    From: " lukaszPK" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Przesypywanie miału
    Date: Sun, 15 May 2011 18:44:17 +0000 (UTC)

    AMX <r...@b...cy> napisał(a):

    > Kiedyś miałem zamiar zgłębić temat, ale tradycyjnie, na zamiarze
    > się skończyło. Wygrzebałem z tamtych czasów dwie książki na ten
    > temat:
    >
    > Sokołowski, Statyka ośrodków sypkich, PWN 1958
    > Malczewski, Mechanika ośrodków sypkich, Wyd. PW, 1994
    >
    > Oprócz tego sporo informacji na ten temat jest porozrzucane po
    > książkach budowlanych (głównie żelbet) do projektowania silosów.
    > Łącznie z pewnymi konstrukcjami zapobiegającymi przesklepianiu
    > materiału.
    >
    > Pozdrawiam na sypko/szybko
    >
    > AMX

    A ja szukam dodatkowo jeszcze rozwiązań analitycznych obliczeń
    wytrzymałościowych dźwigarów podporowych silosów metalowych. Podchodziłem do
    tego zagadnienia jako konstrukcji cienkościennej skręcanej nieswobodnie. Ale
    po zapoznaniu się z Euronormą na silosy zaczynam mieć wątpliwości co do
    słuszności moich założeń. Oprócz tego staram się od dłuższego czasu znaleźć
    jakieś analityczne rozwiązanie zagadnienia stanu naprężeń w części silosa
    gdzie zmieniają się warunki brzegowe tzn. w miejscu gdzie płaszcz walcowy
    przechodzi w stożek. Ze względu na działanie materiału jest tam ściskanie
    obwodowe, warunki utraty stateczności są mi znane, ale dokładny (rozpisany jak
    dla inżyniera) sposób oceny naprężeń już mniej. Mam jedną pozycję
    Dąbrowskiego, gdzie jest to opisane, ale z chęcią zapoznałbym się z innymi
    propozycjami rozwiązania tego problemu.

    Pozdrawiam, Łukasz