  • 21. Data: 2011-05-15 13:33:59
    Temat: Re: Przesypywanie miału
    Od: "W.Kr." <k...@p...onet.pl>

    Książka Zeinkowa ( Zenkowa) Mechanika nasypnych gruzow, w Bibliotece Głownej Akademii

    Górniczo Hutniczej była pod numerem 77303.
    W.Kr.

  • 22. Data: 2011-05-15 18:19:53
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Sun, 15 May 2011 15:33:59 +0200,
    W.Kr. <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Książka Zeinkowa ( Zenkowa) Mechanika nasypnych gruzow, w
    > Bibliotece Głownej Akademii Górniczo Hutniczej była pod
    > numerem 77303.

    Kiedyś miałem zamiar zgłębić temat, ale tradycyjnie, na zamiarze
    się skończyło. Wygrzebałem z tamtych czasów dwie książki na ten
    temat:

    Sokołowski, Statyka ośrodków sypkich, PWN 1958
    Malczewski, Mechanika ośrodków sypkich, Wyd. PW, 1994

    Oprócz tego sporo informacji na ten temat jest porozrzucane po
    książkach budowlanych (głównie żelbet) do projektowania silosów.
    Łącznie z pewnymi konstrukcjami zapobiegającymi przesklepianiu
    materiału.

    Pozdrawiam na sypko/szybko

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 23. Data: 2011-05-15 18:44:17
    Od: " lukaszPK" <l...@g...pl>

    AMX <r...@b...cy> napisał(a):

> [...]
    > książkach budowlanych (głównie żelbet) do projektowania silosów.
    > Łącznie z pewnymi konstrukcjami zapobiegającymi przesklepianiu

    A ja szukam dodatkowo jeszcze rozwiązań analitycznych obliczeń
    wytrzymałościowych dźwigarów podporowych silosów metalowych. Podchodziłem do
    tego zagadnienia jako konstrukcji cienkościennej skręcanej nieswobodnie. Ale
    po zapoznaniu się z Euronormą na silosy zaczynam mieć wątpliwości co do
    słuszności moich założeń. Oprócz tego staram się od dłuższego czasu znaleźć
    jakieś analityczne rozwiązanie zagadnienia stanu naprężeń w części silosa
    gdzie zmieniają się warunki brzegowe tzn. w miejscu gdzie płaszcz walcowy
    przechodzi w stożek. Ze względu na działanie materiału jest tam ściskanie
    obwodowe, warunki utraty stateczności są mi znane, ale dokładny (rozpisany jak
    dla inżyniera) sposób oceny naprężeń już mniej. Mam jedną pozycję
    Dąbrowskiego, gdzie jest to opisane, ale z chęcią zapoznałbym się z innymi
    propozycjami rozwiązania tego problemu.

    Pozdrawiam, Łukasz

  • 24. Data: 2011-05-15 19:24:38
    Od: "asad10" <a...@U...pl>

> [...]
    >dla inżyniera) sposób oceny naprężeń już mniej. Mam jedną pozycję
    >Dąbrowskiego, gdzie jest to opisane, ale z chęcią zapoznałbym się z

    Cholernie denerwujące jest wpisywanie ręcznie znaków > !!!
    Kiedyś szukałem wielkości parcia w silosie, również w leju.
    Znalazłem kilka pozycji, ale musiałbym poszukac. Dąbrowski obiło mi się
    o uszy. Szukać?
    Pozdrawiam, Andrzej Sadowski

  • 25. Data: 2011-05-15 19:47:35
    Od: " lukaszPK" <l...@g...pl>

    asad10 <a...@U...pl> napisał(a):

> [...]
    > Kiedyś szukałem wielkości parcia w silosie, również w leju.
    > Znalazłem kilka pozycji, ale musiałbym poszukac. Dąbrowski obiło mi się

    Dąbrowskiego mam na półce. Znam jego sposób rozwiązania tego typu zagadnienia.
    Szukam czegoś co bardziej odpowiadałoby temu co jest w Euronormach.

    Pozdrawiam
    ŁukaszPK

  • 26. Data: 2011-05-15 21:01:32
    Od: "W.Kr." <k...@p...onet.pl>

> [...]

    > Szukam czegoś co bardziej odpowiadałoby temu co jest w Euronormach.

    Sokołowski, Statyka ośrodkow sypkich to książka o skarpach. Nic o zachowaniach
    materiału
    sypkiego w zbiornikach -silosach.
    Mam na półce Wytrzymałość i optymalizację zbiorników cienkościennych Krzysztofa
    Magnuckiego.
    Podesłać?
    W.Kr.

  • 27. Data: 2011-05-15 21:21:03
    Od: " lukaszPK" <l...@g...pl>

    W.Kr. <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > sypkiego w zbiornikach -silosach.
    > Mam na półce Wytrzymałość i optymalizację zbiorników cienkościennych Krzysztofa

    Właśnie "polowałem" na tą książkę od dłuższego czasu jednak wszystkie nakłady
    zostały wyprzedane. Ale udało mi się ją zdobyć innymi dogami. Właśnie jest w
    trakcji realizacji, więc na dniach będę szczęśliwym posiadaczem książki Pana
    Magnuckiego :-) Ale dziękuje za pomoc.

    Pozdrawiam,
    ŁukaszPK

  • 28. Data: 2011-05-15 21:35:58
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Sun, 15 May 2011 23:01:32 +0200,
    W.Kr. <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Sokołowski, Statyka ośrodkow sypkich to książka o skarpach. Nic
    > o zachowaniach materiału sypkiego w zbiornikach -silosach.

    Nie będę się spierał, jedynie przejrzałem. Ale rys. 112 to wydał
    mi się dosyć na temat. =:-)

    Chociaż rzeczywiście, książka dotyczy głównie skarp i ścian
    oporowych.

    Pozdrawiam

    AMX

    --