  • 21. Data: 2013-12-23 16:43:42
    Temat: Re: Przegląd prasy: Smartfony droższe przez opłatę na rzecz ZAiKS-u?
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 17 Dec 2013 16:42:22 +0100, Trybun <C...@j...com> wrote:

    >No przecież "artysta" musi żyć na jakim takim poziomie.

    Bo "wszyscy artyści to prostytutki" ;)

    A tak BTW to jakiś czas temu gdzieś w TV widziałem Korę, która to
    strasznie biadoliła, jak to jej źle było za PRLu. Jak to artyści byli
    gnębieni i szykanowani. OIDP to tacy wykonawcy jak Maanam, Lady Pank
    czy Perfect, nie mówiąc już o Budce Suflera czy Maryli R., za PRLu
    żyli jak pączek w maśle. Trasy koncertowe, płyty nagrywali za free
    (teraz musisz wyłożyć kasę za każdą godzinę studia, a nie jest to
    tania rzecz), darmowa promocja - oni tylko kaskę (większą lub
    mniejszą) przyjmowali. Zero własnego zainwestowanego pieniądza w takie
    rzeczy.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 22. Data: 2013-12-24 10:31:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Dec 2013 16:43:42 +0100, jerzu napisał(a):
> [...]
    > czy Perfect, nie mówiąc już o Budce Suflera czy Maryli R., za PRLu
    > żyli jak pączek w maśle. Trasy koncertowe, płyty nagrywali za free

    Kazdy medal ma dwie strony. Trasy koncertowe tak, jak ci wladza
    pozwoli. Bo inaczej gdzie zagrasz, czym dojedziesz, gdzie bedziesz
    spal, skoro sale panstwowe, samochodow niedosyt, hotele wiecznie
    zajete i drogie. Stawki za koncert chyba tez panstwowe.
    No i wodka na kartki, choc jak mozna wnioskowac - artystom raczej
    nigdy jej nie brakowalo :-)

    Plyty za free, jak ci wladza pozwoli. Bo przeciez panstwowa wytwornia
    ma swoj program i moze uznac ze wazniejsze sa przemowienia I
    sekretarza. Dystrybucja tez panstwowa.
    Co prawda jak widac w/w nie mogli narzekac na brak wydanych plyt ...
    ale stawki od plyt chyba tez panstwowe.

    Prawdziwe pieniadze zarabialo sie za granica, Polonii nie brakowalo,
    ale wladza paszport wydala, albo nie wydala. Moze na poduszkach, a
    moze dopiero po podpisaniu listy zleconych zadan.
    Ciekawe czy Radio placilo Zaiksowi za emisje w Liscie Przebojow :-)

    Jest jakas biografia jednego z owczesnych muzykow, tylko nie potrafie
    odszukac. Tylko fragment slyszalem, ale to bylo zycie raczej wodka
    plynace :-)

> [...]
    > tania rzecz), darmowa promocja - oni tylko kaskę (większą lub
    > mniejszą) przyjmowali. Zero własnego zainwestowanego pieniądza w takie

    Bez przesady, przeciez nikt nie placi. Trzeba zainwestowac w przebicie
    sie, potem zainwestowac pare lat w pierwszy kontrakt, a juz wytwornia
    o studio dba. I dopiero po latach, jak juz zaplaciles nalezne haracze
    i obraziles na wyzyskiwaczy, to mozesz sobie studio wynajac i

    J.

  • 23. Data: 2013-12-27 17:25:36
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-24 10:31, J.F. pisze:

    > Kazdy medal ma dwie strony. Trasy koncertowe tak, jak ci wladza
    > pozwoli.
    (...)

    Nie ma to jak Twoje typowe teoretyzowanie. Jak władzy za bardzo
    po odciskach nie skakałeś, to nie było z tym problemów.
    Podobnie jak teraz, tylko jest pewna różnica - wtedy wielu
    rzeczy jednak pieniądzem załatwić się nie dało.

    (...)
    > Prawdziwe pieniadze zarabialo sie za granica, Polonii nie brakowalo,
    > ale wladza paszport wydala, albo nie wydala.

    Prawdziwe, nieprawdziwe - też się zarabiało. Paszporty wydawali
    i kto chciał to pojechał. Zakopower ostatnio deportowali z USA :)
    Nawet z lotniska nie wyszli.

    Nie, skąd :(

  • 24. Data: 2013-12-28 10:59:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Dec 2013 17:25:36 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > (...)
    > Nie ma to jak Twoje typowe teoretyzowanie. Jak władzy za bardzo
    > po odciskach nie skakałeś, to nie było z tym problemów

    Czyli wolnosc, ale kontrolowana :-P

    > Podobnie jak teraz, tylko jest pewna różnica - wtedy wielu
    > rzeczy jednak pieniądzem załatwić się nie dało.

    Nie mowie nie.

    > Prawdziwe, nieprawdziwe - też się zarabiało. Paszporty wydawali
    > i kto chciał to pojechał.

    No, to ostatnie to moze niekoniecznie. Nie po to wladza ograniczala
    paszporty, zeby wydawac wszystkim ktorzy chca.

    > Nie, skąd :(

    Na poczatku nikt. Za duze pieniadze, zeby szarego obywatela bylo stac.

    J.

