  • 291. Data: 2009-07-20 20:06:45
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Endless Lameness" <m...@n...pl> napisał
    >W artykule <h4016q$cf2$1@inews.gazeta.pl> greenman napisał(a):
    > Kolego, obiektywnie to śmierdzi tu chamskim marketingiem, niewiele
    > różniącym się od spamu.

    No co,
    za te kilka postow dostalem ten zestaw gratis - zazdroscisz?
    Nie placz, tylko rusz mozgownica i zorganizuj sobie podobna prace!
    He, he...
    ---

  • 292. Data: 2009-07-20 20:17:23
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Jester napisał:
    > I pomyśleć, że parę lat temu zdjęcia do reklam w Playboyu nie były W
    > OGÓLE retuszowane...

    A teraz to nie wiem po co jeszcze zatrudniają modelki a nie malują od
    zera... To znaczy tak mi mówiono ;)

    m.
    --
    You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted,
    then used against you.

  • 293. Data: 2009-07-20 20:34:09
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał

    > A kto powiedział, ze do oglądania zdjeć na telewizorze HD warto kupować FF?

    Spojrz prawdzie w oczy - matryce rosna wraz z rozwojem sprzetu
    - czy to sie nam podoba, czy nie. Kropka!
    Za chwile, do robienia fotek odpowiednich na HD nawet dobrej komorki
    nie bedziesz mogl polecic - bo bedzie miala zbyt duzo megapikseli!

    > W wielu aparatach światłomierz dobrze działa i AF jest celny. twoja Alfa nie
    > jest tu bynajmniej wyjątkiem.

    Kazdy wymaga tu abym tlumaczyl sie jaka jest przyczyna
    pomiedzy ta Alfa a moim 400D - nie wiem i mam dosc dywagacji na ten temat.
    Napisalem o skutkach bo to widzialem.

    > To, że wyższy model Alfy naświetla i łapie ostrość dokładniej niż Alfa 200
    > jest całkiem prawdopodobne, nie wykluczałbym też jednak, że właściciel
    > aparatu stopniowo doskonali swoje umiejhętności.

    Watpie.

    > Szkoda mi czasu na grzebanie po sieci w poszukiwaniu testów - ale jak
    > pisałem wyżej - byłbym zdziwiony gdyby z RAW-a o lepszej dynamice nie dawało
    > się wycisnąć lepszego jpg-a.

    Na zdrowy rozum tak wychodzi, ale w rzeczywistosci juz nie.
    Spojrz na opinie A900 w dpreview.com.

    > Czyli potwierdza się moja teza - Sony ustawiło defaultowo algorytmy
    > tworzenia jpg-ów tak, aby lamerom oglądajacym na HD TV lub tanim monitorze z
    > supermarketu bardziej się podobały. Widocznie wychodzili z założenia, ze
    > świadomy użytkownik oczekujący nieco innego obrazu będzie w stanie sobie je
    > odpowiednio poustawiać. Może i słusznie - od świadomego użytkownika można
    > oczekiwać więcej wiedzy niż od początkującego pstrykacza.

    Byc moze to lepsze algorytmy kompresji, wysoka dynamika i glebia kolorow.
    Nie bede dywagowal, bo mnie to juz zaczyna meczyc.
    ---

  • 294. Data: 2009-07-20 20:53:59
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    > Nie rozumiem... Można na 400D narzekać, ma ten aparat wiele wad, ale zarzut
    > że nie ma do neigo szerokiego kąta nie wydaje mi się uzasadniony.

    No i mam ef-s17-55/2,8, ale do szerokiego brakuje mu dosc sporo.
    Gdybym mial FF zamienilbym go na ef16-35 lub 17-40 zeby miec szeroki
    i do analoga, i do cyfry.
    Niestety, nie wszedzie da sie podjechac samochodem,
    "czasem" trzeba jednak mocno zasznurowac buty i wziac torbe na ramie
    a wtedy kazde dodatkowe szklo zwieksza swoj ciezar
    wraz z kwadratem odleglosci - nie slyszales o tym?
    ---

  • 295. Data: 2009-07-20 20:55:42
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał

    > z D300 też wychodzą dobre JPGi a jka sie chce to można nawet ustawić takie
    > podjarane wprost z puszki, tylko po co robić gnioty.

    Niestety nie widzalem, ale skoro tak, to polecam D300!
    ---

  • 296. Data: 2009-07-20 20:59:04
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał

    > no to sie naucz go używać.

    Prosze, daj kilka fachowych porad biednemu amatorowi...
    Moze w koncu sie naucze.
    ---

  • 297. Data: 2009-07-20 21:09:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    greenman pisze:

    > Prosze, daj kilka fachowych porad biednemu amatorowi...
    > Moze w koncu sie naucze.

    Na początek suwaki od kontrastu, koloru i ostrości w górę.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 298. Data: 2009-07-20 21:27:26
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-20 21:31:05 +0200, l...@l...localdomain said:

    > O, to ja nie dalej jak rok temu dostałem. A robię głównie na DSLR...

    Polecam zwrot: "w czasach analogowych". Teraz filmy są złem koniecznym
    i im szybciej klienci przestaną je przynosić tym lepiej.

    Trzeba go było przysłać do mnie.
    Satysfakcja gwarantowana. Poszukaj na Allegro sprzedawcę marb67.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 299. Data: 2009-07-20 21:37:37
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał:

    >[...]
    > Fotografuję już ze 30 lat.
    > Uwierz mi.
    > Nigdy z labu nie otrzymałem filmu zniszczonego. W czasach analogowych,
    > to było po prostu niemożliwe.

    Nie pamiętam już czy na tej grupie czy analogowej był ostatnio wątek w
    którym ktoś się skarżył, że slkajdy wywołano mu w C41. I z treści dyskusji
    wynikłao, że nie był on jedynym którego taki numer spotkał. Ale... może
    faktycznie w anal;ogowych czasadch takie pzrypadki nie mogły się zdarzyć...

    >[...]
    > Bez przesady. Może w czasach komuny. Ale tu padły raczej przykłady z
    > połowy lat 90-tych. EOS 3 czy coś w tym stylu. Akurat premierowa cena
    > tego korpusu była w dolarach czy innych ojro znacznie niższa
    > (przynajmniej dwa jak nie trzy razy) niż jego obecnego odpowiednika 5D
    > Mk II.
    >[...]

    Cóż - tam też mają inflację... W latach 20-tych ubiegłego stulecia za 300$
    można było nowiutkiego Forda T kupić...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 300. Data: 2009-07-20 22:01:07
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "greenman" <e...@f...pl> napisał:

    > No i mam ef-s17-55/2,8, ale do szerokiego brakuje mu dosc sporo.
    > Gdybym mial FF zamienilbym go na ef16-35 lub 17-40 zeby miec szeroki
    > i do analoga, i do cyfry.
    >[...]

    Rozumiem. Twój problem polega na tym, że potzrebujesz dwóch szkieł
    szerokokątnych - jednego do cropa, drugiego do FF.
    W tej sytuacji z jednego tzreba zrezygnować. Też kiedyś miałem ten problem i
    zrezygnowałem z analoga FF.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)