  • 1. Data: 2011-10-07 19:15:18
    Temat: Przeniesienie numeru z abonamentu do pre-paid
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Cześć,

    W której sieci (oprócz Play) możliwe jest przeniesienie numeru
    abonamentowego (Play) do oferty pre-paid?

    Próbowałem w Orange, ale według totalnie zdezorientowanej "konsultantki"
    tak się nie da: abonament tylko na abonament.

    Mogę oczywiście najpierw wypowiedzieć umowę i przejść na Play Fresh, ale
    to potrwa półtorej miesiąca, a przenosiny numeru pozwalają na
    natychmiastowe zakończenie mało owocnej współpracy ;-)

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2011-10-07 19:57:26
    Temat: Re: Przeniesienie numeru z abonamentu do pre-paid
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> napisał
    > W której sieci (oprócz Play) możliwe jest przeniesienie numeru
    > abonamentowego (Play) do oferty pre-paid?

    W każdej jest możliwe. Pod względem technicznym problemu nie ma.
    Trzeba jedynie iść do salonu "firmowego" a nie punktu sprzedaży.
    Punkt sprzedaży też może być ale pod warunkiem, że będzie tam ktoś kumaty
    lub jeśli czegoś nie wie, to zacznie kombinować jak zrobić dobrze nowemu
    klientowi. Po prostu tkwi w tych ludziach przekonanie, że najpierw trzeba
    czekać do końca umowy/okresu rozliczeniowego. I nie da im się tego
    przetłumaczyć w żaden sposób.

    --
    M.

  • 3. Data: 2011-10-07 20:42:29
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 07.10.2011 21:57, Maciek. pisze:

    > W każdej jest możliwe. Pod względem technicznym problemu nie ma.

    Też mi się tak wydawało. Dlatego pytam, która sieć nie robi problemów,
    bo w Orange jakieś dziwne procedury chyba mają...

> [...]
    > najpierw trzeba czekać do końca umowy/okresu rozliczeniowego. I nie da
    > im się tego przetłumaczyć w żaden sposób.

    O to też się kłóciłem. Przekonałem kobietę, że nie muszę: wypowiadać
    umowy w Play, czekać do końca okresu promocyjnego (bo takowego nie ma),
    czekać do końca okresu rozliczeniowego. I już realizowała wniosek,
    podpisałem papierek z pełnomocnictwem i z chęcią zawarcia umowy
    pre-paid, po czym "zawiesiła" się, zadzwoniła do koleżanki z pytaniem,
    czy ma teraz wydać kartę SIM (a kiedy?), a koleżanka jej wyjaśniła, że z
    abonamentu do pre-paid to nie wolno. Nie miałem już czasu dyskutować...

    Marek

  • 4. Data: 2011-10-08 17:07:33
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> napisał w
    wiadomości news:j6no7m$o52$1@node2.news.atman.pl...

    > czy ma teraz wydać kartę SIM (a kiedy?), a koleżanka jej wyjaśniła, że z
    > abonamentu do pre-paid to nie wolno. Nie miałem już czasu dyskutować...

    Nie wiem, czy wolno, czy nie wolno. W kazdym razie *nie maja obowiazku*.
    Jesli nie beda chcieli przeniesc, to musisz najpierw z Playa przejsc do
    innej sieci a potem z tym samym numerem z powrotem do Playa. Wtedy *beda
    musieli*.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2011-10-08 17:09:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> napisał w
    wiadomości news:j6nj46$il4$2@node2.news.atman.pl...

    > Mogę oczywiście najpierw wypowiedzieć umowę i przejść na Play Fresh, ale
    > to potrwa półtorej miesiąca, a przenosiny numeru pozwalają na
    > natychmiastowe zakończenie mało owocnej współpracy ;-)

    A czemu az tyle?
    Nie mozna przeniesc od razu (placac naturalnie abonament za czas okresu
    wypowiedzenia).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2011-10-08 21:43:31
    Od: a...@p...pl

    Oranzadka pewnie mija sie z prawda.

    A umowa na abo sie skonczyla juz?

    Ja bym przeniosl do Play Fresh, bo za przeniesienie dostaniesz jeszcze
    60zl/2lub3 miesiace do wykorzystania na uslugi (dzwonienie) i do
    wszystkich sieci komorkowych bedziesz dzwonil rowno po 29gr/min.

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2011-10-08 23:07:28
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik MarekM napisał:
> [...]
    >
    > Próbowałem w Orange, ale według totalnie zdezorientowanej "konsultantki"
    > tak się nie da: abonament tylko na abonament.

