  • Data: 2010-02-12 23:27:15
    Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hl41p6$8vl$1@news.task.gda.pl...

    > Dlaczego? Czuć przecież działanie absu. Ja zawsze staram się hamować na
    > pograniczu działania absu, a najchętniej bym ten system odłączył, bo
    > niepotrzebnie wydłuża hamowanie...

    Wręcz przeciwnie ABS je skraca, ale odczucie subiektywne jest takie jakby
    wydłużał, a to dlatego, ze pozbawia nas pełnej kontroli.

> [...]
    > prostu to był fart jak się udało. Teraz gdy jeżdżę z tylnym napędem tylko
    > sie śmieję z tego co się robiło golfem, albo czego nie robiło, myśląc że
    > to optimum możliwości samochodu na śniegu :) W BMW jadąc poślizgiem czuję,
    > że w pełni kontroluję auto w porównaniu do tego co się dzieje w uślizgu z
    > przednim napędem (obojętnie jakie to było nie było auto z FWD). Po prostu
    > FWD leci bokiem i nie wychodzi z poślizgu, a jak wychodzi, to jest efekt
    > "odrzucania" w drugą stronę tyłu ze znacznie większą siłą i jak się uda
    > jeszcze raz skontrować, to trzeci raz jak rzuci, to koniec.

    Tylnonapędowce łatwiej jest wprowadzić w poślizg i do pewnej granicy mamy
    nad tym poslizgiem pełną kontrolę.
    Natomiast przednionapędowce trudniej jest wprowadzić w poślizg, ale za to
    łatwiej jest wyprowadzić z poślizgu niekontrolowanego.