-
Data: 2011-04-19 19:44:30
Temat: Re: Przekladnia CVT.
Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 19 Apr 2011 15:30:18 +0200, J.F. napisał(a):
> No i akurat w silnikach DC nie ma problemu z utrzymaniem momentu -
Oj jest jest.
> moment zalezy od pradu, prad od grubosci drutu.
Zalezy od (U-SEM)/R oraz SEM=k*n*FI, gdzie FI to strumien wzbudzenia a n
predkosc obrotowa Ze wzrostem predkosci obrotowej SEM szybko rosnie i w
pewnym momencie nie da sie podtrzymac pradu twornika na wymaganym
poziomie i moment leci na leb. Zeby tego uniknac konieczne jest
zmniejszanie wzbudzenia, a z tym sensownie da sie poradzic w silnikach
obcowzbudnych oraz AC.
> Ale zapewnienie wysokiego momentu moze byc trudne - wymaga duzo miedzi i
> stali w silniku. Lepsza przekladnia.
Ale rozroznijmy przekladnie od skrzyni biegow. Silniki z kontrola
wzbudzenia moga nie potrzebowac skrzyni biegow.
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
Następne wpisy z tego wątku
- 19.04.11 21:07 J.F.
- 19.04.11 21:18 Jaroslaw Berezowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=