  • 71. Data: 2017-08-05 21:11:54
    Temat: Re: Przerabiał ktoś wiertarkę na aku litowe?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Aug 2017 13:52:38 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Ktoś z Was orientuje się ile czasu takie ładowarki z wiertarek
    > potrzebują aby naładować od zera akumulator? Jaki jest standard?
    > 2 godziny? Półtorej?

    IMO nie ma standardu.
    14h, 7, 3 ... raczej nie mniej.

    A ladowarke rozkrecales ? Jest tam elektronika ambitna, czy nie ma ?

    Jak nie ma, to dluzej laduje.

    Prad mozesz zmierzyc.

    No i ... jesli nie zamierzasz duzo uzywac, to moze nie ladowac do
    konca, skoro im szkodzi :-)

    J.

  • 72. Data: 2017-08-05 22:22:38
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-08-05 o 14:10, Pszemol pisze:

    > Nie... no oczywiście myślałem o lutowaniu takich już z blaszkami.
    > Te blaszki są chyba poniklowane, więc chyba będą się lutować
    > całkiem nieźle z użyciem "kwasowego" topnika...
    > Albo zwykłego, gdy się pilnikiem/papierem ściernym je oczyści
    > wcześniej z tlenków.
    Blaszki spokojnie lutują się cyną z topnikiem w środku
    bez dodatkowych zabiegów typu zdzieranie niklu.
    BMS=>Battery Monitoring Systems

    --
    pzdr, j.r.

  • 73. Data: 2017-08-05 22:45:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > IMO nie ma standardu.
    > 14h, 7, 3 ... raczej nie mniej.

    No to czekałem :-)
    Po 2 godzinach i 10 minut ładowarka stwierdziła że aku pełne...
    I wiertarka z normalną siłą wierci, więc chyba aku odżyły.

    Teraz pytanie co z nim zrobić - rozładować?
    Trzymać w szafie pełne?

    > A ladowarke rozkrecales ?
    > Jest tam elektronika ambitna, czy nie ma ?

    Ambitniejsza - 20-paro nóżkowy scalak przewlekany
    plus sporo innych dyskretnych szpejów...

    > Jak nie ma, to dluzej laduje.
    >
    > Prad mozesz zmierzyc.
    >
    > No i ... jesli nie zamierzasz duzo uzywac, to moze nie ladowac do
    > konca, skoro im szkodzi :-)

    Pewnie trzeba naładować do końca, wyładować i tak ze dwa razy.
    Zanim znowu zostawię na parę miesięcy albo w ogóle zapomnę ;-)
    Nie, mogłbym tym razem ustawić przypomnienie na smartfonie :-)

  • 74. Data: 2017-08-05 23:01:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Prad mozesz zmierzyc.

    Wytłoczony na ładowarce prąd 0,8A.

  • 75. Data: 2017-08-06 03:10:53
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > I wiertarka z normalną siłą wierci, więc chyba aku odżyły.
    >
    > Teraz pytanie co z nim zrobić - rozładować?

    Ja bym je przynajmniej ze 2-3 razy puścił pełnym cyklem
    ładowanie-rozładowanie, a potem normalnie.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 76. Data: 2017-08-06 14:57:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "HF5BS" <h...@...pl> wrote in message

    > Ja bym je przynajmniej ze 2-3 razy puścił pełnym cyklem
    > ładowanie-rozładowanie, a potem normalnie.

    Tak właśnie pomyślałem...
    Czy jest jakiś lepszy sposób na rozładowanie ich w domu
    niż przepuszczanie prądu przez wiertarkę? :-) Sąsiadowi
    w drewnianym płocie za dużo dziur zrobię w tym procesie ;-)

  • 77. Data: 2017-08-06 15:34:02
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Tak właśnie pomyślałem...
    > Czy jest jakiś lepszy sposób na rozładowanie ich w domu
    > niż przepuszczanie prądu przez wiertarkę? :-) Sąsiadowi
    > w drewnianym płocie za dużo dziur zrobię w tym procesie ;-)

    Żarówa... wróć, "kula grzewcza" :) wydaje mi sie najlepsza. Tylko możliwie
    tak, żeby za duży prąd nie poszedł (raczej idź normalnym, nie
    "przyspieszonym"), zanim się z powrotem choć trochę nie uformują. Ja myślę,
    że standardowy 1/10 C będzie dobry. Przypuszczam, że to jest jak z
    zapyziałym silnikiem w aucie po 5 latach postoju. Jak mu dasz od razu "w
    pizdę", to marnie to widzę. Jak natomiast silnik przygotujesz do działania,
    to może jeszcze długo posłużyć. Może nie odzyska pełnej sprawności (i to, i
    to), ale delikatnie z początku potraktowany myślę, że się odwdzięczy jeszcze
    kilkoma latami działania.
    Ewentualnie, jeśli ładowarka ma funkcję rozładowania, niektóre mają, to
    zapuścić.

  • 78. Data: 2017-08-06 16:01:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "HF5BS" <h...@...pl> wrote in message

> [...]
    > się odwdzięczy jeszcze kilkoma latami działania.
    > Ewentualnie, jeśli ładowarka ma funkcję rozładowania, niektóre mają, to

    Moja ładowarka nie ma takiej funkcji.

    Wygląda na to, że będę wiercić dziury w płocie :-)

  • 79. Data: 2017-08-07 11:12:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-05 o 20:52, Pszemol pisze:

    > Tak, tak, przydaje się takie źródełko...
    > A czy takie akumulatory niklowe szumią jakoś wykrywalnie?
    > Wiem, że masz odpowiedni sprzęcior, więc pytam :-)))

    Nigdy nie wykonałem żadnego takiego pomiaru po nie podejrzewam, abym
    cokolwiek zmierzył.
    Mam tylko analizator widma i to najtańszy jaki udało się te 10 lat temu
    znaleźć.
    Miliwoltomierze (czy mikrowoltomierze) selektywne mają poziom szumów
    chyba z 10dB poniżej poziomu szumów analizatorów.
    Może one by coś pokazały.
    P.G.

  • 80. Data: 2017-08-11 07:53:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-08-02 o 02:17, Pszemol pisze:
    > Dawno nie majsterkowałem z niczym ale przy okazji tego,
    > że zamontowałem sobie haka holowniczego do Passata
    > okazało się, że moja fajna wiertarka, z futerkiem 1/2"
    > i udarem, ma obie baterie akumulatorów NiCd całkowicie
    > kaput... Nie ładują się wcale.
    >
    > Czy ktoś przerabiał temat przełożenia tam ogniw litowych?
    >
    > Szkoda wiertarki (praktycznie nowej) wyrzucać a kupno
    > nowych NiCd przy mojej czestotliwości używania wiertarki
    > oznacza że wydam $40 za sztukę i znowu zniszczę je po
    > roku nieużywania...

    Na litowe nie, ale na NiMH wymieniałem w swojej ulubionej wkrętarce
    Makita. Ogniwa są tej samej wielkości i nieco większej pojemności, a
    przy tym nie posiadają "efektu pamięci" tzn. nie trzeba ich rozładowywać
    za każdym razem do zera. Ponadto można ładować tą samą ładowarką, którą
    się ładowało NiCd.

    W przypadku litowych, musisz mieć inną ładowarkę.