    From: Filip KK <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Date: Wed, 17 Feb 2010 15:27:12 +0100

    W dniu 2010-02-17 15:09, mw pisze:

    > Gadasz głupoty odnośnie tego że przednionapędowemu autu ucieka tył.

    Nie gadam głupot. W przednim napędzie auta są źle wyważone i tył jest
    dużo za lekki. I wystarczy nawet puścić gaz albo hamować silnikiem, żeby
    tył wprowadzić samoczynnie w poślizg. Miałem takie sytuacje nie raz.

    > Żeby zawinąć tyłem trzeba się jednak trochę postarać.

    W przednim napędzie? Wystarczy skręcić gwałtownie kierownice i tył leci...

    > W aucie z napędem na tył jest to trochę łatwiejsze, wystarczy depnąć
    > gazu.

    Ale to nie chodzi o to, czy dodajesz gazu, czy nie. Mówimy o wpadaniu
    auta w poślizg podczas normalnej jazdy. W obu przypadkach (fwd i rwd)
    wystarczy rozpędzić się do jakiejś prędkości i wyrzucić na luz i auto z
    przednim napędem łatwiej wrzucisz w poślizg samymi ruchami kierownicą,
    niż auto z tylnym napędem. Chodzi o rozłożenie mas. W przednich napędach
    tył jest niedociążony i to jest problem.

    > A więc zgadzasz się że jeżeli w tylno napędowym aucie depnie się na
    > śliskim można uzyskać ciekawy efekt.

    A gdzieś się z tym nie zgadzałem? 400 koni w przednim napędzie sobie
    nawet na suchym nie poradzi, a co dopiero na mokrym.

    > Z tym akurat się trudno spierać, jak i z tym że takich kierowców jest
    > stosunkowo mało, przerażająco duża ilość w przypadku poślizgu
    > najchętniej wyskoczyła by z auta.

    Niestety. Dlatego każdemu proponuję ćwiczyć ślizganie się, oczywiście w
    jakimś bezpiecznym miejscu, żeby opanować naturalne odruchy
    wyprowadzania auta z poślizgu. Głupia kontra kierownicą może ocalić
    komuś auto, a co dopiero jak połączyć tę kontrę kierownicą z pedałami
    (nie mylić z ludźmi).