  • 25. Data: 2013-12-28 11:50:33
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2013-12-23 16:43, jerzu pisze:

> [...]
    > tania rzecz), darmowa promocja - oni tylko kaskę (większą lub
    > mniejszą) przyjmowali. Zero własnego zainwestowanego pieniądza w takie

    No, jak dla mnie to nie wszyscy, są artyści hołdujący kulturze których
    trudno by było nawet podejrzewać o prostytuowanie się. Zresztą czy taki
    aktorzyna ew. marny grajek zasługuje na miano artysty?

  • 26. Data: 2013-12-28 12:37:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-28 10:59, J.F. pisze:

    > Czyli wolnosc, ale kontrolowana :-P

    A ta obecna wolność to niby jaka jest?

    > No, to ostatnie to moze niekoniecznie. Nie po to wladza ograniczala
    > paszporty, zeby wydawac wszystkim ktorzy chca.

    PRL to długi okres i bywało różnie, a skoro mowa o Maanamie itd.
    to już późny Gierek, czy wręcz początek lat 80 itd. Żeby nie
    dostać paszportu to trzeba było się postarać - nawet opozycja
    dostawała. Faktem jest, że procedury były dość upierdliwe
    i niezbyt zachęcające. O ruchu w ramach demoludów nawet nie
    wspominam.

    > Na poczatku nikt. Za duze pieniadze, zeby szarego obywatela bylo stac.

    Każdy płaci - taki szary obywatel też musi najpierw sam wyłożyć kasę,
    chyba że znajdzie sponsora.

  • 27. Data: 2013-12-28 18:33:05
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-12-28 11:50, Trybun pisze:

    > No, jak dla mnie to nie wszyscy, są artyści hołdujący kulturze których
    > trudno by było nawet podejrzewać o prostytuowanie się. Zresztą czy taki
    > aktorzyna ew. marny grajek zasługuje na miano artysty?

    Ciekawa jestem kto ich mianował. Dawniej to było: aktor, śpiewak,
    piosenkarka.
    Chociaż mógł być np. artysta plastyk, ale to już inne kalosze.

    --
    animka

  • 28. Data: 2013-12-30 14:07:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 52b070dc$0$2358$6...@n...neostrada.pl

    > No przecież "artysta" musi żyć na jakim takim poziomie..
    > Tak przynajmnie niektórzy sądzą, choćby ci co nam drenują
    > kieszenie na utrzymywanie tych darmozjadów.

    Taki WAMozart -- ten żył jak król. ;)

    Moim zdaniem każdy, kto mnie czyta, powinien mi płacić 1 pln miesięcznie
    za to, że mnie czyta. A ten, kto mnie nie czyta -- 2 pln miesięcznie. ;)

    Księdzu daj -- bo ksiądz jest ci potrzebny.
    Artyście daj -- bo artysta jest ci potrzebny.
    Za radio zapłać, za telewizor zapłać, za budowę
    autostrady zapłać, takoż za budowę filharmonii...

    Nie jest ważne, czy korzystasz z tych ,,dóbr kultury'' czy nie.

    -=-

    Za odśnieżenie chodnika zapłać, a jak złamiesz rękę,
    bo upadłeś, gdyż na schodach był lód, słuchaj głupoli
    twierdzacych, że wdałeś sie w bójkę...

    http://twojeporady.onet.pl/artykuly/zobacz/836/kto-p
    onosi-odpowiedzialnosc-za-szkode-doznana-na-skutek-p
    oslizgniecia-sie-na-nieodsniezonym-chodniku

    -=-

    IMO niech każdy artysta szuka rynków zbytu na własna rękę -- bez
    względu na to, czy jest piosenkarką, czy księdzem, czy innym
    rzekomym dobrodziejem, bez którego życie straciłoby swój blask...

    -=-

    Podatki na państwo płać, a gdy jesteś astmatykiem i nie masz wentylacji,
    choć płacisz za utrzymanie mieszkania a ustawowo komin powinien wyciągać
    powietrze z mieszkania nad dach -- słuchaj, że bóg cię ukarał...

    I jeszcze słuchaj tego, że w innych krajach czy państwach nie są
    przestrzegane prawa człowieka...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2013-12-30 15:30:47
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2013-12-28 18:33, animka pisze:

    > Ciekawa jestem kto ich mianował. Dawniej to było: aktor, śpiewak,
    > piosenkarka.
    > Chociaż mógł być np. artysta plastyk, ale to już inne kalosze.

    "Artysta" to takie potoczne określenie ludzi wykonujących pracę
    związaną z ogólnie pojętą kulturą. Czyli na ogół zgraja darmozjadów..

  • 30. Data: 2013-12-30 15:31:15
    Od: Trybun <C...@j...com>

> [...]
    > powietrze z mieszkania nad dach -- słuchaj, że bóg cię ukarał...
    >
    > I jeszcze słuchaj tego, że w innych krajach czy państwach nie są

    No tak to niestety wygląda. W pierwszej chwili też bym był za tym żeby
    tych darmozjadów pogonić do prawdziwej roboty, ale z drugiej wstrząsem
    jest gdy się słyszy że dawny mistrz sportowy, były idol wszystkich w
    kraju, na stare lata cierpi niedostatek. Milionera Małysza zawlnia sie z
    opłat celnych na luksusowe auta, inny (były) mistrz w tym czasie nie ma
    kasy na leki. Nie wierzę że nie można krajem rządzić mądrze i
    sprawiedliwie..