  • Data: 2009-07-19 14:49:01
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-07-19 16:08:08 +0200, "greenman" <e...@f...pl> said:

    > Masz tam odpowiedz na pytanie -
    > "jakie cyfrowki najlepiej wykorzystuja dobre szkla",
    > co tam sie nie zgadza?
    > A900 - LPH 2700
    > D5000 - LPH 2200
    > Skoro wg Ciebie D5000 lepiej wykorzystuje dobry obiektyw,
    > to prosze uswiadom mnie - dlaczego 2200 LPH jest lepsze od 2700?

    Ale wiesz co oznacza skrót "LPH" i jaki ma związek ze szkłem?

    > Dobre szklo jest zawsze lepsze od kiepskiego...
    > Naprawde "bardziej tolerancyjny" na szkla to jest tylko film.

    Bo trudniej na nim porównać jakość szkieł.

    > Fakt, ze APS-C wykorzystuje tylko najlepsza czesc obrazu
    > wcale nie swiadczy o tym, ze takie body lepiej wykorzysta dobry
    > obiektyw, bo nie polepszy jego rozdzielczosci a jedynie obetnie
    > - zmarnuje, czesc obrazu, ktory ten obiektyw tworzy.

    Bzdura. "Dobry obiektyw" może być również tylko pod format APS-C. FF
    nie wykorzysta go wcale. Pozatym to właśnie gęste matryce APS-C mają
    zazwyczaj wyższe wymagania rozdzielczościowe i obnażają bezlitośnie
    wszelkie niedostatki rozdzielczości optyki. 24 Mpx w FF odpowiada
    raptem 10 Mpx w APS-C pod względem gęstości upakowania pikseli.

    de Fresz