-
41. Data: 2010-12-20 11:45:58
Temat: Re: Przemyślenia co do 4x4
Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
scob <9...@t...pl> napisał(a):
> Na forum audiklub.pl często w wątkach zimowych przewija się "sentencja"
> - "quattro - przyspiesza jak żaden, hamuje jak każdy".
i to jest prawda ;)
> Każdy, kto
> świadomie prowadzi samochód - wie o tym. Pozostaje jeszcze kwestia tego,
> że w takich warunkach jak np. dzisiaj - _wyśmienicie_ (i tak! 2x
> wydajniej od "osiek") czteronapędowiec _hamuje silnikiem_ ;)
yhy, hamuje silnikiem, i moze jeszcze napisz, ze 4x lepiej nim hamuje,
jezdze Allrodem i musze przyznac, ze turlam sie nim delikatniej niz oska, bo
rusza jak rakieta, a hamuje nawet gorzej bo jest ciezszy ;)
4x4 zadziwia, quatro czyni cuda, ale mimo swiadomosci ze ruszysz spokojnie,
jak nie podnosisz zawiasy i ruszasz w 100% to jednak trza sie miec na
bacznosci, poczucie bezpieczenstwa jest bardoz zludne
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
42. Data: 2010-12-20 12:15:43
Temat: Re: Przemyślenia co do 4x4
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2010-12-17 23:02, Agent pisze:
> ?
> Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w wiadomości
news:iefsns$2pnd$1@news2.ipartners.pl...
>> W dniu 2010-12-17 14:56, Agent pisze:
>>
>>>> Ale jego sie nie kupuje po to zeby przeszkadzal, tylko zeby zima pod gore bylo
lepiej :-)
>>>>
>>> Czyli po to aby wyjechac z zaspy lub błota? W takim razie dla 90% uzytkowników to
się nie przydaje.
>>
>> Chyba chciałeś napisać: 90% uzytkowników to się przydaje?
>> Ja osobiście nie znam nikogo takiego, kto się w błocie czy sniegu nigdy nie
zakopał.
>>
> Ja też nie. Ale płacić za coś co użyję raz albo 2 razy w roku tylko po to aby
zaoszczędzić sobie wyjścia z auta i odgranięcia butem sniegu spod kół jest bez sensu.
No bo może to i jest rzadko przydatny i nieekonomiczny luksus, ale za to jaka frajda.
I dlatego większość nie kupuje, ale niektórzy (bogatsi/lubiący) kupują - normalka!
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
43. Data: 2010-12-20 12:30:46
Temat: Re: Przemyślenia co do 4x4
Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>
On Fri, 17 Dec 2010 23:02:26 +0100, Agent <w...@o...pl>
wrote:
[...]
>>> Czyli po to aby wyjechac z zaspy lub błota? W takim razie dla 90%
>>> uzytkowników to się nie przydaje.
>>
>> Chyba chciałeś napisać: 90% uzytkowników to się przydaje?
>> Ja osobiście nie znam nikogo takiego, kto się w błocie czy sniegu nigdy
>> nie zakopał.
>>
> Ja też nie. Ale płacić za coś co użyję raz albo 2 razy w roku tylko po
> to aby zaoszczędzić sobie wyjścia z auta i odgranięcia butem sniegu spod
> kół jest bez sensu.
A airbagi masz? Bo płacić za coś, co użyjesz tylko raz to w ogóle bez
sensu.
pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba
-
44. Data: 2010-12-21 14:53:22
Temat: Re: Przemy¶lenia co do 4x4
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
n...@o...pl wrote:
> Witam serdecznie.
>
> Faktem jest, że w czasie jazdy korzyści z napędu na wszystkie koła są mizerne,
> jednak nie wpływa to na wyczucie auta. To jest zależne od kierownika.
> Za to napawa mnie przerażeniem przekonanie niektórych, że w autach bez
> centralnego dyfra warto włączać 4x4 na śliskim. W ten sposób jadą w permanentnym
> poślizgu.
Nie prawda!
O ile nie masz dodatkowo twardo poblokowanych mostów to zwykle uślizg
będzie na tylko jednym kole.
> Auto jest niestabilne. To jest już nie tylko bez korzyści ale wręcz
> niebezpieczne.
Jakby było bez korzyści toby tak nikt nie robił :)
Po pierwsze to wiele samochodów terenowych ma wybór albo RWD albo 4x4 ze
sztywnym podziałem na osie. Na na prawdę śliskim tak jest zwykle lepiej
a nie gorzej.
Owszem, auto jest bardziej "narowiste", w dodatku różne samochody
zachowują się mocno różnie, ba, tylko wsadzenie torsena w tylny most
zmienia diametralnie zachowanie. I nie da się nic zrobić "na ręcznym" bo
ręczny blokuje wówczas obie osie. Ale np. poprawia się zwykle hamowanie
na białym (samochód zachowuje się o dziwo stabilniej, można zwykle
mocniej hamować bez utraty sterowności, itd).
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)