  • 11. Data: 2013-12-12 19:43:50
    Temat: Re: Przegląd prasy: Smartfony droższe przez opłatę na rzecz ZAiKS-u?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości
    >tłumacząc to na realia: nikt nie chce ich piracic, wiec nie maja z
    >czego zyc.
    >Taki Kazik wiecznie płacze jak go internauci okradają, tyle, ze gdyby
    >nie był hipokrytą powinien odmówić dawania koncertów. Liczba ludzi
    >którzy przychodzą na jego koncerty (na ogół swietne - przyznaje) o
    >rzad przewyzsza sprzedaz płyt. W wiekszosci, wiec koncertuje dla
    >"złodziei".

    A niekoniecznie - kto powiedzial ze przychodza osoby az tak lubiace
    jego muze, ze nielegalnie kopiuja ?

    J.

  • 12. Data: 2013-12-12 21:59:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 12 Dec 2013 19:20:05 +0100 osobnik zwany the_foe
    napisał:

> [...]
    > którzy przychodzą na jego koncerty (na ogół swietne - przyznaje) o rzad
    > przewyzsza sprzedaz płyt. W wiekszosci, wiec koncertuje dla "złodziei".

    bo go strasznie okradają. Tylko przez jedną stronę stracił
    284 223 499,98 zł :)

    http://stratakazika.pl/

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2013-12-13 08:45:32
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Marcin N nabazgrał(a):

    > Czy to znaczy, że piractwo zalegalizują?
    > Bo jak nie - to wyczuwam jakąś sprzeczność intencji...

    Chyba to ba opłatę licencyjną w postaci haraczu dla zaiksu zapłacisz ..

    Ciekawe czemu miał bym płacić jak żaden z moich telefonów w historii nigdy
    nie miał żadnej MP3 czy inego formatu odpalonego ani zmagazynowanego. Nie
    słucham nic poza radiem a reszty słucham z CD albo DVD/BD.

  • 14. Data: 2013-12-13 10:22:21
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2013-12-12 19:42, J.F pisze:

    > Nie "wszystkich", tylko "tylko".
    >
    > Znaczy sie ze wsrod czlonkow nie bedzie jakiegos "Sony Entertaintment"
    > itp..
    > Tylko rzeczywisci tworcy.
    >
    > Choc jak czytam statut - czlonkiem moze byc "osoba" bez przymiotnikow ...
    >
    > J.

    Jakiś czas temu któryś artysta chciał coś od zaiksu dostać, skoro na
    niego ZaikS zabiera pieniążki ludziom. Kazali mu spadać na drzewo :)

  • 15. Data: 2013-12-14 08:33:31
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Zakonspirowany" <x...@g...com>

    > http://kut.as/tvn24-smartfony-drozsze-przez-zaiks
    >
    > "Stowarzyszenie Autorów ZAiKS proponuje, aby telefony komórkowe i
    > smartfony objąć tzw. opłatą reprograficzną. Miałaby ona wynosić 2 proc.
    > wartości każdego urządzenia. Producenci już liczą, ile będzie ich
    > kosztować wprowadzenie takiej opłaty - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

    A ja proponuję zlikwidowanie tej opłaty

  • 16. Data: 2013-12-14 13:48:13
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2013-12-12 18:19, Mr. Misio pisze:

    > nienienie!
    >
    > kasa idzie na dzialalnosc firm typu zaiks, ktore "odpalaja" autorom z
    > tego co pamietam jakies 1-2% z calosci.
    >
    > interes po uju ;)

    Akurat ta opłata przy kupowaniu radia czy telewizora nie ma nic
    wspólnego z ZAiKSem.

  • 17. Data: 2013-12-14 13:48:28
    Od: Trybun <C...@j...com>

    W dniu 2013-12-12 19:20, the_foe pisze:

> [...]
    > którzy przychodzą na jego koncerty (na ogół swietne - przyznaje) o
    > rzad przewyzsza sprzedaz płyt. W wiekszosci, wiec koncertuje dla

    Nie chce piracić ani oglądać, bo artysta to niekoniecznie tylko
    pieśniarz. Ale dlaczego klient który kupuje telewizor ma utrzymywać
    kogoś kto nie potrafi sam zapracować na swoje utrzymanie?

  • 18. Data: 2013-12-17 02:05:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 52a9c7e1$0$2142$6...@n...neostrada.pl

    > Doszły jeszcze do tego niedawno dopłaty do kupowanych
    > radioodbiorników i telewizorów, kasa z tych opłat ma
    > iść na utrzymanie artystów którzy nie potrafią swoja
    > pracą zarobić na siebie..

    Ale, choć nie potrafią, dysponują sporymi majątkami.
    Ja też bym chciał tak nie potrafiąc, posiąść majątki.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2013-12-17 02:06:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zakonspirowany" 52a9aae8$0$2155$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > Do tej pory zobowiązani do jej wnoszenia byli m.in. producenci twardych
    > dysków, drukarek, nagrywarek, płyt CD i DVD.

    Co wówczas, gdy utylizujmy smartfon? ZAiKS zwraca?...

    > Jak pisze "Dziennik Gazeta Prawna", Stowarzyszenie Autorów
    > ZAiKS proponuje, żeby opłatą objąć telefony komórkowe
    > i smartfony. Opłata taka ma wynosić 2 proc. wartości urządzenia.

    Poniekąd słusznie -- im droższy smartfon, tym więcej można
    skopiować i obejrzeć, bo:

    -- jest szybszy procesor, czyli szybciej można to i owo
    -- jest więcej pamięci, więc więcej zmieści się
    -- i jest większy wyświetlacz, na którym więcej można zobaczyć
    -- oraz jest większą baterię, dzięki czemu można dłużej korzystać
    z duchowych dóbr kultury...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2013-12-17 16:42:22
    Od: Trybun <C...@j...com>

    > "Trybun" 52a9c7e1$0$2142$6...@n...neostrada.pl

    > Ale, choć nie potrafią, dysponują sporymi majątkami.
    > Ja też bym chciał tak nie potrafiąc, posiąść majątki.

    No przecież "artysta" musi żyć na jakim takim poziomie.. Tak przynajmnie
    niektórzy sądzą, choćby ci co nam drenują kieszenie na utrzymywanie tych
    darmozjadów.