  • 31. Data: 2010-12-18 00:16:58
    Temat: Re: Przemyślenia co do 4x4
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-12-18 00:07, scob pisze:

    > no to ci powiem, że łatwiej wyprowadzić z poślizgu tylnionapędówkę (e36)
    > niż quattro (b3) - miałem jednocześnie: "3-kę" 2 sezony, a quattro różne
    > od 14 lat ;)
    > w q łatwiej pokonać zakręt w poślizgu ;)

    Z jazdą AWD jest jak z nartami: trzeba się nauczyć nie używać
    naturalnych odruchów ;)

    T.

  • 32. Data: 2010-12-18 00:40:38
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 17 Dec 2010 23:40:10 +0100, Tomasz Finke
    <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

    > AWD
    > zapewnia dużo bardziej neutralne zachowanie samochodu w zakręcie,

    Ale jeździłeś, czy czytałeś?

    > a w razie poślizgu ułatwia wyprowadzenie.

    Jak raz wymaga poznania zachowań charakterystycznych zarówno dla
    RWD, jak i FWD.

    r.
    _____________

  • 33. Data: 2010-12-18 02:04:35
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-12-17 13:21, Agent pisze:
    > Zastanawiam się

    To się zastanów jak pisać poprawnie po polsku.
    P.

  • 34. Data: 2010-12-18 08:44:38
    Temat: Re: Przemy&#182;lenia co do 4x4
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    Faktem jest, że w czasie jazdy korzyści z napędu na wszystkie koła są mizerne,
    jednak nie wpływa to na wyczucie auta. To jest zależne od kierownika.
    Za to napawa mnie przerażeniem przekonanie niektórych, że w autach bez
    centralnego dyfra warto włączać 4x4 na śliskim. W ten sposób jadą w permanentnym
    poślizgu. Auto jest niestabilne. To jest już nie tylko bez korzyści ale wręcz
    niebezpieczne.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 35. Data: 2010-12-18 09:09:41
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-12-18 00:40, Robert Rędziak pisze:

    > Ale jeździłeś, czy czytałeś?

    Jeżdżę na zmianę FWD i AWD po tych samych trasach i w identycznych
    warunkach.

    T.

  • 36. Data: 2010-12-18 09:49:30
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 18 Dec 2010 09:09:41 +0100, Tomasz Finke
    <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

    > Jeżdżę na zmianę FWD i AWD po tych samych trasach i w identycznych
    > warunkach.

    I uważasz, że miks zachowań charakterystycznych dla FWD i RWD,
    występujących w różnych fazach pokonywania tego samego łuku,
    można określić słowem ,,neutralny''?

    r.
    _____________

  • 37. Data: 2010-12-18 17:13:14
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-12-18 09:49, Robert Rędziak pisze:

    > I uważasz, że miks zachowań charakterystycznych dla FWD i RWD,
    > występujących w różnych fazach pokonywania tego samego łuku,
    > można określić słowem ,,neutralny''?

    Dwa niewielkie minusy dają w sumie całkiem spory plus :-)

    T.

  • 38. Data: 2010-12-18 20:22:34
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 18 Dec 2010 17:13:14 +0100, Tomasz Finke
    <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

    > Dwa niewielkie minusy dają w sumie całkiem spory plus :-)

    Ale cechy się sumują, a nie mnożą/dzielą ;)

    Faktem jest, że w AWD trzeba poznać większy wachlarz zachowań, w
    zamian za to zyskuje się auto, które się słucha dużo lepiej od
    każdego innego rodzaju napędu. Przy czym ja się mogę wypowiadać
    na temat stałego napędu, bo takim jeździłem. Dołączane mogą się
    zachowywać nieco inaczej.

    r.
    _____________

  • 39. Data: 2010-12-20 06:27:11
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > I w a nie o
    > nich pisa em e maj 4x4 masz odczucie e jest mniej slisko

    Nie, slisko jest dokladnie tak samo, tylko jest latwiej. Jak ty nie
    potrafisz tego odroznic, to 4x4 nie kupuj.
    --
    Olleo

  • 40. Data: 2010-12-20 09:44:43
    Temat: Re: Przemyslenia co do 4x4
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    > Nie, slisko jest dokladnie tak samo, tylko jest latwiej. Jak ty nie
    > potrafisz tego odroznic, to 4x4 nie kupuj.
    > --

    Jezdze 4x4 osobówka z przelozeniem mocy na kola 60/40.Auto niesamowicie
    latwo wychodzi z kazdego poslizgu, troche gazu, kontra kierownica i juz
    jedzie prosto.

    Inna sprawa ze jest troche mocy i trzeba ostroznie z wyzwalaczem mocy, bo
    momentalnie auto wpada w poslizg. W miare równo - ani pod czy nad sterowny -
    po prostu leci bokiem cale :)

    Pozdrawiam - Darek.