  • 71. Data: 2010-02-13 13:39:37
    Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:hl63l4$9pi$1@mx1.internetia.pl...
    > Lepiej sobie daje rade na b.sliskiej nawierzchni. Tam gdzie ja ruszalem
    > bez problemu, tam kolege w BMW trzeba bylo wspierac recznie i zadne
    > balansowanie nie pomagalo. Tam gdzie 200KM FWD (bez kontroli trakcji) na
    > śliskim łuku z uślizgującymi się kołami szło niemal po sznurku, RWD o tej
    > samej mocy z wyłączoną trakcją wymagało już odpuszczania gazu i pewnej
    > kontry a więc jechało wolniej.

    A według mnie jest po prostu tańsze, prostsze w produkcji/montażu, do tego
    lżejsze i zaoszczędza miejsca w kabinie, bagażniku. Przewaga którą wskazałeś
    to max kilka dni w roku, nawet przy obecnych warunkach bardzo śliska
    nawierzchnia jest rzadko... chociaż z tym osądem powinienem poczekać do
    roztopów, wtedy wieczorami może być niciekawie :/

    > Wszystkim sie wydaje ze RWD to taki naped dla bogackich, bo BMW ma taki,
    > bo Mercedes bo cos tam jeszcze. Tylko nikt nie zauwaza ze napęd tylnych
    > kół poprzez wał kardana jest tak stary jak motoryzacja czyli m.in BMW i
    > Mercedes i to ze kiedys wszystkie samochody taki mialy, nawet te dla
    > pospólstwa.

    A później księgowi wzięli się do roboty i zaczęło sie lansowanie przedniego
    napędu jako przejaw nowoczesności.

    > Z punktu widzenia konstrukcji, latwiej zrobic MOCNE RWD niz FWD. Zobacz
    > jakich gabarytow jest skrzynia + dyfer od 300KM RWD (rozmieszczenie na to
    > pozwala), po czym upchnij to samo w niewielką skrzynkę ,napędzaj FWD o
    > podobnej mocy i spraw żeby to było podobnie
    > trwałe.

    Temat "badziewności" RWD nieruszony... czyli tu chociaż nie atakujsz
    bezmyślnie tego napędu jak Cavallino.

    Pozdr

  • 72. Data: 2010-02-13 13:45:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
> [...]
    > lżejsze i zaoszczędza miejsca w kabinie, bagażniku. Przewaga którą
    > wskazałeś to max kilka dni w roku, nawet przy obecnych warunkach bardzo

    Wreszcie mówisz jak człowiek.
    Jest rzadko - to prawda.
    Ale jest w tą stronę, a nie w drugą (do czego przekonywaliście jeszcze kilka
    postów temu).

  • 73. Data: 2010-02-13 20:10:44
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    DoQ pisze:

    > Jakie sa wiec zalety tego genialnego RWD?
    > Pierwsza to zapewne brak "uczucia napędu" na kierownicy. Druga choć już
    > bardziej wątpliwa to taka, że możesz strzelić pare popisów przed remizą.
    > Do normalnego, szybkiego przemieszczania FWD doskonale wystarcza, a
    > topowych modelach i tak montuje się już AWD.

    Trzecia to o wiele lepsza trakcja podczas ruszania, czwarta to lepsze
    wywazenie samochodu, piata to mniejszy promien skretu itd.
    Masz jescze jakies pytania odnosnie genialnego napedu RWD? :>

    --
    Karolek

  • 74. Data: 2010-02-13 21:05:42
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > czwarta to lepsze wywazenie samochodu,

    Już ktoś napisał, że należy rozpatrywać to w kontekście
    całego obciążenia konkretnego samochodu.
    Vide np. Skoda 105/120/125/136 ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 75. Data: 2010-02-13 21:07:43
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Karolek pisze:

    > Trzecia to o wiele lepsza trakcja podczas ruszania, czwarta to lepsze
    > wywazenie samochodu, piata to mniejszy promien skretu itd.

    Pomijając 3 i 4 bo ustaliśmy już że tak nie jest.
    Twoja piąta zaleta również jest kwestią fantazji - na podstawie
    zestawienia - http://www.motofakty.pl/artykul/peugeot_607_hdi.html -
    Mercedes z RWD jakoś nie chce zawracać lepiej.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 76. Data: 2010-02-14 00:34:09
    Temat: Re: Przednionap?d?weczki - taranujecie...
    Od: "Marcin Luty" <m...@s...gmail.com>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > Zupelnie niezniszczalny co widac dobrze na tym filmie
    > http://www.youtube.com/watch?v=8k-32NQ4MXk

    Oczywisce, ze niezniszczalny:
    http://motoryzacja.interia.pl/news/koszmarny-wypadek
    -bmw,1288449

    --
    ml

  • 77. Data: 2010-02-14 06:34:38
    Od: Jarek <j...@g...pl>

    W dniu 2010-02-14 04:04, Marcin Luty pisze:

    > Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > Oczywisce, ze niezniszczalny:
    > http://motoryzacja.interia.pl/news/koszmarny-wypadek
    -bmw,1288449

    Może Filipowi KK chodziło o to że ma wagę czołgu, porusza się z podobną
    prędkością i to że ma aerodynamikę walca drogowego.

  • 78. Data: 2010-02-14 08:22:44
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    DoQ pisze:

> [...]
    > zestawienia - http://www.motofakty.pl/artykul/peugeot_607_hdi.html -
    > Mercedes z RWD jakoś nie chce zawracać lepiej.

    Zawsze znajdziesz jakies wyjatki potwierdzajace Twoje teorie, jednak w
    ogolnosci zalozenia RWD ma lepsze skrety (i chyba nie trzeba tlumaczyc z
    czego to wynika).
    Nie wierzysz? zobacz jak skreca alfa 146 i bmw e34... alfa nie skreca :>

    --
    Karolek

  • 79. Data: 2010-02-14 09:33:11
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jarek pisze:

    > Może Filipowi KK chodziło o to że ma wagę czołgu, porusza się z podobną
    > prędkością i to że ma aerodynamikę walca drogowego.

    Wow dobry jestes, trzy klamstwa w jednym zdaniu :O
    --
    Karolek

  • 80. Data: 2010-02-14 12:21:21
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Karolek pisze:

> [...]
    > czego to wynika).
    > Nie wierzysz? zobacz jak skreca alfa 146 i bmw e34... alfa nie skreca :>

    Jakie wyjatki? Podalem przyklad 3 samochodow w tej samej klasie a nie
    jakichs rumpli i to z roznych polek (ktore zawracaja podobnie) :)
    Poza tym sa tez wyjatki jak Clio V6 z tylnym napedem - widziales jak to
    zawraca? Kwestia ukladu kierowniczego i tyle.

    Pozdrawiam
    Pawel