  • Data: 2009-07-19 14:08:08
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: "greenman" <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał
    > greenman wrote:
    >
    > czego kurna nie wiem?
    > czyżbyś zaczynał powoli rozumieć że wlazłeś na grząska ścieżkę i zaczynasz się wić
    > jak piskosz?
    > a teraz zmneijsz te obrazki do formatu HD i porównaj ze sobą ciekawe jakie wnioski
    > wyciągniesz

    Masz tam odpowiedz na pytanie -
    "jakie cyfrowki najlepiej wykorzystuja dobre szkla",
    co tam sie nie zgadza?
    A900 - LPH 2700
    D5000 - LPH 2200
    Skoro wg Ciebie D5000 lepiej wykorzystuje dobry obiektyw,
    to prosze uswiadom mnie - dlaczego 2200 LPH jest lepsze od 2700?

    > wniosek jest prosty do FF jak chcemy wykożystać jego walory powinniśmy kupić bardzo

    > dobre DROGIE obiektywy, bo na tanich kitach będzi ebardziej widać ich wady.

    Oczywiscie, ze marnowanie dobrej matrycy tanimi szklami
    nie jest rozsadnym rozwiazaniem.

    > APS-C jest bardziej tolerancyjne dla niższej jakości obiektywów.

    Dobre szklo jest zawsze lepsze od kiepskiego...
    Naprawde "bardziej tolerancyjny" na szkla to jest tylko film.
    Fakt, ze APS-C wykorzystuje tylko najlepsza czesc obrazu
    wcale nie swiadczy o tym, ze takie body lepiej wykorzysta dobry
    obiektyw, bo nie polepszy jego rozdzielczosci a jedynie obetnie
    - zmarnuje, czesc obrazu, ktory ten obiektyw tworzy.
    Ja dziekuje za taka "dobroc", raczej wolalbym cropowac osobiscie
    ale miec mozliwosc znacznie szerszego spojrzenia tego obiektywu,
    czyli wykorzystania tego, do czego zostal stworzony.

    > też myśle że powienieneś sie zatrzymać

    Ale to tylko Tobie przeszkadza winietowanie i lekkie, brzegowe rozmycie,
    dlatego nie rozumiem, dlaczego nie podchwyciles mojego pomyslu na
    uzywanie szkiel od sredniego formatu - rozdzielczosci zapewne nie poprawisz
    ale o problemach z winietowaniem na pewno zapomnisz...
    ---