  • 311. Data: 2019-10-28 19:34:25
    Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 28 października 2019 12:44:34 UTC-5 użytkownik Kviat napisał:

    > Skoro kierowcy sami z siebie nie chcą, to trzeba ich zmusić.

    > Tak właśnie zapierdalacze traktują pieszych. Jak debili i niepotrzebną
    > przeszkadzajkę w zapierdalaniu.
    >
    > Nie ma szans żeby do ciebie dotarło, że pieszych ze złymi nawykami jest
    > 0,43%, w porywach do 5%, a kierowców ze złymi nawykami jest 85-90%, więc

    Jak patrze na filmy na jutubie to bym raczej powiedzial ze to 50/50 raczej jest.

    > A kolejność ustala jaśnie pan kierowca?
    > A może to kierowcy mają nie zapierdalać przed przejściem, zachować
    > szczególną ostrożność i móc w razie potrzeby zdążyć wyhamować. I czekać
    > na swoją kolej.

    Jaka kolej? Kolejny co nie rozumie jak dzialaja przepisy aktualnie?

    > A wystarczyło nie zapierdalać przed przejściami, nie omijać/wyprzedzać
    > przed przejściem, jechać przed przejściem z taką prędkością żeby zdążyć
    > wyhamować.

    O nie wlazeniu bezmyslnie na przejscie juz nie napisales. Widac nie zalezy ci na
    bezpieczenstwie pieszych. Mam wrazenie ze liczy sie tylko czepianie kierowcow.

    > I nikt nie wpadałby na pomysły budowania progów
    > zwalniających, zasieków, zapór przeciwczołgowych i wilczych dołów na
    > jezdniach. Bo nie byłoby takiej potrzeby.
    > To takie proste, a nie do ogarnięcia przez "nauczycieli" pieszych.

    No pacz, a na zachodzie taka kultura a progi zwalniajace maja. Tak samo tempe
    kierowce jak nasze?

  • 312. Data: 2019-10-28 19:55:45
    Od: Kviat

    W dniu 28.10.2019 o 19:34, s...@g...com pisze:

    > Jaka kolej? Kolejny co nie rozumie jak dzialaja przepisy aktualnie?

    "Mają czekać na swoją kolej i rozglądać się zanim wejdą. "

    Zawsze możesz podyskutować z autorem tego tekstu.

    > O nie wlazeniu bezmyslnie na przejscie juz nie napisales.

    Wielokrotnie pisałem. Zajmowanie się 0,43% pieszych, którzy bezmyślnie
    włażą na przejście, to strata czasu.

    > Widac nie zalezy ci na bezpieczenstwie pieszych. Mam wrazenie ze liczy sie tylko
    czepianie kierowcow.

    Bo lepszy efekt będzie z naprostowania chociaż 10% z 85-90%, niż 100% z
    0,43%.

    > No pacz, a na zachodzie taka kultura a progi zwalniajace maja. Tak samo tempe
    kierowce jak nasze?

    Zaczęli dużo wcześniej, to i efekty mają.
    Progi zostawili dla turystów ze wschodu ;)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 313. Data: 2019-10-28 20:05:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.10.2019 o 19:34, s...@g...com pisze:

    > Jak patrze na filmy na jutubie to bym raczej powiedzial ze to 50/50 raczej jest.

    Oceniaj dalej na podstawie jutuba to dojdziesz do wniosku, że 90%
    kierowców to debile. Też żeś sobie źródełko do badań naukowych znalazł...

    --
    Shrek

  • 314. Data: 2019-10-28 20:25:56
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-10-28 o 18:00 +0100, Cavallino napisał:
    > Nie wolno uczyć pieszych złych nawyków.
    > Mają czekać na swoją kolej i rozglądać się zanim wejdą.

    Dziś zauważyłem, że ten wątek trafił na demoty!

    https://img6.dmty.pl/uploads/201910/1571935496_iyeie
    m_600.jpg

    Mateusz

  • 315. Data: 2019-10-28 20:34:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dziś zauważyłem, że ten wątek trafił na demoty!
    >
    > https://img6.dmty.pl/uploads/201910/1571935496_iyeie
    m_600.jpg

    Niestety dość trafnie obrazuje poziom argumentacji...

    --
    Shrek

  • 316. Data: 2019-10-28 20:36:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Opowiedz swoje fantasmagorie maszynistom w pociagach. Najlepiej ze jak widzą pieszego
    zblizajacego się do przejscia przez tory to maja się zatrzymać i go przepuscic.
    Pomiędzy przejsciem przez tory i przejsciem przez jezdnie jest pełna analogia. Na
    przejsciach przez tory rocznie ginie prawie 200 osób.

