    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Date: Mon, 20 Jul 2009 12:44:35 +0200
    <h3phju$hsj$1@inews.gazeta.pl> <h3pn3l$eu3$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <h3qqgn$k2f$1@inews.gazeta.pl>
    <6ofwvzoed4mu.1pdekfhojmlk$.dlg@40tude.net>
    <h3s7uf$qpg$1@inews.gazeta.pl> <h3tm5i$jmo$1@inews.gazeta.pl>
    <h3v9ab$iu1$1@inews.gazeta.pl> <h3vc4m$25c$1@inews.gazeta.pl>
    <h3veea$c84$1@inews.gazeta.pl> <h3vh5e$olp$1@inews.gazeta.pl>
    <h3vtvi$rnt$1@inews.gazeta.pl> <h400nm$afj$1@inews.gazeta.pl>
    <h402d1$hlm$1@inews.gazeta.pl> <h404tk$qum$1@inews.gazeta.pl>

    On 2009-07-19 23:58:12 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > No to mi teraz powiedz, co z tymi płytami zrobiłeś po powrocie?

    Zrzuciłem na komputer (który i tak mam, jest to dość wiekowy PB),
    skatalogowałem i tak se leżą. Co jakiś czas do nich zaglądam, przejrze
    i dalej se leżą. Kiedyś je zgram na płyty, bo jakoś niespecjalnie mam
    wiarę w trwałość nośników nagranych w jakimśtam punkcie. A kompa parę
    razy zabierałe do znajomych, żeby im z niego puścić slajdszoł (bo tak
    mi jest wygodniej, mogłem też zabrać po prostu płyty).

    > Ach byłbym zapomniał. Nie masz komputera. Będę wredny nie masz odtwarzacza DVD.

    I prądu, prądu też mogę nie mieć. I co wtedy?

    > Nie możesz zrozumieć, że żeby cokolwiek zrobić ze zdjęciami z cyfrówki
    > musisz mieć dodatkowe szpeja? Albo chodzić po prośbie, albo płacić?

    Jak idziesz do punktu robiącego odbitki, to za przeglądanie i
    wybieranie tych do zrobienia NIC nie płacisz. Widywałem już takich,
    którym zajmowało to i godzinę. Więc w czym problem? Jak nie masz
    własnej maszyny do wołania negatywów/slajdów/odbitek, to też musisz
    chodzić po prośbie albo płacić...

    > Mam film (maszynę też, ale to ja mam, nie każdy musi). Na filmie widzę
    > to co widzę. Najczęściej są tam jakieś obrazki. Mogę bez niczego
    > własnymi oczami i przy pomocy światła słonecznego wybrać klatki do
    > powiększenia.

    Jesteś wyjątkiem.

    > Nie interesuje mnie "nic poza". Interesuje mnie "nic".
    > Żeby oglądać, trzeba mieć komputer o odpowiedniej mocy i z odpowiednim
    > systemem operacyjnym, żeby się dało soft odpalić.

    Taka dykteryjka - jakiś rok temu musiałem się obyć bez swojego PB przez
    2 tygodnie. Akurat w międzyczasie zrobiłem pare fotek i chciałem je
    przejrzeć. Wyciągnąłem więc z szafy starego WallStreeta z urwanym
    zawiasem (rok produkcji 1998), odpaliłem na nim system z 2000 r.,
    włożyłem kartę USB, w nią czytnik, zgrałem zdjęcia z G9 (rok produkcji
    2007, 10 Mpx), obejrzałem w jakimś archaicznym iView, nawet ze 3
    obrobiłem w PS6. Oczywiście przy niektórych operacjach można było
    osiwieć, bo zapomniał już człowiek, ile to kiedyś zajmowało czasu. Ale
    proszę mi tu nie wygadywać głupot, że do oglądania zdjęć trzeba mieć
    "komputer o odpowiedniej mocy" (znaczy drogi).

    > Albo przynajmniej odtwarzacz DVD podłączony do TV.

    Manta za 150 zł wystarczy do tego w zupełności.

    > Gdzie dają za darmo komputery? Systemy czasami można dostać, ale to
    > raczej nie ta przytłaczająca większość ma darmowe systemy. Ta
    > przytłaczająca większość idzie do sklepu i kupuje komputer. Kupuje i
    > płaci, za komputer i system.

    Zakładając że dotychczas obywała się zupełnie bez i do niczego więcej
    niż to oglądanie zdjęć go nie potrzebuje... Można by jeszcze założyć,
    że agregat muszą dokupić, wszak w okolicy może nie być sieci
    energetycznej. I jak się doliczy paliwo...

    > Za friko mają takie cwaniaki jak Ty (ja też), niestety to nie my
    > jesteśmy tą przytłaczającą większością.
    > Pisałem Ci już wcześniej. Mój w bardzo podeszłym wieku ojciec kupił
    > sobie cyfrówkę i dzięki temu dodatkowo wydał 500 zł. Tylko dla tego, że
    > ten stary komputer, który mu dzielnie służył, nie nadawał się do
    > zainstalowania programu do oglądania zdjęć dołączonego do aparatu.

    Oczywiście żaden inny, bardziej odpowiedni do mocy komputera się nie nadawał?

    de Fresz