  • Data: 2021-08-16 14:46:27
    Temat: Re: Przepadek samochodu.
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 16.08.2021 Shrek <...@w...pl> napisał/a:

    > Czy tego chcesz czy nie, to tam dalej kodeks drogowy istnieje. Co

    Nie ma to nic do mojego chcenia lub nie.
    Powtarzam do znudzenia, że nie postuluję likwidacji
    PoRD ani nie uważam go za zbędny (w formie zapisanej).

    Jedyną moją myślozbrodnią było stwierdzenie, że dopuszczam dyskusję
    na temat konieczności jego istnienia lub nie. Jak rozumiem,
    kwestionowanie tego dogmatu jest wyjątkowym nietaktem,
    gorszym niżby przyjść w dresie i adidasach na koncert symfoniczny.

    Wspomniana Azja potwierdza jedynie, że nieformalne zwyczaje
    "zastępujące" przepisy PoRD funkcjonują w rzeczywistości, a stan taki
    - skoro jest trwały- jest akceptowalny. Ba, i w naszym pięknym kraju
    utarło się sporo nieformalnych zachowań- od wpuszczania
    z podporządkowanej, przez dziękowanie awaryjnymi po jazdę +20 ;-)

    Inne nieformalne zasady jak suwak czy korytarz życia zaformalizowano.

    Natomiast czy istnieje gdzieś państwo totalnie bez formalnych
    przepisów PoRD? Wydaje mi się, że nie (choćby ze względu na
    infrastrukturę, żeby wspomnieć tylko umiejscowienie kierownicy
    czy pasy ruchu). Ale lokalne eksperymenty z ograniczaniem przepisów
    do minimum są zachęcające:

    https://www.caranddriver.com/features/a15098555/the-
    story-of-hans-monderman-and-the-safety-of-insecurity
    -column/

    > najwyżej jego poważanie jest niske, czyli jak się zgodziliśmy najgorsze
    > z możliwych rozwiązań:P

    Jest to rozwiązanie bardzo złe z punktu widzenia szacunku dla prawa
    stanowionego (zapisanego). Ale z kwantyfikatorami to bym się nie rozpędzał.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.