  • Data: 2009-07-23 18:47:50
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "cichybartko" <c...@g...com> napisał:

    >[...]
    > No cóż ja nie chcę porównywać jakości, chcę zobaczyć skany dla samego
    > faktu przekonania się że ktoś używa jeszcze slajdu w studio dlatego
    > pytam wśród amatorów, bo komercyjnie to już się slajdu nie uświadczy,
    > nie te budżety. Cały czas zmierzam do tego że w tym wyścigu zbrojeń
    > zapominamy o medium w jakim będziemy publikować, to takie strzelanie do
    > muchy z armaty.>

    Zgadza się. Jeśli celem ma być publikacja na stronie www lub oglądanie na
    telewizorze - to z technicznego punktu widzenia właściwie każda lustzranka
    cyfrowa wystarczy. Często wystarczy nawet i kompakt.
    Jestem jednak w stanie wyobrazić sobie fotografa wykonującego głównie slajdy
    który po ich zeskanowaniu i pzrygotowaniu na stronę www po obejrzeniu
    efektów jest na tyle podłamany, ze rezygnuje z publikacji zdjęć na stronie.

    Cóż - wszystko zależy od potrzeb konkretnej osoby. Jeśli przyzwyczaił się do
    zrucania slajdów na ścianę porządnym rzutnikiem (specjalnie zaznaczam -
    porządnym - bo całkiem często to właśnie optyka rzutnika jest tym, co obniża
    jakość finalna zdjęć - ludzie kupują drogie obiektywy a na rzutnik skąpią)
    to rzeczywiście efekty 'alfy ze spacerzoomem' mogą go porazić. Ale jeśli np.
    ograniczał się doz djeć z labu w pocztówkowym formacie - tą samą alfą może
    być zachwycony.

    > A sam przyznasz że wartość artystyczna i techniczna twoich
    > makrofotografii jakoś nie podupadła mimo zrezygnowania z tachania
    > dodatkowego body na film.

    W/g mnie wręcz wzrosła - i nie tylko moich. Akurat makro (zwłaszcza
    przyrodnicze) to ta dziedzina fotografii która chyba najbardziej zyskała po
    upowszechnieniu sie fotografii cyfrowej.

    > Poza tym opowiedz o sile rażenia slajdów z
    > kompakta ;). Pomijam jak by wypadło ich porównanie z analogowymi, chodzi
    > o to jak dużą rolę odgrywa warsztat i oddanie się tematowi, co przecież
    > miało ogromny wpływ na odbiór tychże slajdów :).

    To też - i właściwy dobór metody prezentacji efektów. Rzutniki multimedialne
    (przynajmniej te w miarę osiągalne cenowo) jednak jeszcze nie zapewniaja
    takiej jakości jak slajdy - również te naświetlane z plików cyfrowych.
    Łatwiej jest za to przy prezentacji z rzutnika multiumedialnego odpowiednio
    podłożyć muzykę, zastosować różne efekty przejść - można w ten sposób
    podnieść atrakcyjność pokazu, rekompensując w pewnym stopniu gorszą jakosć
    techniczną.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)