    Ja przeniosłem w marcu 2009 ze starej Jednej Ideły z Rachunkiem na Popa
    w jeden dzień. Próby wciśnięcia mi świeżego cyrografu stanowczo uciąłem.
    Na dobry początek dostałem 5 PLN, które wydałem na smsy doładowujące ze
    śp. Profitu. Punkty, które miałem wykorzystałem tak, że nie musiałem
    kupować doładowań przez ponad pół roku.

    Przemek

  • 8. Data: 2011-10-09 14:00:16
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 08.10.2011 23:43, a...@p...pl pisze:
    > Oranzadka pewnie mija sie z prawda.

    Niekoniecznie. Chyba da się tylko w salonie firmowym, nie da się w
    salonach partnerskich.

    > A umowa na abo sie skonczyla juz?

    To była od zawsze umowa na czas nieokreślony, abonament za 1zł.

    > Ja bym przeniosl do Play Fresh, bo za przeniesienie dostaniesz jeszcze
    > 60zl/2lub3 miesiace do wykorzystania na uslugi (dzwonienie) i do
    > wszystkich sieci komorkowych bedziesz dzwonil rowno po 29gr/min.

    To nie jest mój numer podstawowy, tylko taki, który z pewnych względów
    chcę utrzymywać aktywny. Teraz najtańsze jest to w Orange (2 lata na
    wychodzące). Kompletnie nie zależy mi na bonusach.

    Oczywiście mogę przenieść do Fresh, ale to trochę potrwa: rozwiązanie
    umowy to jeden pełny okres rozliczeniowy, więc Fresha będę miał dopiero
    w grudniu.

    Marek

  • 9. Data: 2011-10-11 14:48:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekM" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Próbowałem w Orange, ale według totalnie zdezorientowanej
    >"konsultantki" tak się nie da: abonament tylko na abonament.

    A ona jest pewna tego co mowi ?
    Moze po prostu pojdz do ladniejszej, albo do chlopa.

    Zdziwilbym sie bardzo gdyby po tylu latach operatorzy ciagle jakies
    utrudnienia wymyslali, ale w TP wszystko mozliwe :-)

    J.

  • 10. Data: 2011-10-11 22:29:12
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 11.10.2011 16:48, J.F pisze:

    > A ona jest pewna tego co mowi ?

    Nie była pewna. Na początku nie robiła problemu. Dopiero po
    dziesięciominutowym klikaniu i wydrukowaniu wszystkich dokumentów
    postanowiła zadzwonić do bardziej doświadczonej koleżanki, bo "nie jest
    pewna, co teraz zrobić", a ta koleżanka (bodajże szefowa salonu)
    pouczyła ją, że "z obcego pre-paid na nasz abonament to się da, ale z
    abonamentu na pre-paid to nie".

    > Moze po prostu pojdz do ladniejszej, albo do chlopa.

    Jako że jestem uparty, to udałem się do innego salonu partnerskiego (w
    dodatku innej sieci), tam był "chłop". Ten nawet nie próbował nic
    zrobić, tylko od razu powiedział to samo: z abonamentu tylko abonament.

    Napisałem do BOKu. Przysłali mi odpowiedź, że "nie ma problemu z
    przeniesieniem numeru z abonamentu z innej sieci do pre-paid w Orange".
    Dziś byłem w okolicy salonu firmowego, tam rzeczywiście bez żadnego
    problemu przeniosłem numer. Konsultantka była zdziwiona, że u partnerów
    "się nie da", bo "przecież mają ten sam system". Jedyny trik polegał na
    tym, że numer już wcześniej był w Orange, więc trzeba było wybrać kartę
    SIM z odpowiedniego HLRa zamiast "standardowej" karty SIM dla numerów
    przeniesionych (cokolwiek to znaczy), ale w salonach partnerskich nikt
    do tego etapu nie doszedł.

    > Zdziwilbym sie bardzo gdyby po tylu latach operatorzy ciagle jakies
    > utrudnienia wymyslali, ale w TP wszystko mozliwe :-)

    Widać to jakieś braki w szkoleniu. Albo co innego: cała procedura trwa
    jakieś 10-15 minut, wymaga wypełnienia chyba trzech albo nawet czterech
    formularzy i podpisania ich w trzech kopiach. Może po prostu salony
    partnerskie nie mają prowizji z przeniesienia numeru do pre-paid, więc
    chcą oszczędzać swój jakże cenny czas i nie realizują tego procesu z
    premedytacją, licząc, że klienta uda się zmusić do abonamentu i zgarnąć
    prowizję?

    Marek