  • Data: 2009-07-19 14:07:07
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-07-19 01:34:03 +0200, "greenman" <e...@f...pl> said:

    > 54 rolki rocznie to troche duzo, ale - jesli nawet...
    > Ja kupilem prawie nowego eosa3 za kilkaset zlotych
    > - ile musialbys wydac
    > na body FF o porownywalnych mozliwosciach?

    10 lat po jego wejściu na rynek? Pewnie jakieś grosze.

    > Szkla, ktore na analogu daja jeszcze przyzwoite efekty, na cyfrze sa
    > juz cienkie
    > ile musialbys wydac na lepsze szkla?

    Chcesz powiedzieć że porządne, jasne Lki w wersji tylko do analogów
    kosztują jakieś śmieszne grosze?

    > Ile kosztuje przyzwoity monitor ze zdolnoscia kalibracji?

    A jest niezbędny?

    > Ile oprogramowanie?

    0 (słownie: zero). Legalnie.

    > Ile nosniki pamieci?

    Ze 200-300 zł wystarczy. Na kilka lat używania. Wygoda posiadania
    większej ilości kart oczywiście kosztuje więcej.

    > Te 2200 zl trzebaby przemnozyc przez 10.

    Może odrazu przez 50? Nie żałuj sobie... Tylko może jednak bądź
    uprzejmy mi maluczkiemu przytoczyć te obliczenia, bo pewnie czegoś nie
    ogarniam.

    > I najwazniesze, bo nieprzeliczalne na pieniadze
    > - ile setek godzin stracisz na ulepszanie swoich cyfrowych
    > plikow,

    Osobiście - bardzo niewiele, bo mi się nie chce w domu siedzieć nad
    obróbką. Powiedzmy z 5 godzin miesięcznie. Ile Ci zajmuje selekcja i
    ramkowanie slajdów? Ile czasu rozstawiasz rzutnik? Wogóle jak często to
    robisz?

    > kiedy slajdy leza sobie spokojnie w pudelku

    I poza ich pokazaniem "tak jak są" nie możesz nic innego zrobić. Ja
    mogę też pokazać zdjęcia z cyfry "jak są", (na wiele różnych sposobów -
    a Ty?), a mogę szybko i wygodnie zrobić z nimi cokolwiek - mam wybór.

    > a te ktore "nie wyszly" po prostu na smietniku?

    Patrz, moje cyfrowe, które nie wyszły też tam lądują. Oczywiście
    wirtualnie. A przez to, że mogę bez ograniczeń kosztowych cykać tyle
    wersji tego samego ujęcia, ile chcę oraz na bierząco oglądać, co
    wyszło, to ujęć do zatrzymania mam wyraźnie więcej.

    > Taniosc cyfry jest dla tych, ktorzy wala tysiace lepszyc lub gorszych
    > jpegow i na tym poprzestaja, jak tylko chcesz bawic sie w cyfrowe
    > laboratorium - koszty rosna astronomicznie (przynajmniej dzisiaj).

    Porównujesz "mieć stosunkowo tanio możliwość dłubać" do "nie mieć jej
    prawie wcale" i dziwi Cię, że nakłady czasowe są większe? Plijz, bez
    demagogii.

    de Fresz