-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.
news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Date: Sun, 14 Feb 2010 22:03:15 +0000 (UTC)
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 29
Message-ID: <s...@t...dom.local>
References: <hl1m5q$1n7$1@news.task.gda.pl> <hl1kqd$8lr$1@news.interia.pl>
<hl1o52$35q$2@news.task.gda.pl>
<0...@4...com>
<hl1oqe$bco$2@news.task.gda.pl> <hl9psu$ns0$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: dnv33.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1266184995 17286 83.24.103.33 (14 Feb 2010
22:03:15 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 14 Feb 2010 22:03:15 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/0.9.9 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2255402
[ ukryj nagłówki ]Plumpi <p...@o...pl> napisał(a)
> Dla normalnego Kowalskiego, który jeździ normalnie tzn. wolniej niż 160 po
> lodzie i śniegu bez popisówek :) po prostu przedni naped jest
> bezpieczniejszy i łatwiejszy do opanowania na śliskiej nawierzchni o ile
> kierowcę oduczy się w takich sytuacjach błędnego odruchu tj. wciskania
> hamulca.
> Wyjście z poślizgu w przednionapędowcu polega na dodani gazu i wykonaniu
> kontry kierownicą. Najczęściej spotykaną reakcją kierowców takim momencie
> jest wciskanie hamulca co jest po prostu błędem.
To my chyba jeździmy jakimiś zupełnie innymi samochodami. Jeżdżę od
zawsze FWD. 99% poślizgów w jakie wpadały moje samochody, polegają na
poślizgu przedniej osi, i "wyjeżdżaniu" przodu samochodu na zewnątrz
zakrętu. Dodanie gazu w takim momencie powoduje jeszcze większą utrate
przyczepności i większy promień skrętu, ujęcie gazu zwykle przywraca
trakcję. Ale jeśli ujęcie gazu, nie pomaga, to wtedy po prostu hamujemy
(dobrze wtedy wyprostować koła) i próbujemy jeszcze raz, teraz już z
mniejszą prędkością. Tak jeżdziłem swoim poprezdnim samochodem
(Mitsubishi Carisma) i taka technika sprawdzała się w 100%. Teraz mam
samochów z jakąś kontrolą trakcji i ona robi to podobnie, tzn. ujmuje
gazu, żeby złapac przyczepność przodu i hamuje tylnimi kołami, żeby
zacieśnić zakręt.
--
Tomek
Następne wpisy z tego wątku
- 14.02.10 23:06 Filip KK
- 14.02.10 23:08 Filip KK
- 14.02.10 23:17 Robert Rędziak
- 14.02.10 23:31 Robert Rędziak
- 14.02.10 23:38 Plumpi
- 14.02.10 23:41 Cavallino
- 15.02.10 00:20 Tomek Kańka
- 15.02.10 00:45 Marcin Luty
- 15.02.10 01:03 Plumpi
- 15.02.10 08:50 Kuba \(aka cita\)
- 15.02.10 08:54 Kuba \(aka cita\)
- 15.02.10 09:57 Cavallino
- 15.02.10 17:14 Plumpi
- 15.02.10 18:28 J.F.
- 15.02.10 19:14 V-Tec
Najnowsze wątki z tej grupy
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
Najnowsze wątki
- 2025-01-02 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-02 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-01-02 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-01-02 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-02 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-02 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-02 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-01 Już nie płoną
- 2025-01-01 Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- 2025-01-01 Co tam u Was
- 2025-01-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z bibl. Qt) i D.
- 2025-01-01 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2025-01-01 Łódź => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-01 Żerniki => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-01 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży <=