-
1. Data: 2011-04-15 17:59:37
Temat: Przekladnia CVT.
Od: "Sqeeb" <s...@a...as>
Witam.
Ktoś ma pomysł jak można i z czego zmontować domowymi sposobami przekładnię
bezstopniową?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam,
Sqeeb
-
2. Data: 2011-04-15 18:44:56
Temat: Re: Przekladnia CVT.
Od: Padre <P...@n...net>
W dniu 2011-04-15 19:59, Sqeeb pisze:
> Witam.
> Kto? ma pomys? jak mo?na i z czego zmontowaae domowymi sposobami przek?adnie
> bezstopniow??
>
> Z góry dziekuje za odpowied 1/4 .
najpierw należałoby choć w przybliżeniu zdeklarować moc jaką miała by
przenosić
-
3. Data: 2011-04-15 20:44:22
Temat: Re: Przekladnia CVT.
Od: "Sqeeb" <s...@a...as>
> najpierw należałoby choć w przybliżeniu zdeklarować moc jaką miała by
> przenosić
Raczej byłoby to do silnika elektrycznego 1kW 48VDC.
-
4. Data: 2011-04-15 20:58:18
Temat: Re: Przekladnia CVT.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-04-15 22:44, Sqeeb pisze:
>> najpierw należałoby choć w przybliżeniu zdeklarować moc jaką miała by
>> przenosić
>
> Raczej byłoby to do silnika elektrycznego 1kW 48VDC.
A czy przekładnia bezstopniowa w takim silniku ma w ogóle sens?
Jaką charakterystykę ma ten silnik?
-
5. Data: 2011-04-15 22:31:06
Temat: Re: Przekladnia CVT.
Od: "Sqeeb" <s...@a...as>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4da8b168$0$2445$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2011-04-15 22:44, Sqeeb pisze:
>>> najpierw należałoby choć w przybliżeniu zdeklarować moc jaką miała by
>>> przenosić
>>
>> Raczej byłoby to do silnika elektrycznego 1kW 48VDC.
>
> A czy przekładnia bezstopniowa w takim silniku ma w ogóle sens?
> Jaką charakterystykę ma ten silnik?
>
Tego silnika fizycznie nie ma. Takie założenie.
Generalnie to pytanie było o samą istote co jak poskładać żeby zbudować
CVT.....
Musimy się wdawać w takie detale? Małe moce, mały moment....
-
6. Data: 2011-04-15 23:34:23
Temat: Re: Przekladnia CVT.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-04-16 00:31, Sqeeb pisze:
> Użytkownik "Tomasz Pyra"<h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:4da8b168$0$2445$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2011-04-15 22:44, Sqeeb pisze:
>>>> najpierw należałoby choć w przybliżeniu zdeklarować moc jaką miała by
>>>> przenosić
>>>
>>> Raczej byłoby to do silnika elektrycznego 1kW 48VDC.
>>
>> A czy przekładnia bezstopniowa w takim silniku ma w ogóle sens?
>> Jaką charakterystykę ma ten silnik?
>>
>
> Tego silnika fizycznie nie ma. Takie założenie.
Pozostaje kwestia jakie masz te domowe sposoby, bo sam mechanizm nie
wydaje się zbyt skomplikowany, ale bez tokarki raczej się nie obejdzie.
A najprościej to taką przekładnie po prostu wymontować ze skutera i
zaadaptować :)
> Generalnie to pytanie było o samą istote co jak poskładać żeby zbudować
> CVT.....
> Musimy się wdawać w takie detale? Małe moce, mały moment....
Nie musimy :)
Ja tylko chciałem zauważyć, że skrzynia typu CVT ma sens w zasadzie
tylko tam gdzie silnik pracuje wydajne w wąskim zakresie obrotów.
A elektryczny wydajnie pracuje w szerokim zakresie obrotów,
charakterystyka mocy w miarę płaska i nawet jak trzeba koniecznie
poszerzyć zakres obrotów wyjściowych, to dwubiegowa przekładnia (np.
planetarna) pewnie załatwi sprawę.
-
7. Data: 2011-04-15 23:34:32
Temat: Re: Przekladnia CVT.
Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
Dnia Fri, 15 Apr 2011 22:44:22 +0200, Sqeeb napisał(a):
>> najpierw nale?a?oby choae w przybli?eniu zdeklarowaae moc jak? mia?a by
>> przenosiae
>
> Raczej by?oby to do silnika elektrycznego 1kW 48VDC.
falownik załatwia sprawę :-D
--
pzdr
meping
-
8. Data: 2011-04-16 08:42:22
Temat: Re: Przekladnia CVT.
Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>
Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> napisał(a):
> >
> > Raczej byÂłoby to do silnika elektrycznego 1kW 48VDC.
>
> falownik zaĹatwia sprawÄ :-D
>
Tam pewnie chodzi o silnik do roweru na napiecie stale np taki:
http://www.alibaba.com/showroom/dc-electric-motor-48
v.html
Tu jest ciekawy artykul o regulatorach:
http://homepages.which.net/~paul.hills/SpeedControl/
SpeedControllersBody.html
WM
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
9. Data: 2011-04-16 09:58:44
Temat: Re: Przekladnia CVT.
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 15 Apr 2011 23:34:32 +0000 (UTC), Krzysztof Chajęcki wrote:
>Dnia Fri, 15 Apr 2011 22:44:22 +0200, Sqeeb napisał(a):
>>> najpierw nale?a?oby cho? w przybli?eniu zdeklarowa? moc jak? mia?a by
>>> przenosi?
>>
>> Raczej by?oby to do silnika elektrycznego 1kW 48VDC.
>
>falownik załatwia sprawę :-D
Nie do konca, zeby nie powiedziec - wcale nie.
Nie uzyska duzej mocy przy niskich obrotach, np jadac pod gore.
Ale oczywiscie od odpowiedniego zasilacza trzeba zaczac, bo moze w
zupelnosci wystarczy.
P.S. falownik do raczej do silnikow AC, .. hm, w PWM tez niby cos
faluje :-)
J.
-
10. Data: 2011-04-16 18:57:06
Temat: Re: Przekladnia CVT.
Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
Dnia Sat, 16 Apr 2011 08:42:22 +0000, WM napisał(a):
> Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> napisał(a):
>> >
>> > Raczej byÂłoby to do silnika elektrycznego 1kW 48VDC.
>>
>> falownik zaĹatwia sprawÄ :-D
>>
>>
> Tam pewnie chodzi o silnik do roweru na napiecie stale np taki:
> http://www.alibaba.com/showroom/dc-electric-motor-48
v.html
fakt - przywaliłem z tym falownikiem; nie zwróciłem uwagi, że chodzi o
napięcie stałe, zasugerowałem się mocą, że przy takiej, to raczej
zasilany prądem przemiennym z sieci ;->
--
pzdr
meping