-
Data: 2010-02-14 23:38:32
Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Tomek Kańka" <t...@t...eu.org> napisał w wiadomości
news:slrnhngska.duq.tom@tv2.dom.local...
>> Dla normalnego Kowalskiego, który jeździ normalnie tzn. wolniej niż 160
>> po
>> lodzie i śniegu bez popisówek :) po prostu przedni naped jest
>> bezpieczniejszy i łatwiejszy do opanowania na śliskiej nawierzchni o ile
>> kierowcę oduczy się w takich sytuacjach błędnego odruchu tj. wciskania
>> hamulca.
>> Wyjście z poślizgu w przednionapędowcu polega na dodani gazu i wykonaniu
>> kontry kierownicą. Najczęściej spotykaną reakcją kierowców takim momencie
>> jest wciskanie hamulca co jest po prostu błędem.
> To my chyba jeździmy jakimiś zupełnie innymi samochodami. Jeżdżę od
> zawsze FWD. 99% poślizgów w jakie wpadały moje samochody, polegają na
> poślizgu przedniej osi, i "wyjeżdżaniu" przodu samochodu na zewnątrz
> zakrętu. Dodanie gazu w takim momencie powoduje jeszcze większą utrate
> przyczepności i większy promień skrętu, ujęcie gazu zwykle przywraca
> trakcję.
Bo to są właśnie dokładnie te złe nawyki, o których napisałem, tzn.
hamowanie na zakręcie przednionapędowcem :D
Podczas hamowania przednionapędowiec leci zawsze na wprost, nawet jak
kręcisz kierownicą w lewo czy w prawo, dlatego hamujemy przed zakrętem na
prostej, po czym odpuszczamy hamulec zanim się znajdziemy w łuku, a kiedy
złapiemy przyczepność wtedy dodajemy gazu i kręcimy kierownicą tam, gdzie
chcemy jechać i tu pokonujemy zakręt tylko dodając gazu, a w razie
konieczności tylko kontrujemy kierownicą, aby zacieśnić zakręt. Jakakolwiek
próba hamowania na takim zakręcie spowoduje, że nas wyrzuci z zakrętu lub
obróci.
Ty zapewne hamując, zbyt późno odpuszczałeś hamulec, będąc już w zakręcie
jeszcze byłeś w poślizgu, kiedy przód wypadał z tego zakrętu i tu faktycznie
dodanie gazu mogło tylko pogarszać systuację. Ale spróbuj pokonac ten zakręt
dokładnie tak jak ja to opisałem, a zobaczysz, że zakręty zaczną się
pokonywać same :D
Oczywiście dla smaochodów nafaszerowanych różnymi systemami stosuje się inne
techniki.
> Ale jeśli ujęcie gazu, nie pomaga, to wtedy po prostu hamujemy
> (dobrze wtedy wyprostować koła) i próbujemy jeszcze raz, teraz już z
> mniejszą prędkością. Tak jeżdziłem swoim poprezdnim samochodem
> (Mitsubishi Carisma) i taka technika sprawdzała się w 100%. Teraz mam
> samochów z jakąś kontrolą trakcji i ona robi to podobnie, tzn. ujmuje
> gazu, żeby złapac przyczepność przodu i hamuje tylnimi kołami, żeby
> zacieśnić zakręt.
Hamuje tak jak tylnonapędowiec :)
Niestety bez kontroli trakcji można także tę metodę stosować w
przednionapędowcu z całym powodzeniem, tylko trzeba sie nauczyć jednocześnie
dodawać gazu i hamować lewą nogą przekłądając ją ze sprzęgła na hamulec.
Coniektórzy potrafią to ponoć jedną nogą tzn. trzymać palcami gaz i wciskać
piętą hamulec, ale jest to dość trudna sztuka.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.02.10 23:41 Cavallino
- 15.02.10 00:20 Tomek Kańka
- 15.02.10 00:45 Marcin Luty
- 15.02.10 01:03 Plumpi
- 15.02.10 08:50 Kuba \(aka cita\)
- 15.02.10 08:54 Kuba \(aka cita\)
- 15.02.10 09:57 Cavallino
- 15.02.10 17:14 Plumpi
- 15.02.10 18:28 J.F.
- 15.02.10 19:14 V-Tec
- 15.02.10 20:01 Cavallino
- 15.02.10 20:10 J.F.
- 15.02.10 20:12 Przembo
- 15.02.10 20:17 Przembo
- 15.02.10 20:18 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
Najnowsze wątki
- 2024-10-05 Stało się...
- 2024-10-05 skodeczka up
- 2024-10-04 Wieszanie się przy aktywnym SMP
- 2024-10-05 Warszawa => Senior Developer React Native <=
- 2024-10-05 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior Software Engineer (C, Java) <=
- 2024-10-05 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-10-05 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior C Software Engineer <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-05 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-10-05 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-05 Warszawa => ADMINISTRATOR SYSTEMÓW IT <=
- 2024-10-04 Katowice => Data Scientist <=
- 2024-10-04 Katowice => DevOps Engineer (Azure) <=