  • 21. Data: 2010-02-12 11:28:23
    Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hl39kh$vho$10@news.task.gda.pl...

    > Wsiądź do BMW, zmienisz słowo "czasem", na "zawsze".

    Właśnie na tym aucie wyrobiłem w sobie przekonanie, że w zimie RWD nadaje
    się do stania w garażu wyłącznie.

  • 22. Data: 2010-02-12 11:59:41
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-12 11:28, Cavallino pisze:

    > Właśnie na tym aucie wyrobiłem w sobie przekonanie, że w zimie RWD
    > nadaje się do stania w garażu wyłącznie.

    Przykro mi, że miałeś egzemplarz po przejściach, taki faktycznie ma
    prawo pływać. Jakie miałeś bmw i jakie miało opony, że uważasz że zimą
    się kompletnie nie nadaje do jazdy?

  • 23. Data: 2010-02-12 12:01:39
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > Jasne, nigdy nie jeździlem BWM. Przecież to taki rarytas :D
    >
    > ps. ale usciślijmy - nie mówimy o wersji X - prawda?

    Odniosłem się do tego co napisałeś... A nie pisałeś o jakiejś "wersji
    X", tylko o napędzie RWD.

  • 24. Data: 2010-02-12 12:03:09
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Przykro mi, że miałeś egzemplarz po przejściach, taki faktycznie ma prawo
    > pływać. Jakie miałeś bmw i jakie miało opony, że uważasz że zimą się
    > kompletnie nie nadaje do jazdy?

    kto kurwa mówi o pływaniu?

    Chodzi o zwykła, prostą przyczepnosć, choćby przy ruszaniu.

    Masz silni z przodu, napęd na tył. Rozkład mas w okolicach 50%.
    Przednionapędówka ma (zwykle) silnik z przodu, napęd na przód, rozklad mas
    taki, ze oś napędzana jest bardziej obciążona.
    To wlasnie powoduje, ze FWD na sliskiej nawierzchni lepiej w normalnym ruchu
    sprawdzi sie duzo lepiej niz RWD.

    Ruszenie FWD na tej samej nawierzchni będzie efektywniejsze niż RWD -
    podobnie z wyjeżdzaniem ze sniegu.

    Jesli tego nie rozumiesz, znaczy sie, ze masz to BMW za krótko i/lub za
    krótko jeździsz samochodami - zwlaszcza RWD

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 25. Data: 2010-02-12 12:04:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Przykro mi, że miałeś egzemplarz po przejściach

    Jasne.
    LOL !!!!

  • 26. Data: 2010-02-12 12:10:00
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 12-02-2010 o 11:11:19 Filip KK <n...@n...pl> napisał(a):

    > Jeśli tak bardzo Cię interesuje moje życie prywatne i czym jeżdżę, jak
    > mnie spotkasz w realu, spytaj się... ;)

    Dawno Ciebie nie widziałem, może się zmieniłeś, brodę zapuściłeś, bo
    raczej mięśni się nie gubi....

  • 27. Data: 2010-02-12 12:18:47
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > kto kurwa mówi o pływaniu?

    Ja mówię o pływaniu, ja. Pamiętaj, że BMW _musi_ być proste i dobrze
    geometria ustawiona. Jeśli te dwa punkty są pominięte, to nie pojedziesz
    prosto na śniegu.

    > Chodzi o zwykła, prostą przyczepnosć, choćby przy ruszaniu.

    Masz rację, kiedyś się męczyłem przy ruszaniu, mając przód napęd w
    różnych samochodach... Teraz patrzę na tych (z przednim napędem) co są
    przede mną na światłach i koła im buksują, nie mogą ruszyć z miejsca, a
    ja stoję za nimi z wciśniętym hamulcem i czekam aż ruszy... (i współczuję).

    > Masz silni z przodu, napęd na tył. Rozkład mas w okolicach 50%.

    I tu jesteś w błędzie. Środek ciężkości przechodzi płynnie na tył,
    podczas ruszania. Jak umiejętnie się rusza, tylna oś jest mocniej
    dociskana i można bardzo płynnie ruszać, ruchem jednostajnie
    przyspieszonym. Czego już nie można w przednim napędzie, bo przednia oś
    jest odciążana przy starcie.

> [...]
    >
    > Jesli tego nie rozumiesz, znaczy sie, ze masz to BMW za krótko i/lub za
    > krótko jeździsz samochodami - zwlaszcza RWD

    To moja pierwsza zima w BMW i z radością patrzę jak pada kolejny śnieg,
    zasypując jezdnię, bo wiem że sobie polatam.. Bo wiem, że mało kto
    wyjedzie z parkingu. W największe śniegi, gdy ulica jest zasypana, mało
    kto wyjeżdża, taka jest prawda. Ale taksówki (MB) jeżdżą zawsze.

    Podstawa w tylnym napędzie to dobre opony.

  • 28. Data: 2010-02-12 13:23:06
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-12 13:26, Czarek Daniluk pisze:

    > Już widziałem takich - z prostego parkingu zasypanego nieźle śniegiem, z
    > koleinami, ubitym itp. wyjeżdżał z dobre 10 minut starszym 323.
    > Wsiadłem w głupiego golfa, odpaliłem, nie ruszając gazu wsadziłem
    > wsteczny - wycofałem, wrzuciłem 1 i wyjechałem nawet bez 1go
    > przekręcenia kołami w miejscu.

    No tak, użytkownik golfa - to wiele wyjaśnia.

    A co robisz przed otwarciem drzwi do samochodu, gdy leży na nim 10 cm
    śniegu? <lol>

    > Dziękuję za takie RWD gdzie będe się zastanawiał czy zaparkuję i czy
    > później wyjadę, tego samego widziałem z tydzień później też
    > kombinującego żeby wyjechać.
    >
    > Pozdrawiam !!
    >
    > PS:
    > Z ciekawości jak go jeszcze zobaczę luknę na laczki ;)

    Luknij, luknij. Wróć i napisz jakie ma laczki...

  • 29. Data: 2010-02-12 13:26:31
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

  • 30. Data: 2010-02-12 13:28:45
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-12 13:31, Czarek Daniluk pisze:

    > Zapraszam do DC na ulicę Jagiellońską na dziki parking na jej początku
    > przy porcie praskim.
    > Wjeżdżamy Ty swoim RWD ja Golfem - w najdalszy kawałek tego parkingu i
    > sprawdzamy kto z niego pierwszy wyjedzie i w jakim tempie.
    > Wtedy sprawdzimy co jest lepsze - czy Twoje RWD czy Moje FWD.

    Zapraszam do trójmiasta, zrobimy slalom.
    Zobaczymy jak radzisz sobie podczas startu, w oesie między słupkami,
    nawrotką i hamowaniem w miejscu wyznaczonym. :)