  • Data: 2009-07-19 12:37:45
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: cichybartko <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jakub Jewuła pisze:
    > Zapomnij o cyfrze. Ciesz sie tym co masz i rob zdjecia.
    > Cyfra to badziewie - szczegolnie w wersji "alfa ze spacerzomem".
    > Jak wydasz duuuzo kasy to bedzie tylko troche lepiej...

    A ja tak zapytam jaki ten slajd ma wpływ na wartość fotografii?
    na ogół obcuje z reprodukcjami w dość słabej jakości (sieć) mimo to
    prace moich ulubionych fotografów robią piorunujące wrażenie.
    Mamy dobry druk offsetowy taki na poziomie wydawnictw Phaidon czy
    Rockport Publishers, pytanie brzmi czy zobaczę różnice miedzy skanem
    slajdu z małego obrazk czy cyfrowym plikiem z Canona 500D z dobrym
    szkłem, powiedzmy L'ką stało ogniskową to samo szkło na slajdzie i na
    cyfrze. Pytanie drugie do czego się nadaje slajd poza infantylnymi
    widoczkami ;), jakie jest jego praktyczne zastosowanie w studio?

    Pytanie do ogółu kto widział na oczy oryginalne odbitki, slajdy
    polaroidy: Helmuta Newtona, Jana Saudka, Rogera Ballena, Roberta Capa,
    Henri Cartier-Bressona i innych wielkich?
    Pytanie drugie, z jaką formą ma do czynienia przeciętny odbiorca?
    Ile procent to druk offsetowy, ile sieć www, slajd, polaroid, TV HD,
    wystawa w muzeum (różnie bywa z tymi reprodukcjami szczególnie postaci
    mniej medialnych).

    Pozdrawiam.
    Bartko.