  • 1. Data: 2011-10-07 14:55:28
    Temat: Aero2 + telefon
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Mam zalecany modem, w sumie jestem bardzo zadowolony zarówno
    z pp. Solorza jak i Jakuba. :-) Niemniej chodzenie wszędzie z
    plecaczkiem a w nim netbook ważący nieco ponad kilogram to nie
    zawsze mi odpowiada do doraźnych celów. Szczególnie dla człowieka
    dość leciwego (~75...). BTW, w zeszłą niedzielę wybrałem się na
    wycieczkę do opactwa cysterskiego w Rudach Racibiorskich, Aero2
    świetnie się spisał(o) podczas obiadu w restauracji pod namiotem.

    Naszukałem się w opisach wielu telefonów, i wszędzie stoi czerwony
    krzyżyk przy opcji HSPA+. Ale czytając tę przebogatą stronę p. Jakuba
    wiem, że z modemami jest różnie, więc pewno podobnie z telefonami,
    że nawet te, które nie powinny obsłużyć internetu z SIM Aero2, też to
    zrobią.

    Mam prośbę, czy są jakieś z dolnej półki, szczególnie z tej półki
    gdzie są niskie ceny, telefony potrafiace to zrobić? Sam mam Nokię E51
    ale ona według informacji z Nokii tego nie potrafi... Jeśli tak,
    prosiłbym o info sprawdzone, gdyż tylko po to bym kupił jakiegoś, może
    używanego, smartfona.

  • 2. Data: 2011-10-07 17:31:55
    Temat: Re: Aero2 + telefon
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    A_Zet wrote:
    > Mam zalecany modem, w sumie jestem bardzo zadowolony zarówno
    > z pp. Solorza jak i Jakuba. :-)

    Przepraszam, nie chciałem :)

> [...]
    > wycieczkę do opactwa cysterskiego w Rudach Racibiorskich, Aero2
    > świetnie się spisał(o) podczas obiadu w restauracji pod namiotem.

    Na razie Aero2 chodzi OK, ale mam już pierwsze raporty o przeciążeniach
    sieci w Olsztynie - szybkość z 256 spada tam do 100kbit/s i mniej, ale na
    całe miasto jest tylko jeden przekaźnik...

> [...]
    > wiem, że z modemami jest różnie, więc pewno podobnie z telefonami,
    > że nawet te, które nie powinny obsłużyć internetu z SIM Aero2, też to

    Nie szukaj HSPA+, szukaj kategorii 10 i/lub szybkości 14,4Mbit/s.
    Informację taką znajdziesz np. na gsmarena.com - W dziale General masz
    informację, czy działa z UMTS 900MHz, a w dziale DATA masz maksymalną
    szybkość.
    Wspominałem o tej procedurze na blogu.

> [...]
    > ale ona według informacji z Nokii tego nie potrafi... Jeśli tak,
    > prosiłbym o info sprawdzone, gdyż tylko po to bym kupił jakiegoś, może

    Z dolnej półki nie kupisz niczego z HSPA kategorii 10 - po prostu takei
    telefony dopiero zaczynają się pojawiać, a to między innymi dlatego, że
    na potrzeby telefonu takie szybkości nie są niezbędne, a praca z takimi
    szybkościami oznacza wzrost zużycia baterii. Ja bym na razie się nie
    przejmował regulaminowym wymogiem kategorii 10 i kupił urządzenie, które
    ci odpowiada jako telefon/smartfon i poradzi sobie z blokadą TS11.

    PS: to straszne, że o postach na usenecie związanych z Aero2 dowiaduję
    się za pomocą bramek i google :)

  • 3. Data: 2011-10-07 20:46:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jakub Danecki" <j...@d...net> wrote in message
> [...]
    > przejmował regulaminowym wymogiem kategorii 10 i kupił urządzenie, które
    > ci odpowiada jako telefon/smartfon i poradzi sobie z blokadą TS11.

    Co to ten TS11? Google milczy...

  • 4. Data: 2011-10-07 20:59:58
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Mam prośbę, czy są jakieś z dolnej półki, szczególnie z tej półki
    > gdzie są niskie ceny, telefony potrafiace to zrobić? Sam mam Nokię E51
    > ale ona według informacji z Nokii tego nie potrafi... Jeśli tak,

    Fakt - E51 obsluguje:
    GSM 850/900/1800/1900, WCDMA 850/2100

    Co ciekawe stara E71 juz "wspiera Aero2":
    EGSM 850/900/1800/1900, WCDMA 900/2100 HSDPA

    Czekam na karte (pewnie przyjdzie dopiero za miesiac).
    Jakby co dam znac czy Aero2 dziala w tym starociu.

  • 5. Data: 2011-10-07 21:44:58
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Co to ten TS11? Google milczy...

    Pierwszy link z googli:
    http://jdtech.pl/2011/09/aero2-wyjasnilo-na-czym-pol
    ega-problem-z-kartami-sim.html

    Ogarnij sie.

  • 6. Data: 2011-10-08 08:47:00
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 7 Oct 2011 22:59:58 +0200, Q napisał(a):

    > Fakt - E51 obsluguje:
    > GSM 850/900/1800/1900, WCDMA 850/2100
    >
    > Co ciekawe stara E71 juz "wspiera Aero2":
    > EGSM 850/900/1800/1900, WCDMA 900/2100 HSDPA

    E71 jest nowsza od E51

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Dlaczego znow robisz z siebie durnia ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 7. Data: 2011-10-10 03:11:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Q" <n...@s...pl> wrote in message news:j6nru6$oi5$1@news.task.gda.pl...

    > Pierwszy link z googli:
    > http://jdtech.pl/2011/09/aero2-wyjasnilo-na-czym-pol
    ega-problem-z-kartami-sim.html

    > Ogarnij sie.

    U Ciebie pierwszy? U mnie jest pierwszy PZL TS-11 Iskra... :-)
    Jak do TS11 dodam keyword Aero to dostaję jako pierwszy link
    Aero L-29 Delfín.

    Jak sam widzisz, musimy używać innego googla...

  • 8. Data: 2011-10-10 10:02:57
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Pszemol wrote:
    > U Ciebie pierwszy? U mnie jest pierwszy PZL TS-11 Iskra... :-)
    > Jak do TS11 dodam keyword Aero to dostaję jako pierwszy link
    > Aero L-29 Delfín.

    Przecież Aero2 w Iskrze zaparkowanej na lotnisku będzie działać?

    > Jak sam widzisz, musimy używać innego googla...

    Wyloguj się z konta gugiełki, to pogadamy kto ma większego gugla.

    Jakub

  • 9. Data: 2011-10-10 14:14:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Przecież Aero2 w Iskrze zaparkowanej na lotnisku będzie działać?

    > Wyloguj się z konta gugiełki, to pogadamy kto ma większego gugla.

    Nie interesuje mnie taka rozmowa... Śmieszy mnie tylko taka
    pewność siebie kolegi 'Q' jaki to on jest ogarnięty a inni nie...

  • 10. Data: 2011-10-10 18:12:31
    Od: Piotr <t...@a...gov.mg>

    SE C702 być może da radę, w podglądzie sieci kilka razy udało mi się
    zobaczyć dziwne sieci PL-.. w czasie gdy testowali nadajniki Aero2. Ale
    dokładniej tego nie testowałem.

    pozdrawiam