  • Data: 2014-01-21 18:31:49
    Temat: Re: Przetarg na samochody egzaminacyjne :)
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-21 17:14, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A to przepraszam. Podlinkowałeś materiał o tym że WORD tanio wynajmuje
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > samochody a nie o tym, że nie można zdawać własnym autem.
    ^^^^^^^^^

    Po pierwsze to trzeba było czytać co napisałem oraz materiał
    który podlinkowałem, a po drugie nie nazywaj przetargu na
    19 samochodów w cenie 9,12zł tanim wynajmem.

    > Ta sytuacja ma miejsce od lat (w zasadzie od kiedy WORDY zaczęły co
    > kilka lat organizować przetargi).

    ...i od lat występują patologie przy takich przetargach...

    > Od kiedy pamiętam ceny jakie dilerzy
    > oferowali WORD'om były znacznie poniżej rynkowych. Po prostu tym razem
    > Hyundai postanowił nie ryzykować z ofertą 50% ceny rynkowej tylko od
    > razu dał minimalną.

    O czym Ty piszesz? Znacznie poniżej rynkowych? To normalne, że przy
    większych partiach ceny są niższe, ale nie 0,84zł za samochód.
    Tego nie da się nazwać ceną minimalną.

    > Masz rację - lepiej aby minister wziął w łapę i w rozporządzeniu napisał
    > że ma to być model X kupiony na wolnym rynku - tak to jest ironia, bo

    To nie jest ironia, tylko głupota i wynika w prostej linii z braku
    argumentów. Ja sugerowałem coś wręcz odwrotnego, ale skoro chcesz
    podążać ścieżką absurdu...

    > poza tym że WORDy wydadzą więcej kasy to nic się nie zmieni,

    No pewnie, skoro de facto przepisy wymuszają patologie tak
    naprawdę.

    > szkoły i
    > tak co kilka lat będą kupować nowe auta a kursanci płacić tyle samo za
    > kurs.

    Są do tego zmuszane przez obecny system, a kursanci nie płacą tyle samo
    za kurs, tylko płacą jak najmniej się da i w tym ośrodkach, gdzie
    można ćwiczyć na samochodach egzaminacyjnych z danego województwa.