eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzenoszenie ciepła przez wałRe: Przenoszenie ciepła przez wał
  • Data: 2013-12-14 14:17:26
    Temat: Re: Przenoszenie ciepła przez wał
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu sobota, 14 grudnia 2013 08:30:11 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:

    > Ok, ja nawet bym ponacina� te pier�cienie, nawet pod k�tem, chocia� obroty
    niewielkie, jakiej� okrutnie wymuszonej konwekcji nie osi�gniesz. Ja tylko pytam
    jak to porachujesz?
    > O to pytam szanowne grono. Nie chcia�bym wa�u z plasteliny. Mo�e jednak
    > pro�ciej ch�odzi� wa� od �rodka wymuszonym przep�ywem powietrza. Przy
    >
    > okazji sch�odzi�bym i hamulec, a to mu przed�u�y �ywotno��.
    > --
    >
    > P. Jankisz
    >
    > O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    >
    > "Dop�ki nie skorzysta�em z Internetu, nie wiedzia�em, �e na �wiecie jest
    >
    > tylu idiot�w" Stanis�aw Lem

    Czy zdajesz sobie sprawe z tego jak duza potrzebujesz powierzchnie
    wymiany ciepla przy takim chlodzeniu powietrznym?

    Przy zwyklym oszacowaniu, mozesz skorzystac w z tej strony:
    http://www.engineeringtoolbox.com/convective-heat-tr
    ansfer-d_430.html


    Nie podajesz wszystkich parametrow, wiec musze zgadywac.
    Liczmy, ze masz do rozproszenia nie wiecej niz 400W energii, przy roznicy temperatury
    30C.

    Przy przeplywie powietrza 20m/s (w tablicy h= 35W/m2K) i roznicy temperatury 30C
    musisz miec powierzchnie wymiany ciepla:

    S= 400/(35*30) = 0,38 m^2

    Moze lepiej zastosowac metode chlodzenia podpatrzona w tarczach hamulcowych?

    WM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: