami/oczami ;)

    > Wszyscy reklamują się hahaha hihihihi + cena.

    Czy ja wiem? Spoko tylko o cenie pisze, to prawda.

    > Oczywiście bardzo cięzko bedzie sprzedać taką ofertę 2 x drożej.

    To się w życiu nie uda. Sytuacja jest taka a nie inna - do podejścia
    do egzaminu państwowego jest wymagana minimalna liczba godzin i tyle.
    Za specyficzne usługi może być jakaś dopłata, ale tego na tym etapie
    nie liczymy. No jak ktoś zdaje 30 razy i 3 kursy musi zrobić to
    trochę zapłaci :)

    > Jak ja robiłem PJ to gdyby były takie warunki techniczne jak dziś i
    > poczytałbym o instruktorze z ktorym jezdziłem, to nigdy bym do nich nie
    > poszedł.

    Ba, a co powiesz o egzaminatorach, którzy nie powinni egzaminować,
    ponieważ np. ludzi podpuszczają?

    > Wybrałem, bo było blisko.

    Większość ludzi tak wybiera. Dobrze jak mają wybór w większym mieście,
    choć to tak naprawdę niewiele zmienia.

  • 86. Data: 2014-01-23 14:22:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Jan 2014, Budzik wrote:

    > Bo nie słyszałem jeszcze reklamy w stylu: my uczymy dobrze.

    Nie ma "społecznego zainteresowania" widać.

    > Wybrałem, bo było blisko.

    To jest przykładowe "użyteczne kryterium".

    pzdr, Gotfryd

  • 87. Data: 2014-01-23 14:46:35
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-01-23 12:36, Wiwo pisze:

> [...]
    > samochodu, żeby zdać za pierwszym razem, to nie będą sobie utrudniać
    > tego zadania ucząc się na innym samochodzie niż będą zdawać egzamin. Tak

    Mogę się pod tym podpisać :)

    > Znam wiele osób, które mając wieloletnią praktykę w prowadzeniu, bardzo
    > niechętnie wsiadają za kierownicę innego samochodu niż ten co znają, to
    > co dopiero mówić o ludziach, którzy praktyki nie mają wcale?

    Powyższe może wynikać z wielu uwarunkowań, ale jeżeli chodzi o młodych
    to zdecydowanie racja - szczególnie jak mają na tym czymś zdawać
    egzamin. Stąd też dobrze by było w końcu dopuścić możliwość zdawania
    na samochodzie na którym się uczyli, ponieważ odpada kwestia stresu
    związanego z samym pojazdem. Jak pisałem - ci ludzie mają w miarę
    możliwości bezpiecznie prowadzić pojazdu w ruchu miejskim (w tym
    rozpoznawać zagrożenia, zachowania innych), a nie zajmować się
    perfekcyjnym prowadzeniem pojazdu.

  • 88. Data: 2014-01-23 14:58:49
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 14:13:07 +0100, Artur Maśląg wrote:
> [...]
    > faktów. Wypowiadasz się dość lekceważąco o innych ludziach, argumentując
    > jedynie tym, że zdałeś za pierwszym razem, system jest świetny, a reszta

    Lekceważące to są co najwyżej twoje zwroty per Miusiu Pluszowy.
    Wspominałem o tym już wcześniej. Kończą się argumenty, to wyjeżdżasz
    personalnie. Widać taki masz styl. Przykre - ale spodziewałem się tego po
    Tobie.

    > Podobnie jak bardzo ci pasuje wykorzystywanie
    > sytuacji w WORD-ach itd. do reklamy samochodów prywatnych podmiotów, za
    > co niestety płacą inni.

    Pisałem już dlaczego w tej konkretnej sytuacji jestem zadowolony.

    Natomiast Ty na moje bezpośrednie pytanie: co by było, gdy by przetarg
    wygrał Peugeot i wszyscy musielibyśmy się złożyć na te trzy miliony
    złotych - zapomniałeś odpowiedzieć.

    Niemniej tak jak pisałem wcześniej, rozumiem dlaczego - bo wtedy cały ten
    Twój wywód można o kant tyłka rozbić. Szkoły i tak musiały by wymienić
    samochody i tak, jedyną zmianą był by fakt nakręcenia komuś sprzedaży na
    dodatkowe trzy bańki.

    > Dyskusję możesz zakończyć i tak jak napisałem, odpowiedzi się raczej nie
    > doczekam.

    Jeśli tak bardzo zależy Ci na moich radach odnośnie promocji OSK, to nie
    widzę problemu - umówimy się na jakąś konkretną sumkę i możemy działać.
    Tymczasem rozmawiamy w temacie o przetargu na samochody egzaminacyjne.

    Tomek

  • 89. Data: 2014-01-23 15:04:41
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Thu, 23 Jan 2014 14:46:35 +0100, Artur Maśląg wrote:

    > Jak pisałem - ci ludzie mają w miarę możliwości bezpiecznie prowadzić
    > pojazdu w ruchu miejskim (w tym rozpoznawać zagrożenia, zachowania
    > innych), a nie zajmować się perfekcyjnym prowadzeniem pojazdu.

    No to napisz nam Arturze, co Twoim zdaniem jest tak stresujące podczas
    egzaminu przy zmianie samochodu?

    Szukanie korka wlewu płynu do spryskiwaczy?
    Szukania włącznika prawego kierunkowskazu?
    Ustawianie siedzenia innymi gałkami?
    Inny kolor tapicerki?
    Czy może zmieniony układ biegów na wybieraku?
    A może chodzi o to, że światła włącza się przełącznikiem na desce, a nie
    na manetce?

    Co tak bardzo stresuje ludzi, że niektórzy pomimo 13-podejść do egzaminu
    nadal go nie zdają? Pewnie masz jakąś złotą odpowiedź również i na to?

    Tomek

  • 90. Data: 2014-01-23 15:08:23
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-01-23 14:58, Tomasz Stiller pisze:

    > Lekceważące to są co najwyżej twoje zwroty per Miusiu Pluszowy.

    Mylisz się - lekceważeniem jest to co napisałeś wcześniej o innych
    (zresztą wielokrotnie), a nie miś pluszowy.

    Reszty powtarzać już nie będę po raz kolejny, odpowiadać na zadane
    pytanie też nie musisz.