-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przeglad klimatyzacji - Kraków
Date: Mon, 1 Mar 2010 16:20:46 -0600
Organization: http://onet.pl
Lines: 75
Message-ID: <h...@p...onet.pl>
References: <hmc859$1el$1@news.onet.pl> <h...@p...onet.pl>
<hmd9mn$3c7$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hmdch7$v0m$1@news.onet.pl>
<hmdh9h$ai6$1@news.onet.pl> <hmdmct$6pf$1@newsfeed.net.icm.edu.pl>
<h...@p...onet.pl> <hmgo58$67h$1@news.onet.pl>
<h...@p...onet.pl> <hmhap8$ivo$1@newsfeed.net.icm.edu.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1267482231 11672 204.248.56.195 (1 Mar 2010 22:23:51 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Mar 2010 22:23:51 +0000 (UTC)
X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
In-Reply-To: <hmhap8$ivo$1@newsfeed.net.icm.edu.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2260185
[ ukryj nagłówki ]"Czarek Daniluk" <c...@u...com> wrote in message
news:hmhap8$ivo$1@newsfeed.net.icm.edu.pl...
> W dniu 2010-03-01 17:27, Pszemol pisze:
>
>> Drugi raz po stłuczce gdzie mi mercedes 500 przywalił w prawy
>> przedni błotnik i jak sądzę uszkodził też kompresor - a dokładniej
>> prowadnicę kółka pasowego. Ubezpieczalnia pokryła szkodę bez
>> naprawy klimy (nie zauważyłem uszkodzenia kompresora w czasie
>> zgłaszania tej szkody). Ponieważ auto było już wtedy stare a nowy
>> kompresor kosztował 300 dolców to znów odwiedziłem szrot,
>> kupiłem stary kompresor za 30 dolców i naprawiłem sobie klimę
>> z tym że zrobiłem błąd bo kupiłem zły kompresor :-) od starego
>> systemu, więc miałem o wiele więcej roboty niż powinienem
>> mieć - skończyło się że musiałem rozebrać dwa kompresory
>> i poprzekładać fragmenty jednego do drugiego aby wszystko
>> pasowało do siebie - ponownie pożyczenie pompy próżniowej
>> od kolegi, wymiana osuszacza i napuszczenie nowego czynnika
>> chłodzącego dostępnego w lokalnym sklepie za $10 za puszkę.
>
> I tu jest moim zdaniem błąd.
> Co z tego że napełnisz sobie go na manometr jak tak naprawdę
> nie wiesz ile go napuściłeś.
A gdzie przeczytałeś że napuszczałem na manometr??
Bo ja miałem manometry profesjonalne z długimi wężami
do puszki i napuszczałem freonu według wagi puszki...
System dostał tyle ile przewiduje instrukcja serwisowa.
> W przypadku mojego samochodu ciśnienie w układzie było prawidłowe - a
> klima i tak i tak nie działała ;) czytaj raz działała raz nie działała.
Nikt tu nie twierdzi że jedyną przyczyną niedziałania klimy jest brak
freonu.
> Podanie bezpośrednio na sprężarkę napięcia powodowało chłodzenie jak się
> masz.
>
> Pan w Norauto po podpięciu manometrów powiedział że jest jakiś problem z
> elektryką, prawdopodobnie czujnik oblodzenia parownika zakończył żywot.
>
> Metodą prób i błędów doszedłem jednak do wniosku że to jest zbyt mało
> czynnika w układzie.
>
> Pojechałem do specjalistów z maszynką do klimaanlage - wypompowano cały
> czynnik, napuszczono ilość raczej zgodną ze specyfikacją samochodu - i
> klima i tak i tak dalej nie działała :)
>
> Jak się ciut ochłodziło - stwierdziłem że klima jednak działa.
>
> Potem była zima, potem przyszło następne lato i co się okazało - że klima
> tak tak działa sobie jak należy :)
>
> Teraz przyszła zima, ale jak było cieplej to włączałem i sprężarka
> chodzi - wiatraki się kręcą, zimne leci z nawiewów :)
>
> Więc suma summarum - żeby zdiagnozować trzeba wiedzieć co z czym się je, a
> nie podłączyć manometry i patrzeć się na nie jak sroka w gnat.
Używając manometru do kontroli klimy trzeba wiedzieć jak go używać.
Patrzenie na manometr gdy się sprzęgło na sprężarce nie włącza nie
ma sensu :-) Istrukcja jak używać taki manometr jest zwykle na jego
pudełku, ale najlepiej przeczytać instrukcję serwisową swojego auta.
> W moim przypadku było następująco - najwpierw było za mało czynnika,
> presostat nie zezwalał na włączenie klimy, potem nabili mi za dużo i było
> to samo ... na koniec normalnymi nieszczelnościami troszkę sobie uszło i
> klima zaczeła działać.
No to nabili Ci sporo za dużo...
> Na ten sezon zamierzam wymienić osuszacz i założyć nowy presostat który
> leży sobie w pudełeczku już z półtora roku :)
Powodzenia!
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-24 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=
- 2025-01-24 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=