    From: n...@m...invalid
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Przeciwko własności intelektualnej
    Date: Mon, 17 Oct 2011 22:10:54 +0200

    W dniu 15.10.2011 r. 14:51, A.L. pisze:
> [...]
    Właśnie :-)

    > Za to Kolego argument nie tyle slaby, co kompletnie nie pasujacy do
    > sytuacji. Co ma wolnosc IP do "niewolnikow"?
    >
    > Zwolennicy "wolnosci" uwazaja ze niektorzy ludzie powinni pracowac za
    > darmo. Po to aby ONI nie musieli wydawac pieneidzy i byli dzieki temu
    > bogatsi.
    Ha, ha.
    A może dlatego, żeby NIKT nie musiał wydawać pieniędzy i te stały się w
    rezultacie zbędne? Może potrzeby podstawowe są tak podstawowe, że zbędne
    jest obliczać ich wartość w pieniądzu? Może zakres tego, co bywa uważane
    za podstawowe, rozrasta się wraz z postępem cywilizacyjnym?

    > proponuje zaproponowac zwolennikom "wolnosci" aby od jutra nie
    > pobierali pensji. Ciekawe czy im sie swiatopoglad nei zmieni
    Pan prowokuje, więc się dam:
    a ja jestem anarchistą, owszem, zrezygnowałem z pracy najemnej, pensji,
    zwierzchnictwa (szefów i państwa) oraz sztywnego zakresu obowiązków.
    Zarazem nie płacę podatków, samochód sprzedałem choć biletów nie kasuję,
    mało daję zarabiać kapitalistom, potrzeby życiowe zapewniłem sobie sam
    lub korzystając z pomocy wzajemnej. Nie martwię się o hipotekę i czynsz,
    a nawet emeryturę. Niekiedy czerpię z czarnego rynku; stosunek do
    własności lub policji mam negatywny. O wchodzeniu w posiadanie dóbr
    kultury i wiedzy już pisałem.
    Kreatywność nie ucierpiała, jeśli mogę tak ocenić skromne osiągnięcia na
    paru polach. Ale oddaję jej owoce tak, jak sam czerpię -- za darmochę.
    To oczywiście nie musi być, jako dość radykalna, ideologia dla każdego.
    To mi podobnych ogląda Pan na Wall Street, a czasami w obrazkach z
    Akropolu i Syntagmy, Rzymu lub Neapolu. Nielegalnie zajmujemy
    pustostany, budynki i pomagamy w tym innym, co też szukają dachu nad
    głową. Nasi współcześni odpowiednicy włamują się na webservery CIA i
    Kongresu.
    Do zbioru aspiracji życiowych nie należą dobra doczesne, bo to tylko
    środek, a nie cel, podczas gdy prawo państwowe zbyt często bywa
    wykorzystywane do wyzysku 99% ludzi i nietykalności 1%. I jeśli napisze
    Pan znów o wspólnych żonach (czemu nie mężach?), to odejdzie mi ochota
    na ciągnięcie tego OT.