  • Data: 2010-03-01 23:20:46
    Temat: Re: Przeglad klimatyzacji - Kraków
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Czarek Daniluk" <c...@u...com> wrote in message
    news:hmhap8$ivo$1@newsfeed.net.icm.edu.pl...

    > I tu jest moim zdaniem błąd.
    > Co z tego że napełnisz sobie go na manometr jak tak naprawdę
    > nie wiesz ile go napuściłeś.

    A gdzie przeczytałeś że napuszczałem na manometr??
    Bo ja miałem manometry profesjonalne z długimi wężami
    do puszki i napuszczałem freonu według wagi puszki...
    System dostał tyle ile przewiduje instrukcja serwisowa.

    > W przypadku mojego samochodu ciśnienie w układzie było prawidłowe - a
    > klima i tak i tak nie działała ;) czytaj raz działała raz nie działała.

    Nikt tu nie twierdzi że jedyną przyczyną niedziałania klimy jest brak
    freonu.

> [...]
    > czynnik, napuszczono ilość raczej zgodną ze specyfikacją samochodu - i
    > klima i tak i tak dalej nie działała :)
    >
    > Jak się ciut ochłodziło - stwierdziłem że klima jednak działa.
    >
    > Potem była zima, potem przyszło następne lato i co się okazało - że klima
    > tak tak działa sobie jak należy :)
    >
    > Teraz przyszła zima, ale jak było cieplej to włączałem i sprężarka
    > chodzi - wiatraki się kręcą, zimne leci z nawiewów :)
    >
    > Więc suma summarum - żeby zdiagnozować trzeba wiedzieć co z czym się je, a
    > nie podłączyć manometry i patrzeć się na nie jak sroka w gnat.

    Używając manometru do kontroli klimy trzeba wiedzieć jak go używać.
    Patrzenie na manometr gdy się sprzęgło na sprężarce nie włącza nie
    ma sensu :-) Istrukcja jak używać taki manometr jest zwykle na jego
    pudełku, ale najlepiej przeczytać instrukcję serwisową swojego auta.

    > W moim przypadku było następująco - najwpierw było za mało czynnika,
    > presostat nie zezwalał na włączenie klimy, potem nabili mi za dużo i było
    > to samo ... na koniec normalnymi nieszczelnościami troszkę sobie uszło i
    > klima zaczeła działać.

    No to nabili Ci sporo za dużo...

    > Na ten sezon zamierzam wymienić osuszacz i założyć nowy presostat który
    > leży sobie w pudełeczku już z półtora roku :)

    Powodzenia!