-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Przekladnia CVT.
Date: Tue, 19 Apr 2011 23:07:17 +0200
Organization: -
Lines: 32
Message-ID: <m...@4...com>
References: <ioa165$2amg$1@news.mm.pl> <ioa3na$a2e$1@news.onet.pl>
<ioaar4$1qgm$1@news.mm.pl> <4da8b168$0$2445$65785112@news.neostrada.pl>
<ioah37$251n$1@news.mm.pl> <iojhjn$dnf$1@news.onet.pl>
<0...@n...yarross.net.pl> <iok2p1$j13$1@news.onet.pl>
<u...@n...yarross.net.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1303247237 1150 82.143.187.50 (19 Apr 2011 21:07:17 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Apr 2011 21:07:17 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:28382
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 19 Apr 2011 21:44:30 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote:
>Dnia Tue, 19 Apr 2011 15:30:18 +0200, J.F. napisał(a):
>> No i akurat w silnikach DC nie ma problemu z utrzymaniem momentu -
>Oj jest jest.
>> moment zalezy od pradu, prad od grubosci drutu.
>Zalezy od (U-SEM)/R oraz SEM=k*n*FI, gdzie FI to strumien wzbudzenia a n
>predkosc obrotowa Ze wzrostem predkosci obrotowej SEM szybko rosnie i w
>pewnym momencie nie da sie podtrzymac pradu twornika na wymaganym
>poziomie i moment leci na leb. Zeby tego uniknac konieczne jest
>zmniejszanie wzbudzenia, a z tym sensownie da sie poradzic w silnikach
>obcowzbudnych oraz AC.
Albo po prostu dysponowac odpowiednim napieciem zasilania.
Trzecia mozliwosc to podzielenie uzwojenia wirnika na czesci i
przelaczanie szeregowo-rownolegle. Nie stosowana .. ale czemu nie ?
(do pewnego stopnia stosowana w silnikach AC - przelaczanie
trojkat-gwiazda)
Zmniejszania wzbudzania nie lubie. Stal pozwala na te ~1.5T i trzeba
tyle dac, bo inaczej sprawnosc spada.
>> Ale zapewnienie wysokiego momentu moze byc trudne - wymaga duzo miedzi i
>> stali w silniku. Lepsza przekladnia.
>Ale rozroznijmy przekladnie od skrzyni biegow. Silniki z kontrola
>wzbudzenia moga nie potrzebowac skrzyni biegow.
Zalezy od wymogow - te ze stalym wzbudzeniem tez moga nie potrzebowac
:-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.04.11 21:18 Jaroslaw Berezowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=