eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Przednionapędóweczki - taranujecie...Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
  • Data: 2010-02-18 10:26:12
    Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Od: mw <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Feb 17, 3:27 pm, Filip KK <n...@n...pl> wrote:
    [...]
    > Nie gadam głupot. W przednim napędzie auta są źle wyważone i tył jest
    > dużo za lekki. I wystarczy nawet puścić gaz albo hamować silnikiem, żeby
    > tył wprowadzić samoczynnie w poślizg. Miałem takie sytuacje nie raz.
    Tył jest lekki, ale nie od razu nie dociążony, zwykle siedzi tam
    zbiornik paliwa, i jest trochę stali, efekt jest taki że nie jest tak
    drastycznie lekki, nie musi być bardzo ciężki, ponieważ jest wleczony.
    tak naprawdę żeby sam cię wyprzedził trzeba przyhamować przodem (ostra
    redukcja) z hamowaniem silnikiem.

    > > Żeby zawinąć tyłem trzeba się jednak trochę postarać.
    >
    > W przednim napędzie? Wystarczy skręcić gwałtownie kierownice i tył leci...
    To tak nie działa, zrobiłem setki tysięcy kilometrów FWD, zwykle
    poślizgi kończyły się saneczkarstwem.

    > > W aucie z napędem na tył jest to trochę łatwiejsze, wystarczy depnąć
    > > gazu.
    >
    > Ale to nie chodzi o to, czy dodajesz gazu, czy nie. Mówimy o wpadaniu
    > auta w poślizg podczas normalnej jazdy. W obu przypadkach (fwd i rwd)
    > wystarczy rozpędzić się do jakiejś prędkości i wyrzucić na luz i auto z
    > przednim napędem łatwiej wrzucisz w poślizg samymi ruchami kierownicą,
    > niż auto z tylnym napędem. Chodzi o rozłożenie mas. W przednich napędach
    > tył jest niedociążony i to jest problem.
    Zwykle prowadzenie auta związane jest z dodawaniem lub odejmowaniem
    gazu, jazda na luzie + manewrowanie nie jest normalną sytuacją. Na
    suchym naprawde musiał byś rozpędzić się do 70-80 km/h, a i to uślizgi
    byś zanotował, a nie bąka.
    Natomiast depnij gazu ze skręconymi kołami w RWD, moim zdaniem o
    przedawkowanie gazu jest łatwiej niż o jazdę na luzie z prędkością
    70km/h. Prawda że tył jest lekki, ale też nie na tyle żeby zachowywał
    się kompletnie bezwładnie.
    Pozatym pickupy RWD też się produkuje, a te dopiero mają problem,
    zauważ że tam jest tylko paka i przeniesienie napędu.


    > > A więc zgadzasz się że jeżeli w tylno napędowym aucie depnie się na
    > > śliskim można uzyskać ciekawy efekt.
    > A gdzieś się z tym nie zgadzałem? 400 koni w przednim napędzie sobie
    > nawet na suchym nie poradzi, a co dopiero na mokrym.
    Najpierw ktoś musiałby je zrobić, ale ze względu na koszt materiałów
    pewnie nie prędko.


    > > Z tym akurat się trudno spierać, jak i z tym że takich kierowców jest
    > > stosunkowo mało, przerażająco duża ilość w przypadku poślizgu
    > > najchętniej wyskoczyła by z auta.
    >
    > Niestety. Dlatego każdemu proponuję ćwiczyć ślizganie się, oczywiście w
    > jakimś bezpiecznym miejscu, żeby opanować naturalne odruchy
    > wyprowadzania auta z poślizgu. Głupia kontra kierownicą może ocalić
    > komuś auto, a co dopiero jak połączyć tę kontrę kierownicą z pedałami
    > (nie mylić z ludźmi).
    Tu się zgadzam, natomiast FWD jest dobre z innego powodu, zwykle tylna
    oś zajmuje mniej miejsca, w związku z czym większy jest bagażnik, brak
    przeniesienia napędu do tyłu, powoduje że są tańsze.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: