  • Data: 2010-09-15 14:43:28
    Temat: Re: Przesiadka z Pentaxa na Nikona - jest sens?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Marx" <M...@n...com> wrote:

    > Ja cie po prostu nie rozumiem. Przeczytales jeden test na dpreview,

    Ja o nim po prostu tylko wspomniałem dla ciekawych
    tematu/zainteresowanych kupnem. Przyszedł jeden Marx i się czepia, to mu
    odpowiadam jak komu dobremu. Dla mnie temat a55 jest póki co zamknięty,
    to dla jego przyjemności mam się wdawać w polemiki i wykonywanie
    ekspertyz? Wystarczy że mam rację w tym co napisałem, nie muszę na siłę
    szukać sobie kolejnych tematów, w których też będę miał rację. A do
    badania rawów/jpgów muszę mieć ochotę, bo jeśli chcę coś pisać na grupę,
    to muszę to przeprowadzić tak starannie i wnikliwie, żeby potem być w
    pełni pewnym ogłaszanych wniosków. Tego wymagam od siebie - perfekcyjnej
    analizy. To co napisałem wynikało z dokonanej obserwacji i wyraźnie
    zastrzegłem, w jakich warunkach została ona dokonana. Wyciągane z
    obserwacji wnioski były najczęściej podane w trybie przypuszczającym.

    Czego tu nie rozumieć?

    > wyciagnales jakie za przeproszeniem "z dupy" wnioski o lustrze
    > polprzepuszczalnym, ale dyskutowac na ten temat nie zamierzasz "bo
    > nie".

    A nie, to już nie były wnioski, to była PODSTAWOWA wiedza z
    dziedziny fizyki i dziwi mnie, że muszę to tłumaczyć. Ja wystarczającą
    wiedzę na ten temat miałem w podstawówce, więc akurat w tym temacie
    wszystkie kwestie są czysto retoryczne, myślałem jedynie, że jest to
    wiedza również powszechna dla wszystkich piszących na tę grupę i jak się
    później okazało niewiele się pomyliłem.

    > 1) "degradację szczegółów spowodowaną ukośnym lustrem(...) można
    > przyrównać DO PRAWIE 3EV RÓZNICY"

    PRZYRÓWNAĆ. Jakieś dalsze pytania?

    > 2)"to po prostu technicznie niewykonalne(...) żeby ukośna szybka w
    > polu widzenia, (...) nie degradowała szczegółów

    O prawach fizyki - jw. O samych zjawiskach optycznych zachodzących
    na powierzchniach takiej zabrudzonej szybki oraz w jej nieidealnych
    wnętrzu jeszcze dziś możnaby trzasnąć doktorat. Sens dyskusji - jw.

    > 3)"to amatorski sprzęt z nienadającym się do użytku jotpegiem byłby
    > bez sensu "

    BYŁBY. Pytania?

    A jednak na zapas odpowiem - napisane w odpowiedzi na:

    Czyli sam zakładasz degradację szczegółów w jpg = jego niską jakość
    w porównaniu do rawa zapisanego w końcu także do tego samego stratnego
    jotpega. Ja tylko określiłem, jak oceniam sytuację, gdyby twoje
    przypuszczenie dotyczące niskiej jakości gotowych zdjąć z aparatów Sony
    było prawdziwe. Capito?

    > Alzheimer?
    >
    > Marx

    Masz? Już jeden Marx nam zniszczył życie, więc ty się nie dokładaj.
    ;-)

    [mr.]