  • 317. Data: 2019-10-28 22:03:02
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 28 października 2019 14:05:43 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:

    > Oceniaj dalej na podstawie jutuba to dojdziesz do wniosku, że 90%
    > kierowców to debile. Też żeś sobie źródełko do badań naukowych znalazł...

    Lepsze od statystyk pisanych przez policje.
    Bo widze co i jak sie stalo. A policjant wpisal jak mu sie wydawalo.

    Bardzo dobre zrodlo danych.

    I do tego z grubsza sie zgadza z tym co widze osobiscie.

  • 318. Data: 2019-10-28 22:07:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.10.2019 o 22:03, s...@g...com pisze:

    > Lepsze od statystyk pisanych przez policje.

    Jasne że lepsze, bo możesz sobie dowolnie manipulować.

    > Bo widze co i jak sie stalo. A policjant wpisal jak mu sie wydawalo.

    Za to widzisz mały i skrajnie wypaczony wycinek rzeczywistści. Niezłe
    poletko do poważnie analizy - prawda?

    > Bardzo dobre zrodlo danych.

    No to musisz uznać, że jakieś 90% kierowcó to kertyni - w polskich
    drogach można sprawdzić!

    > I do tego z grubsza sie zgadza z tym co widze osobiscie.

    Aha. A ile dzwonów dziennie oglądasz?

    --
    Shrek

  • 319. Data: 2019-10-28 22:47:33
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 28 października 2019 16:07:27 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:

    > Jasne że lepsze, bo możesz sobie dowolnie manipulować.

    LOL. Mowienie o tym co sie widzi jest manipulowaniem? No fajne ziolo tam macie.

    > Za to widzisz mały i skrajnie wypaczony wycinek rzeczywistści. Niezłe
    > poletko do poważnie analizy - prawda?

    Powazna analiza? Nieee, ja napisalem co widze. Jak ci napisza w gazecie ze niebo jest
    zielone i sie pod tym eksperty podpisza to uznasz ze tak jest?

    Ja widze jak ludzie chodza i widze na jutubie jak sie koncza ich proby przejscia
    przez jezdnie, i tam ladnie widac jak czesto leza bez patrzenia.

    Nie potrzebuje powaznych analiz aby wiedziec co sie dzieje. Mi starcza wlasne oczy.

    > No to musisz uznać, że jakieś 90% kierowcó to kertyni - w polskich
    > drogach można sprawdzić!

    To akurat widze jak jade, 99% to spokojne ludki co po prostu se jada. Jak nie wiecej
    niz 99%.

    > Aha. A ile dzwonów dziennie oglądasz?

    Dzwony widze w jutubie i te nieszczesne i te szczesne.
    I nie sadze aby ktos specjalnie wybieral do internetu te w ktorych pieszy nabroil a
    omijal te co pieszego przejechalo tak jak w omawianym przypadku.

    Ale jak lubisz to mozemy sie statsami poprzerzucac.
    Troche bez produktywnie bo pewnie ani zdania nie zmienisz ale co mi tam:

    https://www.treehugger.com/walking/do-statistics-rea
    lly-show-80-percent-pedestrian-crashes-are-their-own
    -fault.html

    80/20
    90/10
    50/50

    https://calgaryherald.com/news/local-news/oh-no-not-
    again-city-data-shows-one-pedestrian-collision-a-day
    -most-had-right-of-way-20-hit-and-run

    53/21

    https://spacing.ca/toronto/2015/06/24/reid-exploding
    -some-myths-about-pedestrian-collisions/

    19/67

    Chcialem znalezc cos o niemcach ale na szybko mi sie nie udalo.
    Wiec wiesz, statystyka i statystyka i klamstwa...

  • 320. Data: 2019-10-28 22:58:43
    Od: Kviat

    > Pomiędzy przejsciem przez tory i przejsciem przez jezdnie jest pełna analogia.

    No pewnie. W moim mieście w centrum samochód spotkasz sporadycznie,
    jeździ tyle pociągów, że aż zbudowali dla nich piętrowe parkingi. Możesz
    też zaparkować w podziemnym pod galerią handlową.
    O tak jeżdżą: https://youtu.be/UoRQ5bt3WJk?t=272

    Pozdrawiam
    Piotr