    From: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Przeniesienie numeru z abonamentu do pre-paid
    Date: Wed, 12 Oct 2011 00:29:12 +0200

    W dniu 11.10.2011 16:48, J.F pisze:

    > A ona jest pewna tego co mowi ?

    Nie była pewna. Na początku nie robiła problemu. Dopiero po
    dziesięciominutowym klikaniu i wydrukowaniu wszystkich dokumentów
    postanowiła zadzwonić do bardziej doświadczonej koleżanki, bo "nie jest
    pewna, co teraz zrobić", a ta koleżanka (bodajże szefowa salonu)
    pouczyła ją, że "z obcego pre-paid na nasz abonament to się da, ale z
    abonamentu na pre-paid to nie".

    > Moze po prostu pojdz do ladniejszej, albo do chlopa.

    Jako że jestem uparty, to udałem się do innego salonu partnerskiego (w
    dodatku innej sieci), tam był "chłop". Ten nawet nie próbował nic
    zrobić, tylko od razu powiedział to samo: z abonamentu tylko abonament.

    Napisałem do BOKu. Przysłali mi odpowiedź, że "nie ma problemu z
    przeniesieniem numeru z abonamentu z innej sieci do pre-paid w Orange".
    Dziś byłem w okolicy salonu firmowego, tam rzeczywiście bez żadnego
    problemu przeniosłem numer. Konsultantka była zdziwiona, że u partnerów
    "się nie da", bo "przecież mają ten sam system". Jedyny trik polegał na
    tym, że numer już wcześniej był w Orange, więc trzeba było wybrać kartę
    SIM z odpowiedniego HLRa zamiast "standardowej" karty SIM dla numerów
    przeniesionych (cokolwiek to znaczy), ale w salonach partnerskich nikt
    do tego etapu nie doszedł.

    > Zdziwilbym sie bardzo gdyby po tylu latach operatorzy ciagle jakies
    > utrudnienia wymyslali, ale w TP wszystko mozliwe :-)

    Widać to jakieś braki w szkoleniu. Albo co innego: cała procedura trwa
    jakieś 10-15 minut, wymaga wypełnienia chyba trzech albo nawet czterech
    formularzy i podpisania ich w trzech kopiach. Może po prostu salony
    partnerskie nie mają prowizji z przeniesienia numeru do pre-paid, więc
    chcą oszczędzać swój jakże cenny czas i nie realizują tego procesu z
    premedytacją, licząc, że klienta uda się zmusić do abonamentu i zgarnąć
    prowizję?

    Marek