-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
rs.pl!not-for-mail
From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przemyślenia co do 4x4
Date: Fri, 17 Dec 2010 15:47:38 +0100
Organization: GTS Energis
Lines: 15
Message-ID: <ieft6b$2q0q$1@news2.ipartners.pl>
References: <iefkl3$d2p$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-94-42-61-175.multimo.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1292597259 92186 94.42.61.175 (17 Dec 2010 14:47:39 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 17 Dec 2010 14:47:39 GMT
In-Reply-To: <iefkl3$d2p$1@news.onet.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335465
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-17 13:21, Agent pisze:
> Zastanawiam się czy napęd 4x4 jest rzeczywiście taki korzystny zimą. Nie chodzi mi
o przypadki nie możności wyjechania z zaspy bo to oczywiste. Chodzi mi natomiast o
zdolność do panowania nad autem w warunkach najczęściej spotykanych tj. gdy da się
jechac ale jest ślisko.
> 1) Poczucie śliskości - w aucie z napędem na jedna oś jak ktoś rusza i auto wpada
łatwo w poślizg na 1 i 2 biegu więc kierownik wie że jest ślisko. Jak wie tzn że
ograniczy swoją prędkość. W aucie 4x4 bedzie mu łatwiej ruszyć i przyspieszyć a tym
samym będzie mniej oznak że "jadę juz na granicy", nie będzie zarzucania tyłem itp. W
takich warunkach margines przyczepności jest większy i kierowca rozpędza się do
więksej prędkości niż w aucie 2x4
Piszesz teoretycznie?
To jest wyłącznie kwestia wyczucia maszyny. To co piszesz może być prawdą
ale przede wszystkim dla kierowcy, który świeżo przesiadł się z jednonapędowca,
czyli ma niewłaściwy punkt odniesienia.
Popatrz na motocykle - te to dopiero przyspieszają... a hamują gorzej niż samochód.
A jednak trochę doświadczenia, wyczucia, i wiadomo jak i kiedy hamować.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.10 16:06 tadek
- 17.12.10 17:12 grin
- 17.12.10 18:48 J.F.
- 17.12.10 22:51 scob
- 17.12.10 23:02 Agent
- 17.12.10 23:09 Agent
- 17.12.10 23:20 Robert Rędziak
- 17.12.10 23:40 J.F.
- 17.12.10 23:40 Tomasz Finke
- 17.12.10 23:58 Tomasz Pyra
- 18.12.10 00:07 scob
- 18.12.10 00:16 Tomasz Finke
- 18.12.10 00:40 Robert Rędziak
- 18.12.10 02:04 Pan Piskorz
- 18.12.10 08:44 n...@o...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=