  • 301. Data: 2009-07-20 22:02:56
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "greenman" <e...@f...pl> napisał:

> [...]
    FF?

    > Spojrz prawdzie w oczy - matryce rosna wraz z rozwojem sprzetu
    > - czy to sie nam podoba, czy nie. Kropka!

    I co z tego? To ma być argument za kupowaniem FF w celu późniejszego
    ogladania na telewizozre HD?

    > Za chwile, do robienia fotek odpowiednich na HD nawet dobrej komorki
    > nie bedziesz mogl polecic - bo bedzie miala zbyt duzo megapikseli!

    Taaak... I oczywiście to kolejny argument na rzecz tezy, że warto kupować
    FF?

    > Kazdy wymaga tu abym tlumaczyl sie jaka jest przyczyna
    > pomiedzy ta Alfa a moim 400D - nie wiem i mam dosc dywagacji na ten temat.
    > Napisalem o skutkach bo to widzialem.

    Mam podejzrenie, ze pzryczyna jest dość prozaiczna - brak umiejętności
    włąściwego wykozrystania możliwości 400D. Bo aparat ten nie jest szczytowym
    osiągnięciem techniki fotograficznej, ale do zdjeć przeznaczonych do
    oglądania na telewizorze HD powinien wystarczyć z zapasem.

    > Watpie.

    Twoje prawo. I biorąc pod uwagę, ze to Ty znasz tego człowieka a nie ja -
    możliwe, że masz rację.

    > Na zdrowy rozum tak wychodzi, ale w rzeczywistosci juz nie.
    > Spojrz na opinie A900 w dpreview.com.

    Opinie z dpreview nie są dla mnie wyrocznią. Pamiętem kilka momentów w
    których się nieźle wygłupili.

    > Byc moze to lepsze algorytmy kompresji, wysoka dynamika i glebia kolorow.
    > Nie bede dywagowal, bo mnie to juz zaczyna meczyc.

    I nie dziwię się - ja już też mam dosyć tej jałowej dyskusji. Sugeruję EOT.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 302. Data: 2009-07-20 22:16:11
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <h42nfu$7dt$1@inews.gazeta.pl>,
    JA nabazgrał:
    > Trzeba go było przysłać do mnie.
    > Satysfakcja gwarantowana. Poszukaj na Allegro sprzedawcę marb67.

    Robisz z pięć razy za drogo, żeby być konkurencyjnym ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 303. Data: 2009-07-20 22:28:04
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 21 Lip, 00:16, l...@l...localdomain wrote:

    > Robisz z pięć razy za drogo, żeby być konkurencyjnym ;)

    Czy złotych polskich 6 za C-41 kontrolowane ( strip raz w tygodniu ,
    czasem częściej)
    to jest drogo ?
    Pozdro Marcin

  • 304. Data: 2009-07-20 23:08:27
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <b...@k...go
    oglegroups.com>,
    d...@v...pl nabazgrał:

    > Czy złotych polskich 6 za C-41 kontrolowane ( strip raz w tygodniu ,
    > czasem częściej)
    > to jest drogo ?

    Zależy. Ja tam dostrzegłem 16 (z wysyłką), więc do filmu który
    kosztował 3.50pln jakoś mi się nie chce ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 305. Data: 2009-07-21 07:58:23
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Się rozeszła po kościach (tfu, hobbach)

    Dlatego chronię moje najcenniejsze hobba, aby przypadkiem nie stały się
    zawodem :-P (jedno już na zawód przerobiłem :-) i wystarczy)

    --
    Mirek

  • 306. Data: 2009-07-21 08:29:29
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Na początek suwaki od kontrastu, koloru i ostrości w górę.

    A ja proponuję kontrast w dół, kolor i ostrość w górę.

    --
    Mirek

  • 307. Data: 2009-07-21 08:35:22
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marek Wyszomirski napisał(a):

    > zarzut
    >
    > Rozumiem. Twój problem polega na tym, że potzrebujesz dwóch szkieł
    > szerokokątnych - jednego do cropa, drugiego do FF.

    Najpierw robimy zdjęcie małą cyfrą, żeby wybrać ekspozycję, potem to
    samo na dużym wizjerze na slajdzie, żeby lepiej widzieć kadr i żeby było
    dobre bez obróbki ;-)
    I RAW-ów wołać nie trzeba :-)

    --
    Mirek

  • 308. Data: 2009-07-21 08:37:14
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-20 22:53:59 +0200, "greenman" <e...@f...pl> said:

    > No i mam ef-s17-55/2,8, ale do szerokiego brakuje mu dosc sporo.
    > Gdybym mial FF zamienilbym go na ef16-35 lub 17-40 zeby miec szeroki
    > i do analoga, i do cyfry.

    Czyli nie "nie ma", tylko "Ty nie masz". Znaczy jesteś odcięty mentalnie ;-)

    de Fresz

  • 309. Data: 2009-07-21 09:39:19
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał
    > I co z tego? To ma być argument za kupowaniem FF w celu późniejszego
    > ogladania na telewizozre HD?

    Nie, FF kupuje sie aby miec wiekszy wybor w cale masie szkiel
    do tego formatu, jak komu niezbedny do specyficznej pracy
    APS-C to sobie taki kupi.
    17 mm na FF to cholernie szeroki kat, na wszystkich mniejszych
    matrycach to parodia szerokiego.

    > Taaak... I oczywiście to kolejny argument na rzecz tezy, że warto kupować
    > FF?

    Wierzysz w to, ze ludzie na co dzien ogladajacy setki fotek na HD
    nie beda nigdy niczego drukowac? A jesli zachce im sie drukowac
    to w jakim formacie beda mieli ochote to zrobic - pocztowki?

> [...]
    > osiągnięciem techniki fotograficznej, ale do zdjeć przeznaczonych do
    > oglądania na telewizorze HD powinien wystarczyć z zapasem.

    Zastanow sie - chcesz przez to powiedziec, ze pomiar matrycowy
    i centralnie wazony dziala identycznie w kazdym body?

    > Opinie z dpreview nie są dla mnie wyrocznią. Pamiętem kilka momentów w
    > których się nieźle wygłupili.

    Rozumiem, ale nie widze sprzecznosci w roznicach pomiedzy rawami i jpegami
    bo zapis jpega jest juz konkretnym przetworzeniem obrazu a efekt
    zelezy tylko od sprzetu i inwencji tworcy algorytmu.

    > I nie dziwię się - ja już też mam dosyć tej jałowej dyskusji. Sugeruję EOT.

    Dzieki Ci za to!
    ---

  • 310. Data: 2009-07-21 09:39:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    greenman wrote:
> [...]
    > Za chwile, do robienia fotek odpowiednich na HD nawet dobrej komorki
    > nie bedziesz mogl polecic - bo bedzie miala zbyt duzo megapikseli!

    tylko że na podstawie swoich jednostokwych doświadczeń daje komuś rady

    kup A900 bo bexziesz maiąl super obrazki an 50'' LCD a ta rada jest
    durnowata