-
Data: 2010-02-15 00:20:05
Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Plumpi <p...@o...pl> napisał(a)
> Użytkownik "Tomek Kańka" <t...@t...eu.org> napisał w wiadomości
> news:slrnhngska.duq.tom@tv2.dom.local...
>
>>> Dla normalnego Kowalskiego, który jeździ normalnie tzn. wolniej niż 160
>>> po
>>> lodzie i śniegu bez popisówek :) po prostu przedni naped jest
>>> bezpieczniejszy i łatwiejszy do opanowania na śliskiej nawierzchni o ile
>>> kierowcę oduczy się w takich sytuacjach błędnego odruchu tj. wciskania
>>> hamulca.
>>> Wyjście z poślizgu w przednionapędowcu polega na dodani gazu i wykonaniu
>>> kontry kierownicą. Najczęściej spotykaną reakcją kierowców takim momencie
>>> jest wciskanie hamulca co jest po prostu błędem.
>
>> To my chyba jeździmy jakimiś zupełnie innymi samochodami. Jeżdżę od
>> zawsze FWD. 99% poślizgów w jakie wpadały moje samochody, polegają na
>> poślizgu przedniej osi, i "wyjeżdżaniu" przodu samochodu na zewnątrz
>> zakrętu. Dodanie gazu w takim momencie powoduje jeszcze większą utrate
>> przyczepności i większy promień skrętu, ujęcie gazu zwykle przywraca
>> trakcję.
>
> Bo to są właśnie dokładnie te złe nawyki, o których napisałem, tzn.
> hamowanie na zakręcie przednionapędowcem :D
> Podczas hamowania przednionapędowiec leci zawsze na wprost, nawet jak
> kręcisz kierownicą w lewo czy w prawo, dlatego hamujemy przed zakrętem na
> prostej, po czym odpuszczamy hamulec zanim się znajdziemy w łuku, a kiedy
> złapiemy przyczepność wtedy dodajemy gazu i kręcimy kierownicą tam, gdzie
> chcemy jechać i tu pokonujemy zakręt tylko dodając gazu, a w razie
> konieczności tylko kontrujemy kierownicą, aby zacieśnić zakręt. Jakakolwiek
> próba hamowania na takim zakręcie spowoduje, że nas wyrzuci z zakrętu lub
> obróci.
>
> Ty zapewne hamując, zbyt późno odpuszczałeś hamulec, będąc już w zakręcie
> jeszcze byłeś w poślizgu, kiedy przód wypadał z tego zakrętu i tu faktycznie
> dodanie gazu mogło tylko pogarszać systuację. Ale spróbuj pokonac ten zakręt
> dokładnie tak jak ja to opisałem, a zobaczysz, że zakręty zaczną się
> pokonywać same :D
Coś się nie rozumiemy. Ja tylko dyskutowałem z Twoją tezą, że jak FWD
wpada w poślizg, to trzeba dodawać gazu. Moje doświadczenia są
całkowicie odmienne. Dodawanie gazu pogarsza sprawę. To są moje
doswiadczenia z jednego samochodu, więc mogą nie być reprezentatywne. Ja
nie pisałem nic o hamowaniu przy wchodzeniu w zakręt, tylko
przejeżdżaniu łuku z wciśniętym (mocniej lub słabiej) gazem. W takim
przypadku, o którym (chyba) Ty mówisz, kiedy hamując wjeżdżamy w zakręt
i okazuje się, że jedzemy prosto, pomoże nam trochę ABS, a nawet jeśli
nie pomoże w 100% to stosunkowo wcześnie da znać, że nie jest dobrze :)
> Oczywiście dla smaochodów nafaszerowanych różnymi systemami stosuje się inne
> techniki.
>
>> Ale jeśli ujęcie gazu, nie pomaga, to wtedy po prostu hamujemy
>> (dobrze wtedy wyprostować koła) i próbujemy jeszcze raz, teraz już z
>> mniejszą prędkością. Tak jeżdziłem swoim poprezdnim samochodem
>> (Mitsubishi Carisma) i taka technika sprawdzała się w 100%. Teraz mam
>> samochów z jakąś kontrolą trakcji i ona robi to podobnie, tzn. ujmuje
>> gazu, żeby złapac przyczepność przodu i hamuje tylnimi kołami, żeby
>> zacieśnić zakręt.
>
> Hamuje tak jak tylnonapędowiec :)
Czyli to nie zależy od FWD/RWD -:)
> Niestety bez kontroli trakcji można także tę metodę stosować w
> przednionapędowcu z całym powodzeniem, tylko trzeba sie nauczyć jednocześnie
> dodawać gazu i hamować lewą nogą przekłądając ją ze sprzęgła na hamulec.
> Coniektórzy potrafią to ponoć jedną nogą tzn. trzymać palcami gaz i wciskać
> piętą hamulec, ale jest to dość trudna sztuka.
Prościej użyć ręcznego.
--
Tomek
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.10 00:45 Marcin Luty
- 15.02.10 01:03 Plumpi
- 15.02.10 08:50 Kuba \(aka cita\)
- 15.02.10 08:54 Kuba \(aka cita\)
- 15.02.10 09:57 Cavallino
- 15.02.10 17:14 Plumpi
- 15.02.10 18:28 J.F.
- 15.02.10 19:14 V-Tec
- 15.02.10 20:01 Cavallino
- 15.02.10 20:10 J.F.
- 15.02.10 20:12 Przembo
- 15.02.10 20:17 Przembo
- 15.02.10 20:18 Cavallino
- 15.02.10 20:19 Cavallino
- 15.02.10 20:20 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=