    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Date: Wed, 22 Jul 2009 01:33:59 +0200
    <h3phju$hsj$1@inews.gazeta.pl> <h3pn3l$eu3$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <h3qqgn$k2f$1@inews.gazeta.pl>
    <6ofwvzoed4mu.1pdekfhojmlk$.dlg@40tude.net>
    <h3s7uf$qpg$1@inews.gazeta.pl> <h3tm5i$jmo$1@inews.gazeta.pl>
    <h3v9ab$iu1$1@inews.gazeta.pl> <h3vc4m$25c$1@inews.gazeta.pl>
    <h3veea$c84$1@inews.gazeta.pl> <h3vh5e$olp$1@inews.gazeta.pl>
    <h3vtvi$rnt$1@inews.gazeta.pl> <h400nm$afj$1@inews.gazeta.pl>
    <h402d1$hlm$1@inews.gazeta.pl> <h404tk$qum$1@inews.gazeta.pl>
    <h41hqj$6i0$1@inews.gazeta.pl> <h42676$epg$1@inews.gazeta.pl>

    On 2009-07-20 18:32:38 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > No o to właśnie idzie. Bierzesz płyty, na których po kilku latach nie
    > wiesz co masz, jeśli w ogóle coś masz.

    Jakbym podchodził do tego analogowo, to wartościowy materiał miałbym na
    odbitkach. A że mi się nie chce, to będę się bujał z archiwizacją.

    > A pisałem coś o prądzie. Skupmy się na przedmiotach, o których
    > twierdzisz że nie musisz ich mieć.

    Rzecz w tym, że sprowadzasz dyskusję do poziomu średniowiecza - nie
    masz komputera (bo nie), nie masz DVD, nie masz TV, to i z prądu
    zrezygnujmy. Fakty są takie, że w dzisiejszych czasach są to powszechne
    przedmioty codziennego użytku i znakomita większość ma je tak czy siak,
    niezależenie od fotografii.

    > Mimo wszystko jest to znacznie prostsze. Bierzesz negatyw, na którym
    > widzisz co jest i każesz zrobić odbitki. Jak masz płytę to nie wiesz,
    > która to płyta i przy okazji może się okazać, że pięć lat temu nagrali
    > Ci na jakieś badziewie i zdjęć już na tej płycie nie ma. Sam to
    > napisałeś, że jednak kopiowałeś na Power Booka i nagrasz na pewniejszy
    > nośnik.

    Owszem, w kontekscie trwałości negatyw vs. gówniana płyta analog ciągle
    górą. Większość osób oczywiście raczej nie czeka 5 lat z odbitkami,
    jeśli komputery ich mierżą, ale owszem, jest to jakiś argument. A ja
    zgrywam, bo komputer mam i tak, niezależnie od zdjęć, podobnie jak
    nagrywarkę, czy zewnętrzny dysk.

    > Przestań.
    > to już lepiej kupić komputer.

    Akurat mam znajomych, którzy na fotografii znają się całkiem wcale i
    pasjami swoje fotki z urlopów czy imienin u cioci puszczają z płyty na
    DVD podpiętym do TV. Nawet im sugerowałem podpięcie bezpośrednio kompa,
    ale stwierdzili, że stoi za daleko, trzebaby ciągnąć kable,
    przemeblowywać nie ma sensu itp.

    > Zanim kupił cyfrówkę miał komputer, więc chyba do czegoś go tam
    > potrzebował. Problem pojawił się w momencie włożenia płyty z
    > oprogramowaniem.
    > "Ten program wymaga systemu XYZ w wersji wyższej niż ABC", a niestety
    > ten komputer nie był w stanie uciągnąć owego systemu.

    Owszem, znalezienie starszego odpowiednika i zorganizowanie sobie
    "workflowu" wymaga pewnej sprawnóści umysłowej, ale nie mówmy, że jest
    to niemożliwe.

    > Prosta małpka Canona. Bodaj 8MPx. Kupiona za 500 zł. No kto mógł
    > przypuszczać, że kilku letni pecet nie pociągnie softu.

    W pecetach nie siedzę zupełnie, ale skoro dało się to obejść na
    archaicznym WS, to pewnie i pcuju by jakoś poszło.

    > W sumie dobrze się stało, bo teraz ma wszystko jak należy.

    Co tak późno? ;-)

    de Fresz