-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!2.eu.feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed
.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!85.12.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!peer.ams1.
xlned.com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwi
nds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.n
ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 24 Oct 2019 08:16:34 +0200
From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.2.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przejście dla pieszych i BMW
References: <qohu7s$soa$1$Janusz@news.chmurka.net>
<e...@g...com>
<5dac96ab$0$537$65785112@news.neostrada.pl> <qoi6ss$srh$1@dont-email.me>
<divjfvbcy3mn$.dlg@myjk.org>
<6...@g...com>
<5dad92ad$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
<5daddb81$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
<5daddf68$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5daddf68$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 77
Message-ID: <5db141a4$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 194.33.77.72
X-Trace: 1571897764 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 546 194.33.77.72:49680
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5377
X-Received-Body-CRC: 4239044854
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2664270
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-10-21 o 18:37, J.F. pisze:
> No - wynik zachecajacy, jak Ci sie to udalo ? Jednak wolniej ?
Trochę wyczucia do tego trzeba i koniecznie (przynajmniej na początku)
lampić się na zużycie chwilowe.
Przyspieszać tak, aby nie zamknąć wskaźnika zużycia, a jednocześnie nie
przyspieszać przez pół godziny (co jest niezwykle trudne w przypadku
mocnej i dużej jednostki). Po rozpędzeniu cofnąć pedał mocno, aby tylko
podtrzymać prędkość. Jak się trafi lekka górka, to prędkość zacznie
spadać, jeżeli można, przetrzymać, za chwilę pewnie będzie z górki i się
rozpędzi przy niezmienionym gazie. Jak się jedzie z górki, to lekko
gazować, tak tyci, tyci, aby wózek nie hamował, a wręcz delikatnie
przyspieszał. Jak za chwilę będzie górka, to jest szansa, ze przy
niezmienionym gazie wyskoczy się na nią nawet wtedy, gdy z rozpędzonej
bryki zakończymy na średnio toczącej się - tak ma być - za chwilę
przecież kolejny zjazd.
Co ciekawe, najniższe spalanie nie jest przy najniższej prędkości, a w
pewnym zakresie. W moim wózku powiedzmy 60-80 jest optymalne. Nie
przełączałem ręcznie skrzyni, radziła sobie dobrze.
Acha - jak pod górkę zaczynał zwalniać, to skrzynia redukuje, spalanie
gwałtownie skacze do góry, wtedy można lekko cofnąć gaz, ale nie za
dużo, bo znów zredukuje.
Generalnie jeździć się tak nie da, chyba że są skłonności maso. Zrobiłem
eksperyment dla własnego celu i raczej nie będę powtarzał.
Eksperyment zakończył się przypchanym DPF-em, ale na szczęście się
"odepchał" w trybie sport (wtedy trzyma >2krpm) na trasie :)
Przejazd Bielsko-Andrychów, praktycznie wyłącznie zabudowany albo
ograniczenia 70, żadnych długich i bezkolizyjnych prostych - po prostu
wioska za wioską, na dodatek zawsze z górki lub pod górkę i to czasami
nie małe zróżnicowanie, zakończył się wynikiem 7.0, powrót natomiast już
mi się tak ładnie nie udał (może B-B jest wyżej?) i zakończyłem 7.1.
Najniżej co udało się osiągnąć to 6.5 na trasie Skoczów - Ostrava, ale
jazda wzdłuż Olzy z przepisowymi 70 (prosta, płaska droga).
Tak więc w celach poznawczych - zachęcam, w celach oszczędnościowych -
odradzam, leki są drogie. ;)
> Zawsze mi sie wydawalo, ze to dziwna oszczednosc, ale ... ruch teraz
> duzy, nie da sie z gorki pojechac ile sie chce :-)
> Albo jeszcze na dole wiocha i 50.
Wiesz, czasami można sobie pozwolić, czasami jedziesz w sznurku i nie
masz wyjścia. Zauważyłem, że moja jazda nie różni się wiele od spokojnej
jazdy innych, tylko że mówimy o >360 konnym silniku, więc w przypadku
słabszej jednostki, mogło by to oznaczać zawalidrogę.
Z górki, jak było ograniczenie do 70, to zazwyczaj kończyło się na 90 na
dole, starałem się nie hamować, a jeżeli widziałem że jednak za bardzo
się rozpędzam, to przestawałem wspomagać muśnięciem gazu i hamowałem
silnikiem.
> Fajne gorki sa miedzy Kłodzkiem a Bardem, potrafilem przejechac dajac
> gazu tylko na zjazdach, reszte na luzie,
> ale niestety - postawili FR i sie skonczylo.
> FR juz zlikwidowany, ale ludziom nawyki zostaly ... a moze tempomaty maja.
Wjazd do B-B od strony Kóz też taki jest (był - niestety rozkopany).
> No coz - im wolniej tym mniejsze spalanie ... ale jak rozumiem to
> jechales tak szybko, jak sie dało/ten przed Tobą ?
Zazwyczaj byłem "kompatybilny" z innymi jadącymi spokojnie, więc
znajdowało się miejsce w szeregu dla mnie. B-B Andrychów robiłem późno
przy małym ruchu, za to Ostrawę w środku dnia w sobotę.
Powiem tak, spalania na poziomie 7 to absurd, ale już 8.5 da się
spokojnie utrzymać nie tracąc przyjemności z jazdy. Teraz mam urwanie
głowy i nie mam czasu na nic, spalanie 9.6. Jak się to przeliczy na $,
to kompletnie nie opłaca się zwracać na to uwagi, trzeba po prostu
jeździć normalnie.
Miłego.
Irek.N.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.19 08:39 Aaronyy
- 24.10.19 08:48 BronkL
- 24.10.19 08:59 BronkL
- 24.10.19 09:19 BronkL
- 24.10.19 09:19 BronkL
- 24.10.19 09:48 p...@g...com
- 24.10.19 09:59 Budzik
- 24.10.19 10:15 Myjk
- 24.10.19 10:49 p...@g...com
- 24.10.19 11:11 Mateusz Viste
- 24.10.19 11:32 BronkL
- 24.10.19 12:40 jerzu
- 24.10.19 12:47 BronkL
- 24.10.19 13:01 Mateusz Viste
- 24.10.19 13:21 Kviat
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=